Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Tržby Avastu v prvním pololetí 2019 převýšily 400 milionů dolarůHráči dne

07:20, 14. 8. 2019

Firma zabývající se digitální bezpečností Avast hlásí čísla za první pololetí 2019: upravené tržby očištěné o vliv kurzových pohybů, ukončených činností a prodej Managed Workplace byznysu, vzrostly meziročně o 9,2 procenta na 421,7 milionu dolarů. Upravený ukazatel EBITDA (upravený provozní výsledek hospodaření před odpisy) vzrostl meziročně o 6,5  procenta na 236,5 milionu dolarů. Účetní tržby vzrostly z 388,6 milionu na 425,4 milionu dolarů, provozní zisk vzrostl ze 109,7 milionu na 161,9 milionu dolarů.

Navrhovaná výše mezitímní dividendy za první pololetí roku 2019, splatná v září 2019, činí 4,4 centů na akcii. Pro srovnání: celkové tržby společnosti očištěné o vliv kurzových rozdílů a ukončených činností za celý rok 2018 dosáhly 811,5 milionu dolarů.

"Upravené tržby skupiny se v meziročním srovnání zvýšily o 9,2 procenta zejména díky dvojcifernému růstu v zákaznickém segmentu consumer desktop. V těchto výsledcích se zřetelně ukazují strategické výhody našeho globálního modelu spotřebitelské platformy, přičemž silný růst tržeb je důsledkem naší monetizační platformy a prodejních kampaní v rámci naší uživatelské základny. Avastu se vrací investice do inovací a zákaznických zkušeností. Silnou poptávku po řešeních s dodatečnou přidanou hodnotou, jako jsou služby VPN, Utilities a produkt AntiTrack, doprovází stabilní poptávka po našich tradičních antivirových produktech. Zatímco výsledky v byznysu s mobilními operátory zůstávají lehce pod našimi očekáváními, v dalších oblastech spotřebitelského segmentu vykazujeme dobrou úroveň konverze i udržení zákazníků," komentoval CEO Avastu Ondřej Vlček (foto).

Firmu vlastní zakladatelé Pavel Baudiš a Eduard Kučera - 38 procent, 40 procent jsou veřejně obchodovatelné akcie, 13 procent CVC Capital Partners.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • HBO Europe: premiéra nové, šestidílné špionážní minisérie Bez vědomí bude na HBO a HBO Go 17. listopadu. Na HBO Go bude uvedeno vůbec poprvé v historii české produkce HBO všech šest epizod najednou.

  • Brutal Assault: jedním z headlinerů dalšího ročníku velkého metalového festivalu, který se koná v Josefově u Jaroměře, se stanou britští gothic metalisté Cradle of Filth.

  • Konektor Place: seskupení agentur získalo dva nové klienty - Playstation CZ (vztahy s médii) a Danone (sociální sítě).

  • Xindl X: vyprodal chystaný koncert v pražské hale Forum Karlín, který se koná na konci listopadu. Kapacita se pohybuje něco nad 3 tisíce lidí. V těchto dnech písničkářovi vychází Best of u Universal Music.

  • ACNielsen Czech Republic: výzkumná a analytická společnost v roce 2018 utržila 425 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 30 milionů více. Čistý zisk narostl z 5,5 milionu na 9,7 milionu korun.

  • Nutricia: novou marketingovou ředitelkou výrobce dětské a klinické výživy ze skupiny Danone se od 1. října stala Anna Zatorska (již 15 let ve skupině).

reklama
  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne

    Trailer k netrpělivě očekávanému filmu Joker.

Recenze

Joker

Úchvatný, takřka geniální film, na druhou stranu z určitého aspektu chorý a nebezpečný snímek. Příběh Batmanova protivníka Jokera, který vznikl podle originálního scénáře, tedy nikoliv podle komiksové předlohy, je bezpochyby filmovou událostí letošního roku. Již jen díky dechberoucímu výkonu Joaquina Phoenixe v hlavní roli.

Phoenix se dostal mnohem dál, než u jiné své skvělé kreace - postavy Johnnyho Cashe ve Walk the Line (2005). Přerod frustrovaného a neúspěšného stand-up komika, trpícího mentální poruchou a přeludy, v masového zabijáka děsícího Gotham City, ve Phoenixově hypnotickém podání je mrazivá, až zrůdně krásná záležitost. Navíc podtržená netradiční hudbou islandské muzikantky Hildur Guðnadóttir. Těžko vzpomenout na nějaký film z posledních let, který by působil tak intenzivně a naléhavě. Phoenix, který takřka nesleze z plátna, se zde dotýká herecké nesmrtelnosti. A leckterého diváka přitom napadne, jakými vnitřními běsy asi trpí herec samotný.

Režisér Todd Phillips (Pařba ve Vegas, Týpci a zbraně) v Jokerovi komiksový svět novátorsky pojal jako realitu, tedy bez superschopností, superhrdinů nebo nějakých výraznějších akčních scén a honiček. Je to vlastně spíše psychologické drama až thriller, než klasický komiksový film. I to přispívá k hlavní kontroverzi: Joker na některých místech působí jako svůdná oslava zla. Bezpochyby (taky) pod vlivem tohoto filmů spáchá řada zlých lidí řadu zlých skutků. A je otázka: má film sloužit něčemu takovému? Mají se filmaři snažit, byť geniálně, zapůsobit na to negativní v každém člověku, co má každý někde v sobě, ale drtivá většina lidí to dokáže potlačit? Při sledování Jokera se možná část diváků o sobě dozví nehezké věci. I to je součást výjimečného filmového Jokera.