Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
   
    
       
     

V Praze se začal točit celovečerní film Arvéd o význačné postavě českého okultismu Hráči dne

08:54, 17. 2. 2021
Film Aleš Borovan

Konečně originální a zajímavé téma v českém filmu! Na začátku února odstartovalo natáčení nového životopisného filmu Arvéd (foto), vznikajícího v česko-slovenské koprodukci. Podstatná část natáčení proběhne v Praze v ateliérech ve Kbelích, kde filmaři pod vedením debutujícího režiséra Vojtěcha Maška a kameramana Dušana Husára natáčejí v dekoracích "na pomezí surreálného snu a uvěřitelné skutečnosti".

Předlohou filmu je kniha Malostranský ďábel, věnovaná životu jedné z význačných postav českého okultismu a hermetismu Jiřího Arvéda Smíchovského. Autor knihy, spisovatel Jan Poláček, je i spoluscenáristou filmu společně s režisérem Maškem (spolupráce na scénáři ke Křižáčkovi). Ten je rovněž autorem několika divadelních her a nositelem osmi cen Muriel za komiksovou tvorbu.

"Od začátku jsem věděl, že Arvéd je Michal Kern. Shodou okolností jsem se v době, kdy jsem s ním připravoval divadelní představení Mimo zápis, začal také zabývat myšlenkami na film o Arvédovi. Jsem velmi rád, že nabídky dalších hlavních rolí přijali moji oblíbení herci a herečky jako Saša Rašilov, Martin Pechlát, Jaroslav Plesl a Vojtěch Vodochodský, už při prvních zkouškách a přípravách potvrdili, že jsou ideální volbou. V menších rolích se objeví Ivana Uhlířová, Pavlína Štorková, Vojtěch Vondráček a Tomáš Kobr. Důležitou součástí hereckého obsazení jsou i vynikající slovenští herci Robert Jakab, Zvonko Lakčevič nebo Marian Labuda v roli bachaře," uvedl Mašek.

Producenty filmu jsou Kristýna Michálek Květová, Tomáš Michálek - Cinémotif Films v koprodukci s Ivanem Ostrochovským - Punkchart Films a Českou televizí - TPS Tomáš Baldýnský. Film podpořil Státní fond kinematografie a slovenský Audiovizuálný fond, do kin jej uvede distribuční společnost Cinemart.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Forum 24: malé vydavatelství (oficiální majitel Pavel Šafr), které stojí za politicko-bulvárním portálem Forum24.cz, v roce 2020 získalo výnosy ve výši 9,7 milionu korun (prodej výrobků a služeb plus dar od miliardářského vehiklu NFNZ). O rok dříve to bylo 8 milionů korun.

  • RadioZET: jak jsme informovali již dříve, zpravodajské rádio Z radio se v rámci mediální skupiny Daniela Křetínského přesunulo z rádiového vehiklu Active Radio pod CMI News, která provozuje názorový a zpravodajský portál Info.cz.

  • Czech News Center: novým členem představenstva velkého mediálního domu (majitelé Daniel Křetínský a spol). se stal šéfredaktor Blesku Radek Lain.

  • AMI Digital: agentura nově spravuje sociální sítě značek Staropramen, Cool a Ostravar (Pivovary Staropramen). Na starosti má jak samotnou správu, tak přípravu online strategií, tvorbu kreativy a zajištění placené podpory. O tři nápojové značky z portfolia Molson Coors se stará tým pod vedením Kateřiny Marešové, strategy directorky AMI Digital.

  • Česká manažerská asociace: má nového PR manažera a kontaktní osobu pro média. Stal se jím Jan Vocel, který přichází se zkušenostmi z komunikační agentury Ewing a Asociace nestátních neziskových organizací v Česku.

  • MFF Karlovy Vary: organizátoři letošního ročníku filmové přehlídky posunuli termín na srpen. Chystaný 55. ročník by se tak měl podle představ produkčního týmu uskutečnit 20. až 28. srpna 2021. "Doufáme, že v průběhu následujících měsíců dojde k významnému rozšíření vakcinace a díky tomu zvládnutí pandemické situace, tak aby bylo možné uspořádat karlovarský festival v maximálně bezpečné formě pro jeho hosty a návštěvníky," uvedl prezident MFF KV Jiří Bartoška.

  • Hit dne

    Trailer Godzilla vs Kong.

Recenze

Krajina ve stínu

Film Aleš Borovan

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.