Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
     
     
        
    

Tropic Square dostal od Švýcarů na vývoj bezpečnostního čipu pro kryptoměny přes 100 milionů Hráči dne

08:48, 22. 3. 2021

Český start-up Tropic Square, který je součástí skupiny start-upů pod hlavičkou SatoshiLabs Group, plánuje koncem letošního roku dokončit vývoj a zahájit testování "prvního transparentního a auditovatelného bezpečnostního čipu na světě". Od švýcarské investiční společnosti Auzera na to nyní získal 4 miliony eur (přes 100 milionů korun). Švýcarský investor za to ve stejnojmenné společnosti získal podíl ve výši 20 procent. Valuace start-upu by se tak mohla pohybovat okolo půl miliardy korun.

Plánované uvedení čipu, který výrobce pracovně nazývá TASSIC (The Transparent Authenticated Secure Storage Integrated Circuit), na trh proběhne koncem roku 2022. Používat je bude kupříkladu kryptoměnová peněženka Trezor, pod níž jsou také podepsaní SatoshiLabs.

"Počáteční motivací pro celý projekt byla potřeba nového procesoru pro Trezor. Díky closed source nastavení výrobců čipů jsme však nenacházeli ideální řešení. Přestože komunita volala po takzvaném secure elementu, tedy čipu, který je ze své podstaty určen k zamezení neautorizovaného vstupu a ochraně kryptografických či utajených dat, víme, že z dlouhodobého hlediska to právě z důvodu netransparentnosti není správné a nejbezpečnější řešení. Vývoje jsme se tedy chopili sami a věříme, že další model Trezoru již bude mít open source čip od Tropic Square. Zároveň věříme, že tento revoluční čip může uspět i mimo oblast kryptoměn. S tímto konkrétním čipem míříme na trh, který měl v roce 2018 velikost přes 3 miliardy dolarů," uvedl Marek Palatinus, CEO SatoshiLabs.

Devítičlenný tým Tropic Squatr vedou spoluzakladatelé Evžen Englberth (CEO; foto vlevo) a Jan Pleskač (CTO; vpravo). Englberth ve firmě drží 15 procent, Pleskač 5 procent, SatoshiLabs Group mají 60 procent.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Foxconn CZ: firma, která v Pardubicích vyrábí datová centra, komunikační a telekomunikační produkty, v roce 2020 dosáhla obratu 107 miliard korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 19 miliard. "Firma těžila z poptávky po infrastruktuře, zaměřené na podporu práce a učení z domova a na cloudové služby." Čistý zisk meziročně klesl z 658 milionů na 340 milionů korun. Společnost loni vyplatila dividendu přes 2,4 miliardy korun (o rok dříve 695 milionů).

  • A 11: vydavatelství rozšiřuje nabídku prémiových titulů o nový magazín E&B, se kterým vstupuje do segmentu estate, designu, developerských projektů a architektury. Magazín vyjde poprvé na začátku října a to ve formátu 330 x 230 mm a s rozsahem minimálně 80+4 strany. Distribuce bude probíhat ve volném prodeji i řízeně na top osobnosti z oboru. Šéfredaktorkou je Jana Chuchvalcová, která v A 11 řídí B2B tituly PROFI Makléř & Reality nebo PROFI Poradenství & Finance.

  • Empresa Media: v dozorčí radě vydavatelství nahradil Filipa Doubka (který odešel ke Karlovi Komárkovi ml.) Jitka Věková, jinak provozní ředitelka Médea Group.

  • Rada ČT: poslanecká sněmovna odvolala členku rady Hanu Lipovskou. Pro hlasovali poslanci z ODS, ČSSD, ANO, Pirátů, TOP09 a STAN. Důvodem má být údajné porušení zákona a kandidatura za Volný blok. Dá se očekávat, že se Lipovská odvolá a že má slušnou šanci na výhru. Mimochodem, před lety člen Rady ČT a ČSSD Erazim Kohák kandidoval do Senátu a nikomu to nevadilo.

  • FTV Prima: epizodu seriálu Slunečná ze čtvrtku 16. září vidělo 1,141 milionu diváků (podíl na sledovanosti 29,63 procenta) v cílové skupině 15+, v cílovce 15 až 69 dosáhl seriál podílu na sledovanosti 28,17 procenta.

  • Košík.cz: e-shop z rodiny Mall Group se dohodl na exkluzivní spolupráci se značkou kosmetiky Ryor. Nově tak nabízí více než stovku nejoblíbenějších produktů Ryoru.

  • Hit dne

    Eminem: Lose Yourself

Recenze

Cesta domů

Film Aleš Borovan

Filmová novinka režiséra, scenáristy a (dokonce) i kameramana Tomáše Vorla st. Cesta domů vykazuje stejně jako předchozí související film Cesta do lesa (2012) sestupnou tendenci v rámci celé volné trilogie.

Zatímco "jednička" Cesta z města (2000) byla sympatickým snímkem se silným tématem úniku z městské civilizaci a (především) díky Tomáši Hanákovi v hlavní roli a výtvarné stylizaci zachovávající alespoň částečně podmanivou a hravou sklepáckou poetiku, pro další volná pokračování jakoby Vorel marně hledal podobně silnou a pohromadě držící látku. Cesta do lesa a hlavně aktuální Cesta domů je spíše sledem tu více, tu méně zábavných scének, hala bala poslepovaným jednoduchoučkou kostrou autenticky bukolického žití na tom českém venkově. "Scénář jsem dal dohromady z příběhů a historek, které jsem tady (v okolí Rabštejna nad Střelou) slyšel nebo sám zažil," vysvětluje Vorel. Ano, to by odpovídalo.

Za takové situace je pak logické, že divák marně pátrá po motivaci a důvodech konání jednotlivých, nepříliš propracovaných postav. Proč Hanákova figura tak strašně, až sebezničujícím způsobem kalí? Nevíme. Stejně tak nevíme, proč revírník Ludva rovněž nebezpečně holduje alkoholu a proč se jednou zachová nepěkně ke své překrásné partnerce. Co zůstává, je pár vydařených momentů/skečů a autentická bio agitka, zaměřená proti hnojení, tradičním lidovým zvykům (pomlázka) a "špatným" potravinám (buchty, nutella, maso atd.), která je sice přesná, ale nepříliš nápaditá, takže vyznívá spíše jako nezáměrná karikatura. Výsostní autoři Vorlova formátu mívali na víc (Kouř, Kamenný most, Skřítek, Pražská 5).