Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Ztrátový e-shop Zoot požádal o ochranu před věřiteli, soud mu vyhovělHráči dne

Vysoce prodělečný e-shop s módou Zoot požádal soud o ochranu před věřiteli, takzvané moratorium před zahájením insolvenčního řízení. Online obchod k 15. lednu 2019 evidoval závazky ve výši 472 milionů korun. Z toho 151 milionů je po lhůtě splatnosti více jak 30 dnů a závazky ve výši 65 milionů jsou po lhůtě splatnosti více jak 3 měsíce (!). Podle návrhu moratoria Natland Finance investiční fond vlastní pohledávky v celkové výši téměř 135 milionů korun (z toho velká část splatnost 19. prosince 2018).

Soud návrhu vyhověl a vyhlásil moratorium na majetek Zoot. To potrvá do 30. dubna 2019. Insolvenčním správcem byla stanovena společnost Konreo. Krizovým manažerem na pozici ředitele e-shopu se má stát Lukáš Uhl (ex-Dámejídlo.cz). Součástí krizového plánu má být kromě jiného radikální seškrtání nákladů na marketing a propagaci. Ty loni spolkly 180 milionů korun, letos to nemá být více než 60 milionů. Zavřít by se mělo 12 z celkového počtu 28 výdejen zboží.

Spoluvlastníky Zootu jsou Oldřich Bajer (foto), Ladislav Trpák nebo fond 3TS Capital Partners. Celkem podle informací Borovan.cz vlastníci od počátku podnikání do poloviny roku 2018 vložili do e-shopu cca 400 milionů korun, z toho Bajer něco přes 100 milionů a fond 3TS Capital Partners přes 200 milionů. Firma rovněž v uplynulých letech vydala dvě emise dluhopisů v celkovém objemu 230 milionů korun (z toho 150 milionů je splatných do roku 2021). Další desítky milionů Zootu před časem poskytly banky - Raiffeisenbank (až do výše 165 milionů) a Citibank Europe (až do výše 50 milionů). Zoot zaměstnává na různé typy úvazků okolo 800 lidí.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Punk Film: punková filmová a TV produkce (pohádka Čertí brko) skončila v roce 2018 v čistém zisku 2,2 milionu korun. O rok dříve net profit činil 2 miliony.

  • Filmový fond: poslanecká sněmovna zvolila dva nové radní fondu na tříleté období. V prvním kole uspěla Tereza Czesany Dvořáková a Ondřej Zach.

  • AdActive: internetové mediazastupitelství ze skupiny Vltava Labe Media v roce 2018 utržilo téměř 89 milionů (meziročně plus 19 milionů). Čistý zisk v daném období činil 600 tisíc korun (o rok dříve byla firma v minusu 2 miliony korun). AdActive letos na jaře zfúzovalo s VLM.

  • Economia: mediální dům posiluje redakce. Do Aktuálně.cz nastoupil Josef Greš (vedení rubriky Názory), tým Hospodářských novin rozšíří Luboš Kreč.

  • Scholz & Friends: reklamní agentura v roce 2018 utržila přes 51 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 7 milionů více. Čistý zisk klesl z 1,2 milionu na 600 tisíc korun.

  • Slevomat.cz: ve funkci jednatele zážitkového portálu skončil Adam Bartnicki. Na jeho místo nastoupil Kamil Hanzlík, finanční ředitel Slevomatu.

reklama
  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Heilung - Hamrer Hippyer.

Recenze

Lví král

V rámci remake programu Walta Disneyho (Aladin atd.) došlo po čtvrt století i na legendární snímek Lví král (1994). Ten svého času platil za animovanou pecku první kategorie s poněkud přeceňovanými (protože nevýraznými) skladbami Eltona Johna a Tima Riceho. Příběh tedy nebude žádným překvapením (archetypální záležitost inspirovaná Shakespearem či Biblí, okořeněná patetickým moralizováním a mudrováním), písničky skoro vůbec (objeví se jedna dvě nové), hlavním lákadlem nové verze je tedy hlavně dechberoucí animace.

Skutečně, být hercem, pořádně bych se po shlédnutí Lvího krále 2019 zamyslel nad perspektivou vlastního povolání. Režisér Jon Favreau si počítačovou animaci zvířat vyzkoušel již v Knize džunglí (2016). Skvělá práce si po právu odnesla Oscara za nejlepší vizuální efekty. V novém Lvím králi Favreaův tým posunul vizuální stránku ještě o level výše. Pokročilá vypravěčská technologie v sobě ohromujícím způsobem spojuje natáčecí techniku klasických hraných snímků s fotorealistickou, počítačově generovanou grafikou (jen tak na okraj, prostředí filmu byla navržena ve videoherním enginu).

Výsledek je takřka dokonalý. Ztvárnění zvířat, jejich srst, pohyby, včetně specifických tiků, mrkání, dýchání atd. Těžko hledat nějaké výraznější odchylky od reálu (možná, že by něco bylo poznat v IMAXu). Takže další na řadě je už jen fotorealistické ztvárnění herců a člověka vůbec. Herci a herečky se stávají méně potřebnými, na druhou stranu se můžeme těšit, že se v kinech objeví nové filmy třeba s Rudolfem Hrušínským, Henrym Fondou nebo Paulem Newmanem. Buď jak buď, děti se u nového Lvího krále budou výborně bavit.