Pilný režisér Filip Renč (foto; Lída Baarová, Hlídač č. 47, Román pro ženy, Sanitka 2 atd.) získal další lukrativní zakázku v zábavním průmyslu. Renč si sedne na režisérkou židli připravovaného licenčního muzikálu Tři oříšky pro Popelku. Renč v minulosti již režíroval muzikály Kleopatra, Andílci za školou, Baron Prášil nebo Golem.
Premiéra Tří oříšků pro Popelku je naplánována na 12. října 2018 v Kongresovém centru Praha. Produkční agentura Nogup agency (Fawad Nadri, Jiří Jurtin) připravuje celkem 43 představení. Jednu z hlavních rolí krále si zahraje Pavel Trávníček. Majitelem licence je německá firma Icestorm.
Česká televize: nový seriál Zkáza Dejvického divadla začne vysílat od pondělí 4. března, 21:05. Režie Miroslav Krobot, 6 epizod.
Seznam.cz: majitel a miliardář Ivo Lukačovič opouští pozici předsedy představenstva Seznam.cz a nadále nebude ani jeho členem. Na pozici předsedy představenstva se budou střídat tři stávající místopředsedové. Změna v čele statutárního orgánu proběhne vždy jednou za čtyři měsíce. Prvním předsedou představenstva se v novém uspořádání stává Pavel Zima, v červnu tohoto roku ho ve funkci vystřídá Tomáš Kapalín.
TV Nova: nasadí nový řachací seriál Kameňák od pátku 22. února, prime time. V hlavních rolích Václav Vydra, Pavel Kikinčuk, Veronika Žilková, Martin Dejdar, Alice Bendová a Oldřich Navrátil.
Přes 16 let trvalo převést japonský cyberpunkový manga komiks spisovatele Yukito Kishira Alita: Bojový Anděl (mimochodem nedávno vyšel i v češtině) od prvotního nápadu na plátna kin. Velikán světové kinematografie James Cameron (Avatar, Titanic), který si vzal na bedra scénář a produkci, dlouhá léta dával vždy přednost jinému projektu.
Studio 20th Century Fox dala konečnou zelenou projektu až v průběhu roku 2016, poté co poněkud seškrtalo rozpočet a na režisérskou židli angažovalo Roberta Rodrigueze. Výsledek by se dal označit jako povedená, pokorná a citlivě provedená filmová adaptace, která zachovává ducha, atmosféru knižní předlohy a pokud se v něčem od originálu odchyluje, pak se jedná v drtivé většině o zdařilé obohacení původního příběhu.
Odklad podle všeho prospěl i vizuální stránce filmu. Inteligentní a kreativní užití pokročilých digitálních technologií a triků (Cameron je původně vyvíjel pro dokumentární film) při ztvárňování dystopického světa roku 2563 po blíže neupřesněné katastrofě patří k hlavním tahákům filmu. Tvůrčí dvojici Cameron - Rodriguez se podařilo zkombinovat panteon nejednoduchých a barvitých postav (jak hlavních hrdinů, tak i záporáků) budoucího světa se záplavou bravurně vymyšlených a nasnímaných akčních scén. A to včetně překvapivého konce (pro ty, kdo nečetli komiks) jedné z hlavních postav. Svižný, moderní a srdcařsky udělaný filmový přepis kultovní mangy, který neurazí znalce a potěší nové fandy.