Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

RTL Group za první letošní kvartál rostla, zvýšily se hlavně tržby z televizní reklamy Hráči dne

08:56, 9. 5. 2024
Televize Rádia Aleš Borovan

Velký evropský provozovatel privátních televizí a rádií RTL Group (patří do skupiny Bertelsmann, působí kupříkladu ve Španělsku, Nizozemsku, Německu, Maďarsku nebo ve Francii) v prvním kvartálu 2024 vykázal růstová čísla. Tržby RTL Group za 1Q 2024 vzrostly meziročně o 2,6 procenta na 1,318 miliardy eur. Hlavním motorem růstu je televizní reklama a předplatné streamovacích služeb. Celkové výnosy z reklamy RTL vzrostly za sledované období o 10 procent na 686 milionů eur. Z toho na TV reklamu připadlo 528 milionů (o rok dříve 480 milionů eur), na online reklamu 80 milionů (70 milionů).

Počet předplatitelů SVOD platforem RTL meziročně vzrostl o 24,2 procenta na 6 milionů. Streamovací tržby meziročně vyrostly o 41 procent. Naopak příjmy RTL Group z prodeje obsahu, které generuje globální obsahová divize skupiny Fremantle, se během prvního kvartálu snížily o 9,2 procenta na 395 milionů eur (1Q 2023: 435 milionů eur).

"RTL Group se těší na druhé čtvrtletí, bohaté na velké eventy, kdy RTL Deutschland a Groupe M6 budou vysílat zápasy UEFA Euro 2024. Kromě toho bude příští týden ve Francii spuštěna služba M6+ a Fremantle dodá druhou řadu seriálu The Responder, nový thrillerový seriál Nightsleeper a 19. řadu soutěže Amerika má talent," uvedl CEO RTL Group Thomas Rabe.