Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Režisér Václav a producent Macola začali v Itálii točit velkofilm Il BoemoHráči dne

30. 7. 2019

Výroba historického velkofilmu Il Boemo režiséra Petra Václava (na fotce vpravo) a producenta Jana Macoly (uprostřed) se dala do pohybu. Natáčení začalo 29. července v italském městě Como, v místním divadle Teatro Sociale di Como.  V historického příběhu o českém operním skladateli Josefu Myslivečkovi hlavní postavu ztvární Vojtěch Dyk (vlevo).

"Natáčení je pro nás velkým dobrodružstvím. Začínáme náročnými operními scénami. Jedná se o moji první spolupráci se španělským kameramanem Diegem Romero, se scénografem Lucou Servinem, s kostýmním návrhářem Andreou Cavalletto, který pracuje v těsné spolupráci s maskérkou Andreou McDonald. Absolutně nová je pro mne i spolupráce s Vojtou Dykem," uvedl Václav.

Kromě Vojty Dyka a Collegia 1704 se během prvních dní natáčení objeví i italská herečka Barbara Ronchi, které propůjčila hlas operní pěvkyně Simona Šaturová, herec Lino Musella a operní hvězdy světových jmen jako je Phillipe Jaroussky, Emöke Baráth, Raffaella Milanesi, Juan Sancho nebo Krystian Adam.

Producentem za českou stranu je Macolova Mimesis Film, koproducentem Česká televize, skupina Kateřiny Ondřejkové. Do kin by měl Il Boemo vstoupit na konci příštího roku. Projekt dostal na podzim 2016 dotaci od filmového fondu ve výši 23 milionů korun. Tehdy byl celkový rozpočet deklarován na úrovni téměř 129 milionů korun.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Walt Disney: globální tržby v kinech blockbusteru Toy Story 4: Příběh hraček překročily 1 miliardu dolarů. Na severoamerický trh přitom připadlo 422 milionů. Premiéra Toy Story 4 ve Spojených státech proběhla 21. června.

  • Jan Punčochář: regionální televizní podnikatel (rtm plus Liberecko a Ústecko) získal od vysílací rady licenci k vysílání programu Hunter TV šířeného prostřednictvím zvláštních přenosových systémů na 12 let. Hunter TV má být program pro myslivce.

  • Lion Communications: novým jednatelem komunikační skupiny (Publicis Groupe) se stal Tomáš Lauko. Nahradil Alici McCreath.

  • FTV Prima: druhá komerční televize opět získala (podobně jako v loňském roce) termínovaný úvěr od Československé obchodní banky na "rozvoj své činnosti".

  • Active Radio: Křetínského mediální skupina připravuje na podzim v Praze první ročník Slamáku, festivalu venkova ve městě. Slamák nabídne kulinářské zážitky, tradiční řemesla a venkovské zvyky, besedy s osobnostmi i hudební vystoupení, při kterých umělci předvádí svou produkci formou tzv. buskingu.

  • Pemic Books: opatrovníkem velké knižní distribuce se po nedávném náhlém úmrtí majitele Petra Michálka (květen 2019) stává advokát Pavel Pěnkava. Tato funkce skončí uplynutím dvou měsíců od pravomocného skončení dědického řízení po zemřelém.

reklama
  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Nový track z dlouho očekávané desky. Tool: Fear Inoculum.

Recenze

Lví král

V rámci remake programu Walta Disneyho (Aladin atd.) došlo po čtvrt století i na legendární snímek Lví král (1994). Ten svého času platil za animovanou pecku první kategorie s poněkud přeceňovanými (protože nevýraznými) skladbami Eltona Johna a Tima Riceho. Příběh tedy nebude žádným překvapením (archetypální záležitost inspirovaná Shakespearem či Biblí, okořeněná patetickým moralizováním a mudrováním), písničky skoro vůbec (objeví se jedna dvě nové), hlavním lákadlem nové verze je tedy hlavně dechberoucí animace.

Skutečně, být hercem, pořádně bych se po shlédnutí Lvího krále 2019 zamyslel nad perspektivou vlastního povolání. Režisér Jon Favreau si počítačovou animaci zvířat vyzkoušel již v Knize džunglí (2016). Skvělá práce si po právu odnesla Oscara za nejlepší vizuální efekty. V novém Lvím králi Favreaův tým posunul vizuální stránku ještě o level výše. Pokročilá vypravěčská technologie v sobě ohromujícím způsobem spojuje natáčecí techniku klasických hraných snímků s fotorealistickou, počítačově generovanou grafikou (jen tak na okraj, prostředí filmu byla navržena ve videoherním enginu).

Výsledek je takřka dokonalý. Ztvárnění zvířat, jejich srst, pohyby, včetně specifických tiků, mrkání, dýchání atd. Těžko hledat nějaké výraznější odchylky od reálu (možná, že by něco bylo poznat v IMAXu). Takže další na řadě je už jen fotorealistické ztvárnění herců a člověka vůbec. Herci a herečky se stávají méně potřebnými, na druhou stranu se můžeme těšit, že se v kinech objeví nové filmy třeba s Rudolfem Hrušínským, Henrym Fondou nebo Paulem Newmanem. Buď jak buď, děti se u nového Lvího krále budou výborně bavit.