Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Velké mediální domy našly nový způsob sebevraždyPoznámka

13:57, 10. 9. 2013

Tento text je primárně určen pro vlastníky a vrcholové manažery velkých médií: v oblasti prodeje internetové reklamy se na vás chystá nová finta, která možná vypadá sofistikovaně a sexy, ve skutečnosti nemá moc daleko ke kombinaci moderního šamanismu a thanatofilie (láska ke smrti, pozn. aut.).

Řeč je o posledním výkřiku v oblasti prodeje on-line reklamy, o takzvanému real time biddingu (RTB). Ten má být novým způsobem obchodování s display reklamou v reálném čase s cílením na konkrétní uživatele. Zaujal už způsob, jakým byl RTB představen na jednom sezení SPIR. Na zeď se promítlo něco, co zdálky vypadalo jako nové Ponziho schéma, ve kterém se na prosté linii reklamní zadavatel - médium objevilo zarážející množství prostředníků/parazitů. S dovětkem "při RTB se do systému zapojí více subjektů, ale pro všechny bude více peněz". Ehm.

Nejde jen o to, že přesvědčení, že pouhá existence jakéhosi nového software a obchodní platformy vytáhne inzerentům z kapsy nové finance, nemá příliš daleko k new age blouznění Vesmírných lidí. Nebezpečí tkví jinde: jak některé zkušenosti ze zahraničí naznačují, RTB může významně snížit již tak dost nízké ceny on-line reklamy. Což je smrt pro přímé prodeje. Za takové situace i hypotetické navýšení spentu zadavatelů v RTB vůbec nemusí přinést vyšší výnos pro vydavatele. Software je na cestě do pekel neúprosný. Kdo na tom určitě vydělá: servisní služby, které zajišťují chod RTB. Mediální domy: s velkým otazníkem.

To samozřejmě nezabránilo velkým hráčům, aby se nepustili do dobrodružství s nejistým výsledkem: Centrum Holdings, Mafra, Mladá fronta, Ringier Axel Springer a Sanoma Media Praha hodlají v půlce září spustit RTB platformu Czech Publisher Exchange (CPEX). Pozornější pozorovatel si všiml nepřítomnosti velkých médií, které hodně sázejí na on-line - Seznam.cz, Nova a Prima, což signalizuje, že ne všichni hráči chtějí dát inzerentům příležitost k urychlení cenové eroze svého reklamního prostoru.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Dynamix Media: OOH společnost, pronajímající reklamní plochy v obchodních centrech, v roce 2016 utržila přes 25 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 5 milionů. Čistý zisk v daném období vyskočil z 1,4 milionu na 4,2 milionu korun.

  • AMC Networks International: rozšiřuje distribuci Film+ na Slovensku. Od 1. března bude tento TV kanál díky přesunům do základních balíčků dostupnější pro zákazníky operátorů Slovak Telekom a DIGI Slovakia.

  • CETIN: podnik Petra Kellnera uzavřel dohodu se společností Český bezdrát (Petr Benýšek a Benedikt Pánek) o spuštění IPTV platformy EriTV. Ta nabídne až 150 TV programů včetně inteligentních funkcí archivu, časového posunu, nahrávání pořadů atd. Došlo tak k rozšíření spolupráce obou stran, která od půlky 2017 na základě nové velkoobchodní smlouvy zahrnovala internetové připojení.

Hit dne

Video ke 4. výročí hry World of Tanks.

  • Na turné

    Mandrage
    02. 2.03. 3.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Prezident Blaník

Narychlo spíchnutá záležitost, která trpí bohužel mělkým scénářem a přívalem samoúčelných sprosťáren. Tvůrci povedené online série Kancelář Blaník Marek Najbrt, Robert Geisler, Benjamin Tuček atd. neodolali výjimečné příležitosti prezidentských voleb a pokusili se celkem svižné internetové dílko se stopáží cca 7 až 10 minut na díl přetavit v celovečerní film.

Celé chvályhodné snaze škodí evidentní uspěchanost projektu, neschopnost přijít s alespoň trochu sofistikovanějším příběhem naroubovaným na skutečné volby, které proběhly jen před pár dny, plus jasné přihlášení se autorů k protizemanovskému táboru. Zatímco jedním z hlavních faktorů úspěchu a příjemné vtipnosti "původního" Tondy Blaníka je palba napříč celou českou politicko - lobbisticko - byznysovou scénou ve stylu padni komu padni, hlavním cílem celovečeráku je i přes oficiální vyjádření tvůrců Miloš Zeman a spol. To  jakoby přiškrtilo až doposud spolehlivý a nápaditý "vtipovod" Najbrta a spol. a zploštilo postavu samotného Blaníka - z původně mazaného lobbisty je nyní tupý a sprostý buran.

A těch několik dobrých fórů, které ale příznivce původního seriálu příliš nepřekvapí, je navíc spolehlivě upozaděno nesmyslnou vulgaritou, která o několik set procent překračuje ještě snesitelnou mez, nastavenou v původní Kanceláři Blaník. Ostatně, i do sloganu filmu se bůhvíproč prodralo slovo "čů..k". Je s otazníkem, proč takový přisprostlý a prvoplánovitý snímek finančně podpořila Česká televize, která se tak ráda ohání "náročnější" dramaturgií. Snaha za každou cenu napravit pochybení s odmítnutím původní online série zacílila vedle. Celkově promarněná příležitost.