Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Universal Music se vydal na nelehkou, ale jedinou správnou cestuPoznámka

08:00, 19. 6. 2013

"Sláva, přežili jsme nejtěžší roky a nyní už se zase můžeme věnovat vyhledávání nových hudebních talentů." Takové motto rezonovalo na včerejším showcase největší gramofirmy Universal Music.

Ta po dlouhé době představila tři nové projekty (a má v zásobě další), které by - při šťastné konstelaci a dostatečných investicích - měly zabezpečit část budoucích příjmů firmy: slovenskou písničkářku Annu Veselovskou, havířovskou kapelu Nebe a zpěvačku a autorku Lenny.

Jako nejperspektivnější investicí se jeví a nejrychlejší návratnost slibuje poprockové Nebe. Kapela se za několik let koncertování a třeba i díky nedávnému předskakování Kryštofovi na velkém turné vyhrála do ideální podoby, která dává zapomenout na poněkud neslaný nemastný debut Legosvět. Nebe má v rukou několik trumfů, které bezpochyby zafungují na dívčí publikum: sexy image mladých kluků, příjemné melodické písničky (v dobrém slova smyslu) a výborně komunikativního frontmana Petra Harazina (aktivum k nezaplacení).

Lenny (mimochodem dcera zpěvačky Lenky Filipové)  je běh na dlouhou trať. Písničkářka s osobitým projevem, zajímavým "chraplákem" a ne úplně nejpřístupnějším indie popem s najazzlým nádechem někde na pomezí Rebekky Karijord a Stiny Nordenstam vyžaduje promyšlený, dlouhodobý a přesně zacílený marketing, který by to správné publikum teprve dokázal "vytvořit". Zato se může zaměřit nejen na Českou republiku, ale i na další, třeba anglosaské země - výhodou Lenny je nepřehlédnutelný exportní potenciál.

Nejtěžší práce bude podle všeho s Annou Veselovskou. Nejde jen o to, že se typem repertoáru a výrazným hlasem (opravdu nevšedním) trochu tlačí na marketingovou pozici již dlouho obsazenou Anetou Langerovou, ale i o přístup. Neschopnost, možná nezájem o kontakt a komunikaci s publikem se dá tolerovat či adorovat u alternativních hvězd s určitým statusem kultu, u začínajících projektů je ale zničující slepou uličkou.

Ať již investice Universal Music dopadnou jakkoliv, je potěšující slyšet, že prostor a šanci dostávají autorské osobnosti či kapely, nikoliv uměle sestavené záležitosti s mazaným manažerem v zádech. Nelehká, ale z dlouhodobého hlediska jediná správná cesta.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • TV Nova: několik čísel podílů na sledovanosti z uplynulých dní - seriál Kameňák v pátek večer zaujal 29,26 procenta diváků v cílovce 15 až 54, soutěžní show The Voice Česko Slovensko získala 29,62 procenta diváků u obrazovek v 15 až 54 a kriminální série Specialisté 22,13 procenta opět v 15 až 54.

  • MarketUP: digitální agentura změnila před nedávnem pravidla rozdělení zisku mezi poloviční majitele, Miroslava Krále (CEO) a Tomáše Ševčíka (COO). Oba se nově podílejí na zisku, určeného valnou hromadou, v poměru 60 procent pro Krále a 40 procent pro Ševčíka, pokud se Král "bude po dobu běžného účetního období podílet prací na činnosti společnosti z titulu výkonu funkce jednatele a CEO". Pokud tato podmínka nebude splněna nebo převede-li Král podíl na třetí osobu, budou se společníci podílet na zisku podle poměru svých podílů, tj. 50 procenty.

  • Full Capacity: menší agentura (chytré lavičky CapaSitty), má nového společníka, Jakuba Brýdla, který získal třetinu firmy. Zbylé dvě třetiny vlastní Petr Patočka a Jan Koťa Rolník.

Hit dne

Avengers: Endgame, další trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Jak vycvičit draka 3

Již od prvního filmu z roku 2010 je série Jak vycvičit draka zárukou kvalitní, milé, chytré a nápadité zábavy pro celou rodinu. Dobrá zpráva: ani aktuální trojka z této nepříliš hustě obsazené škatulky naštěstí nevybočuje.

Celá vikingská parta - Škyťák s drakem Bezzubkou, Astrid a plno dalších - má pro diváky přichystáno další napínavé dobrodružství se spoustou bláznivých zvratů. Tentokráte nejde o nic jiného, než o nebezpečí, hrozící všem blpským drakům. Jedinou šancí je najít mýty opředený Skrytý svět, daleko od lidí, v němž by se všichni draci mohli před hrozbou ukrýt a přežít.

Samozřejmě, i v takto postavené vyprávěcí kostře se nezbytně objevují prvky současného progresivního a korektního Hollywoodu typu migrace Vikingů, multikulti soužití různých kultur atd. Ovšem scenáristická a režijní účast Deana DeBlois (na kontě má všechny dračí firmy) je zárukou, že vše je zakomponováno do příběhu inteligentně a se vkusem. DeBlois umí vyprávět zajímavě, vtipně, s nadhledem a hlavně se dokáže zkušené vyhnout očekávání diváků, takže ani u trojky se nedá předem odhadnout, jak celé dobrodružství skončí (kromě toho, že skončí dobře).

K tomu si připočteme úchvatné vizuální zpracování, možná nejlepší ze všech tří filmů, které občas nezapře inspiraci slavným Avatarem. Jak vycvičit draka 3 - to je jistota dobře prožitého času v kině. Ale už bych tu sérii neprotahoval, ani kvůli očekávanému ranci peněz.