Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Režisér Václav a producent Macola začali v Itálii točit velkofilm Il BoemoHráči dne

17:27, 30. 7. 2019

Výroba historického velkofilmu Il Boemo režiséra Petra Václava (na fotce vpravo) a producenta Jana Macoly (uprostřed) se dala do pohybu. Natáčení začalo 29. července v italském městě Como, v místním divadle Teatro Sociale di Como.  V historického příběhu o českém operním skladateli Josefu Myslivečkovi hlavní postavu ztvární Vojtěch Dyk (vlevo).

"Natáčení je pro nás velkým dobrodružstvím. Začínáme náročnými operními scénami. Jedná se o moji první spolupráci se španělským kameramanem Diegem Romero, se scénografem Lucou Servinem, s kostýmním návrhářem Andreou Cavalletto, který pracuje v těsné spolupráci s maskérkou Andreou McDonald. Absolutně nová je pro mne i spolupráce s Vojtou Dykem," uvedl Václav.

Kromě Vojty Dyka a Collegia 1704 se během prvních dní natáčení objeví i italská herečka Barbara Ronchi, které propůjčila hlas operní pěvkyně Simona Šaturová, herec Lino Musella a operní hvězdy světových jmen jako je Phillipe Jaroussky, Emöke Baráth, Raffaella Milanesi, Juan Sancho nebo Krystian Adam.

Producentem za českou stranu je Macolova Mimesis Film, koproducentem Česká televize, skupina Kateřiny Ondřejkové. Do kin by měl Il Boemo vstoupit na konci příštího roku. Projekt dostal na podzim 2016 dotaci od filmového fondu ve výši 23 milionů korun. Tehdy byl celkový rozpočet deklarován na úrovni téměř 129 milionů korun.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • FTV Prima: druhá komerční televize změnila sídlo z klasické Palmovky na novou adresu na Vinohradské ulici v pražských Strašnicích. To samé se týká mediazastupitelství Media Club.

  • Geometry Prague: aktivační agentura ze skupiny Ogilvy v roce 2018 utržila 153 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 23 milionů. Čistý zisk klesl ze 23 milionů na 12 milionů korun.

  • Aerofilms: menší filmový distributor v roce 2018 utržil téměř 32 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 7,7 milionu méně. Čistý zisk 6 milionů z roku 2017 se přetočil v loňskou ztrátu 750 tisíc korun.

  • RedHead Music: změny ve vlastnickém portfoliu menšího hudebního labelu. Podíl Antonína Milaty klesl ze 49 procent na 30 procent, podíl Tomáše Staňka vzrostl z 30 procent na 40 procent a podíl Michala Nováka z 21 procent na 30 procent.

  • Ogilvy One: marketingová agentura ze skupiny WPP (čtvrtinu drží Vladimír Šolc) v roce 2018 utržila přes 135 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 26 milionů méně. Čistý zisk se zvýšil z 8,7 milionu na 9,2 milionu korun.

  • Live Nation: koncertní agentura přiveze do Prahy zmalovance Kiss. Koncert se uskuteční v červenci 2020 v O2 Aréně.

reklama
  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne


    Trailer k seriálu The Witcher.

Recenze

Le Mans ´66

Každý tvůrce "automobilového" filmu bude mít tu smůlu (a z diváckého hlediska štěstí), že jeho snažení bude vždy srovnáváno a poměřováno s žánrovým etalonem, snímkem Rona Howarda Rivalové. Tento vynikající historický film o zápolení jezdů F1 Niki Laudy a Jamese Hunta takřka smrdí benzinem a řidičským šílenstvím a nastavuje vysokou laťku pro všechny následovníky.

Le Mans ´66, který vychází z legendárního soupeření vozů Ford a Ferrari na neméně legendárním závodu Le Mans, i přes všechno snažení zúčastněných, od zkušeného režiséra Jamese Mangolda (Logan: Wolverine, Walk The Line atd.) až po ústřední herce Matta Damona a Christiana Balea, při vší úctě benzínem nesmrdí. A to i přesto, že především Bale v roli svérázného závodníka Kena Milese exceluje. Skvělá kamera Phedona Papamichaela (Památkáři, Den zrady, 3:10 Vlak do Yumy), nadprůměrný scénář Mangoldův a hudba Marca Beltramiho.

To vše dává dohromady "jen" nadprůměrný film, solidní filmařinu, nikoliv klíč od brány k filmové extázi. Ať již je to tím, že soutěžení dvou automobilek není až tak strhují téma, nebo se Mangoldovi ze životopisů Milese a konstruktéra aut Carrolla Shelbyho nepodařilo vyextrahovat nadprůměrně silný příběh, Le Mans ´66 bude Rivalům vždy dýchat na záda z uctivé vzdálenosti. Byť prohrát s geniálními Rivaly není žádná ostuda a Mangoldův snímek se ve finále jeví býti zdatným a důstojným soupeřem.