reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Zámcův e-shop Notino loni navýšil tržby o 1,4 miliardy Hráči dne

17:42, 22. 1. 2020

E-shop s parfémy a kosmetikou Notino, který ovládá miliardář Michal Zámec, pokračuje v růstu. Tržby firmy v roce 2019 dosáhly 9,8 miliard korun, což je o 1,4 miliardy více než v roce 2018. Podíl Česka na celkovém obratu dosáhl 17 procent. Za rok 2019 Notino získalo 2,1 milionu nových zákazníků napříč Evropou.

Rekordní rok firma zaznamenala i co se týče počtu prodaných produktů. "Zatímco v roce 2018 jsme prodali 29 milionů produktů, loni to bylo téměř 35 milionů, tedy o 20 procent více. Největší podíl stále představují parfémy, kterých jsme prodali více než 6 milionů," uvedl Zbyněk Kocián (foto), výkonný ředitel Notina. Výrazně roste zájem o kategorii pleťové péče a dekorativní kosmetiky, stejně tak se zvyšuje poptávka po vlasové péči a bytových vůních.

Aktuálně Notino působí ve 24 zemích. V loňském roce e-shop vstoupil do Švýcarska a do Ruska. "Rusko pro nás představuje výzvu z pohledu logistiky. Zatímco v roce 2018 cestoval balík nejdále do Španělska, nyní musí urazit dvojnásobnou cestu - přes 8 tisíc kilometrů do Sachalinské oblasti," doplnil Tomáš Hofer, ředitel logistiky Notina.

V roce 2019 společnost rozšířila také síť kamenných prodejen a výdejních míst. Vlajkovou loď mezi 27 prodejnami představuje ta v pražském Florentinu, která je částečně digitalizovaná. Loni Notino otevřelo první prodejny také v Bulharsku a Rakousku. Kamenné pobočky tak má v 9 zemích.