Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Vydavatel Seznam Zpráv nakonec nezavede nová pravidla pro reklamu Skliku na zpravodajských webechHráči dne

Zdravý rozum přece jen zvítězil. Seznam.cz (na fotce ředitel Michal Feix) nakonec nebude zavádět nová pravidla pro zobrazování inzerátů systému Sklik na zpravodajských webech.Zamýšlená pravidla byla natolik gumová a zneužitelná ("informace na těchto stránkách jsou uváděny v zavádějících kontextech", "názory a komentáře na těchto stránkách jsou vydávány za zpravodajství", "obsah stránek nerespektuje zásady novinářské práce" atd.), že by se týkala drtivé většiny zpravodajství na českém webu.

Navíc pro jejich aplikaci by majitel Seznam.cz Ivo Lukačovič musel firmu složitě z velké části přebudovat na jakousi agenturu na Pravdu (to se zatím nepovedlo nikomu na celém světě). Seznam.cz je navíc vydavatel vlastních Seznam Zpráv, postup proti konkurenci a její odstřižení od části digitálních příjmů by působilo dost kontraproduktivně.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn9

Odběr newsletteru:

reklama
reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • E-commerce: podle oborové Asociace pro elektronickou komerci dosáhnou útraty Čechů v e-shopech v předvánočních dnech 38 miliard korun, o 15 procent více než loni. Během celého tohoto týdne by obraty měly přesáhnout 4 miliardy korun.

  • Brutal Assault: pořadatelé největšího metalového festivalu ve střední Evropě nakupovali pro ročník 2018. Příští rok v areálu Josefov vystoupí britští doom/gothic metalisté Paradise Lost, thrasheři Exhorder nebo death metalisté Nocturnus AD.

  • Live Nation: koncertní agentura v červnu 2018 přiveze do pražské O2 Arény koncert americko-kanadských alternativních rockerů Arcade Fire.

Hlasujte pro zpravodajský web Borovan.cz
reklama

Hit dne

Konečně trailer k Jurasic World: Fallen Kingdom. V kinech v červnu 2018.

  • Na turné

    Priessnitz
    04. 12.17. 12.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Derek Thompson: Hitmakeři

Nevšední publikace s velmi ambiciózním záměrem. Americký autor Derek Thompson se v knize pokouší poodhalit, proč se z některých produktů zábavního/kulturního průmyslu (knihy, film, TV show, písně, PC hry atd.) stanou globální hity a proč obdobné konkurenční pokusy naopak skončí v zapomnění. Na pomoc si bere psychologii, ekonomii, sociologické výzkumy spotřebitelů, analýzy sociálních sítí a dalších distribučních kanálů, dokonce anatomii.

Byť poučení i nepoučení čtenáři tuší, že hledání zákonitostí a principů, vedoucích k byznysovému úspěchu v zábavním průmyslu, je vzhledem k chaotické povaze industrie tak trochu alchymií a hledáním svatého grálu, přesto lze knihu s podtitulem Tajemství popularity v éře rozptylování s klidným svědomím doporučit. A to jak běžnému čtenáři, tak i řadě fachmanů z oboru.

Jednak se Thompsonovi podařilo mluvit s řadou zajímavých hráčů, popisuje několik nepříliš známých aspektů showbyznysu (například testovací firmy HitPredictor, SoundOut, posuzující chytlavost skladeb), jednak se jedná o mimořádně bystrého a všímavého autora s nadprůměrnými analytickými schopnostmi a jednak kniha zkoumá řadu příkladů z doby nedávné (kupříkladu Padesát odstínů šedi, Savan Kotecha, Hvězdné války, Šílenci z Manhattanu nebo Hra o trůny - foto). S výjimkou povinné politicky korektní vsuvky kvalitní a inteligentní četba pro každého, kdo chce trochu nakouknout do zákulisí globálního zábavního průmyslu.