Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Universal Music se vydal na nelehkou, ale jedinou správnou cestuPoznámka

08:00, 19. 6. 2013

"Sláva, přežili jsme nejtěžší roky a nyní už se zase můžeme věnovat vyhledávání nových hudebních talentů." Takové motto rezonovalo na včerejším showcase největší gramofirmy Universal Music.

Ta po dlouhé době představila tři nové projekty (a má v zásobě další), které by - při šťastné konstelaci a dostatečných investicích - měly zabezpečit část budoucích příjmů firmy: slovenskou písničkářku Annu Veselovskou, havířovskou kapelu Nebe a zpěvačku a autorku Lenny.

Jako nejperspektivnější investicí se jeví a nejrychlejší návratnost slibuje poprockové Nebe. Kapela se za několik let koncertování a třeba i díky nedávnému předskakování Kryštofovi na velkém turné vyhrála do ideální podoby, která dává zapomenout na poněkud neslaný nemastný debut Legosvět. Nebe má v rukou několik trumfů, které bezpochyby zafungují na dívčí publikum: sexy image mladých kluků, příjemné melodické písničky (v dobrém slova smyslu) a výborně komunikativního frontmana Petra Harazina (aktivum k nezaplacení).

Lenny (mimochodem dcera zpěvačky Lenky Filipové)  je běh na dlouhou trať. Písničkářka s osobitým projevem, zajímavým "chraplákem" a ne úplně nejpřístupnějším indie popem s najazzlým nádechem někde na pomezí Rebekky Karijord a Stiny Nordenstam vyžaduje promyšlený, dlouhodobý a přesně zacílený marketing, který by to správné publikum teprve dokázal "vytvořit". Zato se může zaměřit nejen na Českou republiku, ale i na další, třeba anglosaské země - výhodou Lenny je nepřehlédnutelný exportní potenciál.

Nejtěžší práce bude podle všeho s Annou Veselovskou. Nejde jen o to, že se typem repertoáru a výrazným hlasem (opravdu nevšedním) trochu tlačí na marketingovou pozici již dlouho obsazenou Anetou Langerovou, ale i o přístup. Neschopnost, možná nezájem o kontakt a komunikaci s publikem se dá tolerovat či adorovat u alternativních hvězd s určitým statusem kultu, u začínajících projektů je ale zničující slepou uličkou.

Ať již investice Universal Music dopadnou jakkoliv, je potěšující slyšet, že prostor a šanci dostávají autorské osobnosti či kapely, nikoliv uměle sestavené záležitosti s mazaným manažerem v zádech. Nelehká, ale z dlouhodobého hlediska jediná správná cesta.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Česká televize: rozšiřuje síť zpravodajských studií. K již fungujícím studiím v Hradci Králové a Českých Budějovicích se od pondělí 16. září připojí Plzeň a v úterý také Ústí nad Labem. ČT nabízí divákům téměř dvě hodiny regionálního zpravodajství denně. Kromě každodenní spolupráce s editory na přípravě reportáží pro ČT24 a pro pořad Zajímavosti z regionů bude úkolem nových zpravodajů především příprava příspěvků pro zpravodajskou relaci Události v regionech.

  • Nordic Telecom: pokračuje s výstavbou nových vysílačů pro službu Nordic 5G internet. Přes prázdniny se jeho dostupnost rozšířila do dalších 121 lokalit. Během září by mělo přibýt 103 nových oblastí. Podle plánu firma chce ve 2H 2019 pokrýt Nordic 5G internetem přibližně 400 lokalit po celém Česku.

  • Skrz.cz: agregátor slev ze skupiny Slevomat v roce 2018 utržil téměř 66 milionů korun. V meziročním srovnání cca o 2 miliony méně. Čistý zisk se snížil z 15 milionů na 9 milionů korun.

  • Škoda Auto: automobilka opět podpořila Českou filharmonii v její 124. koncertní sezóně. Partnerství trvá od roku 1993.

  • My.cz: do týmu PR agentury ze skupiny B&R Holding nastupuje Ondřej Kopřiva (ex-Lidové noviny).

  • Seznam.cz: do týmu Seznam Zpráv nastupují moderátorka Jarmila Balážová (začíná připravovat nové formáty autorských rozhovorů a reportáží), Veronika Lehovcová Suchá (editorka), Hana Němečková (rozvojové obsahové projekty) a Filip Harzer ( reportér zahraniční rubriky se zaměřením na střední Evropu).

  • Na turné

    Mirai
    15. 11.03. 12.
  • Hit dne

    Trailer k netrpělivě očekávanému filmu Joker.

Recenze

Nabarvené ptáče

Knižní předloha nového filmu Václava Marhoula Nabarvené ptáče je bez přehánění zběsilý titul - jeho autor Jerzy Kosiński jej pojal jako nekončící spirálu lidské zběsilosti kdesi (snad) na polsko - ukrajinském pomezí v době druhé světové války, v podstatě bez jakékoliv naděje a záblesků lidství. Hrozila dvě nebezpečí - buď že Marhoul naprosto přesně převede knihu na film, a pak bude nekoukatelný kvůli explozi násilí, anebo se film nepovede, a pak nebude existovat důvod se na něj dívat.

Scenárista, režisér i producent Marhoul se naštěstí vyhnul oběma polohám a Kosińského knihu otiskl do filmu citlivě, ohleduplně, s prostorem pro imaginaci diváka. Současně věrně zachovává ducha a atmosféru předlohy. Nabarvené ptáče je v dobrém slova smyslu světový film, takový, jaký se v české kinematografii neobjevil desítky let. Všechny autorské složky jsou dovedeny k dokonalosti a do šlapající souhry povedeného bijáku.

Vypíchněme hlavně dvě: černobílá kamera Vladimíra Smutného je vrcholným dílem umělce, který má na kontě takové snímky jako Tmavomodrý svět, Tobruk, Kolja nebo Skalpel, prosím. A fantastický cast jak v hlavní (úžasný dětský herec Petr Kotlár), tak i v epizodních rolích. Účast hvězd jako Udo Kier, Stellan Skarsgård nebo Harvey Keitel není samoúčelná. Každá z nich exceluje a je nezapomenutelná, a zejména Kierův vyšinutý mlynář bude asi strašit ve snech hodně diváků.

"Cesta k úspěchu vede až na pokraj šílenství," prohlásil Marhoul při pražské slavnostní premiéře. Již samotná geneze vzniku Nabarveného ptáčete by vydala na samostatný film. Pomyslná krev, kterou zarputilý autor i producent Marhoul musel v průběhu let cedit, je ve snímku hodně znát. Ku prospěchu věci. Vzniklo velké dílo, které v rámci světové kinematografie (o bídě české ani nemluvě) bude dlouho zářit jasným světlem.