Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Zemětřesení v Bakalově vydavatelství: Latuske odchází, Economia hledá nového řediteleHráči dne

Na čele mediálního domu Economia (majitelem kontroverzní miliardář Zdeněk Bakala) dochází ke změnám. Po čtyřech letech odchází ředitel Roman Latuske (ex-Mafra). Novou předsedkyní představenstva firmy se stává Zuzana Řezníčková (foto), současná místopředsedkyně představenstva Economie a ředitelka společnosti BM Management. Po dobu hledání nového ředitele bude touto rolí pověřen ředitel divize Finance Michal Brejcha. Je velmi nepravděpodobné, že by nový ředitel/-ka byl/-a nalezen/-a ještě v letošním roce.

Řezníčková se chce zaměřit na posílení strategického rozvoje produktů a udržitelný růst obchodních výsledků. "Za přípravu strategie, jak těchto cílů v dalším období dosáhnout, bude vedle stávající role nově zodpovědný Vladimír Piskáček, ředitel redakcí," sdělila Řezníčková. Podle našich zdrojů by měl Piskáček vypracovat strategii Economie na dalších pět let. Hotova by měla být někdy v první polovině roku 2019.

Economia (Hospodářské novinyRespektEkonomihned.cz, agentura R  MediaCentrum.cz atd.) poprvé po sedmi letech skončila v plusu, když v roce 2017 vygenerovala mírný čistý zisk ve výši 1,8 milionu korun. Kumulativní ztráta za posledních deset let je na úrovni 533 milionů korun. Zisk před zdaněním, odpisy, úroky a amortizací (EBITDA; vyjadřuje generování peněz v běžném provozu) se loni meziročně zvedl ze 14 milionů na téměř 38 milionů korun. Konsolidované tržby skupiny se podařila navýšit o 34 milionů na 879 milionů korun.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Zásilkovna: logistická firma nasazuje robotické zařízení pro výdej zásilky Z-bot. První Z-bot je umístěn v OC Chodov v Praze. Maximální kapacita Z-botu je až 315 zásilek denně. Pokud se služba ujme, Zásilkovna umístí zařízení v dalších obchodních centrech (Praha a další města Česka).

  • Live Nation: koncertní agentura přiveze do Česka koncert jazzového klavíristy Herbieho Hancocka. Akce se uskuteční na podzim v Praze v nové hale O2 universum.

  • Axocom: vlastnictví televizní firmy bylo převedeno z mediální podnikatelky Eriky Luzsiczy na slovenskou společnost Elite Development. Tu podle slovenského obchodního rejstříku ovládá Luzsicza ze 100 procent.

  • Havas PR Prague: PR agentura v roce 2018 utržila 7,2 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o 19 milionů korun. Ztráta z roku 2017 ve výši 700 tisíc se snížila na 500 tisíc korun.

  • Frekvence 1: novým moderátorem diskusního pořadu Press klub se stane bavič, publicista a scenárista Luděk Staněk. Jeho pořad na Mall.tv Události Luďka Staňka nově najede na denní periodicitu.

  • Alza.cz: největší český e-shop s Liftagem v Praze testují společný rozvoz zásilek a lidí. Za pomoci sdílených anonymizovaných přepravních dat analyzují pohyb dopravců a vozů taxi, které by v případě volných kapacit mohly sloužit také k převozu balíčků.

reklama
  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Trailer k Spider-Man: Daleko od domova.

Recenze

Avengers: Endgame

Předchozí vysoce povedený film Avengers: Infinity War (2018) a zejména jeho mrazivý závěr ve fanoušcích vyvolal obrovská očekávání, která však aktuální pokračování Avengers: Endgame plní jen zčásti. Spíše minimálně. Bohužel. Jakoby by se režisérská dvojice Anthony Russo, Joe Russo lekla tak slibně rozjetého příběhu, jako by jim došla kreativita a její nedostatek i navzdory všem monumentálním trikům nahrazovala rutinou a předvídatelností.

Zklamání ze závěru aktuální fáze Marvel Cinematic Universe má několik důvodů. Nepříliš propracovaný a povedený scénář, který místy nepřehledný děj roztáhl na úmornou plochu tří hodin. Minimum hlášek a minimum nápaditosti při rozvíjení postav. Pokud scenáristé sáhnou k tak otřepanému triku sci-fi jako je stroj času, logicky se pak dostanou do neřešitelných paradoxů jako je pomotaná souslednost, faktické zacyklení dějů a zdvojování postav, které jsou však nonšalantně pominuty v zájmu zachování příběhu. A k tomu nezbytné výboje progresivního Hollywoodu ve formě feministických bojůvek či faktické předání  jedné z postav z rukou unaveného bílého muže do náruče energií kypícího černocha.

Tohle už nezachrání ani očekávaná velká závěrečná bitva, která je příliš krátká, bez napětí a překvapení, než aby uspokojila nároky namlsaných diváků z předchozího filmu. Mohli jsme dostat velkolepé a invenční zakončení velké ságy a zatím nám filmaři naservírovali jen řemeslně odvedený standard. Škoda, škoda, škoda.