Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Universal Music se vydal na nelehkou, ale jedinou správnou cestuPoznámka

08:00, 19. 6. 2013

"Sláva, přežili jsme nejtěžší roky a nyní už se zase můžeme věnovat vyhledávání nových hudebních talentů." Takové motto rezonovalo na včerejším showcase největší gramofirmy Universal Music.

Ta po dlouhé době představila tři nové projekty (a má v zásobě další), které by - při šťastné konstelaci a dostatečných investicích - měly zabezpečit část budoucích příjmů firmy: slovenskou písničkářku Annu Veselovskou, havířovskou kapelu Nebe a zpěvačku a autorku Lenny.

Jako nejperspektivnější investicí se jeví a nejrychlejší návratnost slibuje poprockové Nebe. Kapela se za několik let koncertování a třeba i díky nedávnému předskakování Kryštofovi na velkém turné vyhrála do ideální podoby, která dává zapomenout na poněkud neslaný nemastný debut Legosvět. Nebe má v rukou několik trumfů, které bezpochyby zafungují na dívčí publikum: sexy image mladých kluků, příjemné melodické písničky (v dobrém slova smyslu) a výborně komunikativního frontmana Petra Harazina (aktivum k nezaplacení).

Lenny (mimochodem dcera zpěvačky Lenky Filipové)  je běh na dlouhou trať. Písničkářka s osobitým projevem, zajímavým "chraplákem" a ne úplně nejpřístupnějším indie popem s najazzlým nádechem někde na pomezí Rebekky Karijord a Stiny Nordenstam vyžaduje promyšlený, dlouhodobý a přesně zacílený marketing, který by to správné publikum teprve dokázal "vytvořit". Zato se může zaměřit nejen na Českou republiku, ale i na další, třeba anglosaské země - výhodou Lenny je nepřehlédnutelný exportní potenciál.

Nejtěžší práce bude podle všeho s Annou Veselovskou. Nejde jen o to, že se typem repertoáru a výrazným hlasem (opravdu nevšedním) trochu tlačí na marketingovou pozici již dlouho obsazenou Anetou Langerovou, ale i o přístup. Neschopnost, možná nezájem o kontakt a komunikaci s publikem se dá tolerovat či adorovat u alternativních hvězd s určitým statusem kultu, u začínajících projektů je ale zničující slepou uličkou.

Ať již investice Universal Music dopadnou jakkoliv, je potěšující slyšet, že prostor a šanci dostávají autorské osobnosti či kapely, nikoliv uměle sestavené záležitosti s mazaným manažerem v zádech. Nelehká, ale z dlouhodobého hlediska jediná správná cesta.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Elán: hudební vydavatelství Warner Music vysílá poprvé do digitální distribuce všechna alba legendární slovenské kapely. Od pátku 19. ledna se alba jako Ôsmy svetadiel, Nie sme zlí, Elán 3, Hodina slovenčiny atd. objeví na downloadovacích a streamovacích službách jako jsou Spotify, Deezer, iTunes, GooglePlay.

  • RIO Media: telekomunikační operátor má nové představenstvo - Marcel Dostal, Jaromír Štantejský a Jaroslav Hanyk, které nastoupilo po vstupu nového majitele, vehiklu Kaprain podnikatele Karla Pražáka.

  • Fragile media: digitální agentura Daniela Kafky v roce 2016 utržila téměř 95 milionů korun, v meziročním srovnání o 34 milionů více. Čistý zisk vyskočil z 3,3 milionu na 4,1 milionu. Ke klientům patřily/patří značky Adidas, Albert, České Radiokomunikace, CCS nebo Dr.Max.

Hit dne

Trailer k novému filmu Jiřího Vejdělka Tátova volha.

  • Na turné

    Mandrage
    02. 2.03. 3.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Nejtemnější hodina

Výjimečný herec v roli výjimečného politika, to je úchvatný film Nejtemnější hodina o nástupu Winstona Churchilla do funkce britského premiéra v temných dnech května 1940, kdy se německé tanky hnaly k pobřeží rozvrácené Francie, aby dokončily zničení francouzské armády a britského expedičního sboru, a kdy se ve Velké Británii vážně uvažovalo o dohodě s Hitlerem.

Takže máme tu výraznou osobnost ve výrazné době a režisér Joe Wright (Pokání, Pýcha a předsudek), scenárista Anthony McCarten (Teorie všeho) a geniální Gary Oldman (Robocop, Temný rytíř povstal, Jeden musí z kola ven atd.) tuhle šanci beze zbytku využili. Diváka tu nečekají žádné masové scény, překvapivé zvraty či bojové akce, "jen" dvě hodiny mluvících hlav a konverzací. Ovšem tak brilantně napsaných a Oldman je v roli stárnoucího, hodně osamělého a hodně vysmívaného starého vlka tak fascinující (i díky neuvěřitelné masce, za kterou stojí japonský profík  Kazuhiro Tsuji), že v kinech zapomenete dýchat.

A na některých místech se neubráníte silným emocím, to když si uvědomíte, jak moc je důležité, aby politik nebyl s prominutím sráč. S výjimkou možná až moc prvoplánovité scény v metru to je filmařina par excellance. Takže Oscaři za rok 2017 by měli být jasní: Nejtemnější hodina by si měla po zásluze napochodovat pro sošku za Nejlepší film, Nejlepší režii, Nejlepší scénář, Nejlepší mužský herecký výkon v hlavní roli a Nejlepší masky. Skvělý filmový zážitek.