Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Rada Českého rozhlasu začala projednávat kauzu Rychlíková, týká se Home Creditu a sociálních sítíHráči dne

07:36, 5. 2. 2020

Kauza levicové radikálky a současně externí redaktorky Českého rozhlasu Apoleny Rychlíkové dále oslabuje pozici šéfredaktora ČRo Plus Petra Šabaty (foto) uvnitř stanice. Rychlíková se loni na podzim v rámci pořadu ČRo Plus Názory a argumenty (plus na příslušném webu) obula do společnosti Home Credit (miliardář Petr Kellner). Podle Rychlíkové "poté, co musel Home Credit na základě různých tlaků ze svého amorálního a vyděračského chování ustoupit, přesunul své praktiky do Číny, kde spokojeně ničí životy dalších desetitisíců lidí". Podle ní rovněž firma provozuje "způsob parazitického podnikání". To se Home Creditu nelíbilo a hrozí rozhlasu žalobou. K té podle všeho dojde, protože ČRo odmítl stáhnout zmíněny komentář.

Rada Českého rozhlasu Home Creditu zasílá vlastní reakci: "Rada Českého rozhlasu nesouhlasí s výroky, které paní Apolena Rychlíková použila ve vysílání Českého rozhlasu na adresu společnosti Home Credit. Příspěvky externí spolupracovnice Českého rozhlasu, paní A. Rychlíkové, Rada Českého rozhlasu nyní detailně sleduje a vyhodnocuje s ohledem na zákonné i etické normy, dané médiu veřejné služby. Tuto situaci shledáváme jako velmi závažnou a na veřejné schůzi Rady Českého rozhlasu, která se konala ve středu 29. ledna 2020, jsme žádali od generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala vyjádření, že si je této závažnosti při jím nastoleném řešení vědom."

Radním se nelíbí ani některá vyjádření Rychlíkové na sociálních sítích. Před časem se zde měl objevit vulgární a nenávistný vzkaz, směřovaný odpůrcům někdejšího centra krajní levice Klinika v Praze. Takové šíření nenávisti podle některých radních může poškozovat jméno Českého rozhlasu. "Určitě na to téma budu chtít s panem šéfredaktorem Šabatou hovořit. Takové vyjadřování je neakceptovatelné," uvedl ředitel ČRo René Zavoral.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Media Club: primácké mediazastupitelství, které zastupuje nejen kanály Primy, ale i televize Óčko a TV Barrandov, dosáhlo v červnu celodenní share 34,28 procenta v CS 15+, 33,79 procenta ve strategické cílové skupině 15 a 69 let a v prime time share 35,27 procenta v CS 15+.

  • Stratex Communication: reklamní a marketingová agentura v roce 2019 utržila 56 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 3 miliony méně. Čistý zisk klesl z 2,4 milionu na 2 miliony korun.

  • Činoherní klub: pražské divadlo v roce 2019 získalo výnosy ve výši téměř 35 milionů korun. Z toho na provozní dotace připadlo více než 22 milionů. Profit divadla za loňský rok dosáhl 250 tisíc.

  • Škoda Auto: Bernhard Maier k 31. červenci 2020, po téměř pěti letech v čele společnosti, opouští pozici předsedy představenstva. Jeho nástupce bude zvolen při prvním zasedání představenstva v srpnu 2020.

  • Vodafone: kmitočty, na kterých funguje starší mobilní síť 3G, mobilní operátor uvolní pro modernější 4G LTE a 5G. Celoplošné vypnutí 3G je naplánováno na březen 2021. "Díky uvolnění frekvencí dokážeme zvyšovat rychlost i kvalitu naší sítě. Je to zároveň cesta k rychlejšímu rozšíření nejmodernější technologie 5G. Právě sítě páté generace otevřou spotřebitelům i firmám technická řešení, která dosud nebyla možná," uvedl Milan Zíka, viceprezident pro technologie českého Vodafone.

  • The Ship: konzultační společnost CGL (vládní a parlamentní lobbing), First Partners (majoritní vlastník je poradenská společnost Clay & Wurmfeld Petra Hlínky a Pavla Peška), Petr Pařízek, Rostislav Starý a Jaroslav Duroň startují novou agenturu The Ship. Ta klientům nabídne propojení komunikace s veřejností a spolupráci s politickou reprezentací. Agenturu společně povedou Daniel Klíma, ředitel CGL, a Petr Pařízek, vedoucí týmu korporátní komunikace v PR.Konektor.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.