Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

RRTV: další bota zpravodajství České televize, opět mělo nadržovat LGBT aktivistům Hráči dne

17:50, 8. 7. 2021
Televize Aleš Borovan

Další kauza, která potvrzuje, že podle všeho nejslabším místem současného ředitele České televize Petra Dvořáka je ne vždy profesionálně dělané zpravodajství. Tomu šéfuje ředitel zpravodajství a sportu ČT Zdeněk Šámal (foto). S ČT se aktuálně rozhodla zahájit Rada pro rozhlasové a televizní vysílání řízení o přestupku pro možné porušení zákona 231/2001, konkrétně paragrafu 31, odstavec 3 (Provozovatel vysílání je povinen zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-publicistických pořadech bylo dbáno zásad objektivity a vyváženosti a zejména nebyla v celku vysílaného programu jednostranně zvýhodňována žádná politická strana nebo hnutí).

Toho se ČT mohla dopustit odvysíláním zpravodajského příspěvku Novela občanského zákoníku v rámci pořadu Události na programech ČT1 a ČT24 dne 14. března 2021, který se týkal tzv. manželství i pro homosexuální páry. Podle rady byla v pořadu z neznámého důvodu zatajena informace o tom, že petici podporující protinávrh, tedy poslanecký návrh požadující ústavní definici manželství jako svazku muže a ženy, podepsalo přes 100 tisíc lidí.

"Dále byl v reportáži poskytnut prostor k vyjádření podporovatelům novely, tj. Czeslawovi Walekovi z Iniciativy Jsme fér a dalším dvěma homosexuálním mužům, a nebyl poskytnut odpovídající prostor k vyjádření zastáncům oponentního názoru," konstatovala RRTV. "Stížnost jsme podali z důvodu ochrany veřejnoprávního média, aby aktivismus a politické názory některých redaktorů neznehodnocovali práci celé ČT a nepodkopávali důvěru nemalé části koncesionářů," komentoval konání RRTV Jan Gregor, místopředseda Aliance pro rodinu.

Pokud bude prokázáno porušení zákona, hrozí Kavčím horám pokuta. Je to již podruhé, co rada veřejnoprávní televizi podezřívá z nadržování aktivistům LGBT (viz odkaz pod textem).

Sdílejte článek: