Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
     
      
     
   

Režisér Bebjak dokončuje celovečerní film Zpráva z druhé světové války Hráči dne

19:52, 3. 10. 2020
Film Aleš Borovan

Režisér Peter Bebjak (foto; Trhlina, Herec, Skvrna, Rex, Specialisté atd.) dokončuje nový celovečerní film Zpráva, který zachycuje "obdivuhodný čin dvou dvacetiletých kluků, kteří utekli z Osvětimi a dokázali přesvědčit svět o hrůzném fungování koncentračního tábora." Odhaduje se, že tímto činem bylo zachráněno asi 200 tisíc Židů. Film vznikl podle autobiografického románu Alfréda Wetzlera Co Dante neviděl. V hlavní rolích diváci uvidí Noela Czuczora a Petera Ondrejička ze Slovenska, v roli spoluvězně se představí český herec Jan Nedbal, v menší roli se objeví Ondřej Malý. Zásadní postavu Warrena ztvárnil i britský herec John Hannah (Čtyři svatby a jeden pohřeb).

Producenty Zprávy jsou za Slovenskou republiku DNA Production a RTVS, v Německu Ostlicht Filmproduktion a v České republice pak Ondřej Zima/Evolution Films a Česká televize (kreativní producent Jaroslav Sedláček). Do českých (distributor Falcon, původně to měl být Bontonfilm) i slovenských kin by snímek měl vstoupit shodně 28. ledna 2021 (výročí osvobození Osvětimi).

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Alarm (dříve A2larm): krajně levicový zpravodajský a publicistický web mění vydavatele. Nově přejde pod hlavičku čerstvě vzniklého zapsaného ústavu Deník Alarm. Ředitelem ústavu je šéfredaktor Alarmu Jan Bělíček, web bude vycházet na nové doméně. A2larm doposud vydávala obecně prospěšná společnost A2, která získává peníze (miliony korun) od mocenského establishmentu, konkrétně od ministerstva kultury. To příliš nešlo dohromady s levicovou kritikou systému ze strany A2larmu. Web dle vlastního tvrzení získává finance hlavně od dárců, další sumy přicházejí od miliardářské neziskovky NFNZ (stojí za ní skupina vlivných miliardářů a multimilionářů).

  • Pilulka Lab: akcelerátor Pilulka Lékárny a StartupYard završil první akvizici, kterou je Carebot, projekt, který pomáhá lékařům k lepším diagnózám nejen z rentgenových snímků za pomoci umělé inteligence.

  • Zátopek: film Davida Ondříčka se v těchto dnech představuje odborné veřejnosti ve Spojených státech. V rámci propagační cesty před  vyhlášením tzv. short listu snímků, které se budou ucházet o nominaci na Cenu Akademie Oscar, životopisný snímek uvádějí v Los Angeles a New Yorku scenárista, režisér a producent Ondříček a producent Kryštof Mucha. V Los Angeles se v minulých dnech uskutečnily čtyři projekce, kterých se zúčastnili jak členové americké Akademie filmového umění a věd, tak novináři z důležitých filmových médií.

  • Český rozhlas: pro město Brno a okolí byly spuštěny dva nové vysílače. Ty od středy 1. prosince zajišťují místním obyvatelům poslech stanic Český rozhlas Radiožurnál a Český rozhlas Dvojka. Vysílač pro stanici Radiožurnál byl spuštěn na kmitočtu 89,5 MHz s výkonem 50 Wattů ERP, pro stanici ČRo Dvojka na kmitočtu 100,2 MHz s výkonem 50 Wattů ERP. U obou vysílačů je použita vertikální polarizace.

  • Eco-investment: mateřský vehikl miliardáře Milana Fil´a loni skončil v účetní ztrátě přes 125 milionů korun. O rok dříve minus dosáhl 132 milionů. Pod Eco-investment spadá kupříkladu pražské muzikálové divadlo Hybernia.

  • TV Nova: stanice do Televizních nasazuje novou moderátorskou dvojici Veroniku Petruchovou a Martina Čermáka. Doplní stávající dvojice Lucii Borhyovou a Reye Korantenga a Kristinu Kloubkovou s Martinem Pouvou. Petruchová na Novu nastoupila v roce 2015 jako redaktorka ve zpravodajství, pak se věnovala natáčení reportáží ze světa showbyznysu a slavných. Postupně začala i moderovat, nejprve ranní Televizní noviny, poté další formáty. Čermák je v TV Nova už deset let, doposud moderoval Sportovní noviny a od roku 2018 je i vedoucím vydání.

  • Hit dne


    Cynic: Diamond Light Body

Recenze

Eternals

Film Aleš Borovan

V globální kinematografii začíná evidentně platit nové pravidlo: Čím více film obsahuje levicové progresivistické ideologie (nejrůznější kvóty pro hlavní postavy, woke výstřelky atd.), tím je film hloupější a nudnější. Divák by měl vědět, že nová parta superhrdinů Marvelu Eternals je progresivismem napěchovaná až na půdu hodně vysokého mrakodrapu.

Stačí si jen vzít hlavní hrdiny - takže tu máme pět žen, pět mužů, ta úzkostlivá přesnost je až dojemně úsměvná a strojově těžkopádná. Z celkového počtu jedna Asiatka, jeden Asiat, jeden Pákistánec, minimálně jeden homosexuál, jedna superhrdinka, která je hluchoněmá atd. Jsme opravdu jen kousek od okamžiku, kdy velká studia do boje pošlou jako superhrdinu/-nku legendární lesbickou, jednonohou černošku.

Je jen logické, že uprostřed hromobití ideologie a plnění nejrůznějších nároků angažovaného umění nebyl moc čas na filmařinu. Od slabého, povrchně nahozeného příběhu, přes nevěrohodné zvraty až po jednoduchou, zkratkovitou stavbu a prokreslení postav. Jaký to propad od skvělého Logana: Wolverina (2017), který nastavil vysokou laťku kvality, jak se dá postavou superhrdiny pracovat. Je skutečně úsměvná představa, že by kdokoliv z nových superhrdinů Eternals sám utáhl svůj sólo film. Možná s výjimkou Ikarise (Richard Madden). Je dost pravděpodobné, že to studio napadlo, ale pokud to bude podobná slabota, tak diváci v kině usnou. Ach kdeže časy Avengers a X-Menů jsou!

Celá nová superhrdinská parta je pro Marvel kvalitativní krok vzad a jediné, co je na této situaci skutečně zajímavé, jak a zda si Walt Disney s propadem kvality u jednoho ze svých hlavních byznysových koňů poradí.