reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Tržby zfúzované komunikační agentury Ogilvy překročily 300 milionů korun Hráči dne

08:16, 31. 10. 2019
Reklama/PR Aleš Borovan

Komunikační a reklamní agentura Ogilvy (někdejší Ogilvy Public Relations; majitel nadnárodní skupina WPP), která do sebe loni zfúzovala další agentury Ogilvy & Mather, Ogilvy & Mather Morava a Ogilvy CID, má za sebou první účetní období v novém módu. Tržby zfúzované firmy (na fotce jednatel Ondřej Obluk) v roce 2018 dosáhly 313 milionů korun. Z toho na Česko připadlo 203 milionů. Meziroční srovnání je zavádějící vzhledem k rozsáhlé fúzi. Jen prostý součet tržeb všech čtyř zfúzovaných firem za rok 2017 vychází na 348 milionů.

Čistý zisk "nové" Ogilvy za sledované období činil 249 milionů především díky vnitroskupinovém přeprodeji podílů ve společnostech Mindshare a Geometry Global (oba celkem za 217 milionů plus dividendy). Ogilvy v roce 2018 vyplatila majitelům dividendy ve výši 44 milionů korun.