Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

O nás

"Jeden jestřáb mnoho vran rozhání."
313. stíhací peruť

Internetový deník Borovan.cz je projektem Aleše Borovana. Autor se přes deset let zabývá dnem i nocí českým a zahraničním zábavním průmyslem. Předtím působil řadu let v Hospodářských novinách a ekonomickém deníku E15. Hlasuje/hlasoval v odborných porotách: hudebních cen Anděl, Vinyla, filmové Ceny filmové kritiky a internetové ceny Křišťálová lupa.

Web je určen všem, kteří se chtějí dozvědět zákulisní informace, poznat toky peněz, nové tajné projekty a vše podstatné ze showbyznysu a navazujících industrií typu mobilní komunikace, internet, média nebo telekomunikace.

Nabízíme rovněž recenze aktuálních a přínosných počinů (filmy, seriály, knihy, CD, DVD atd.) mainstreamové a alternativní scény.

Nedílnou součástí projektu Borovan.cz jsou facebookové stránky, které poskytují okamžité zpravodajství (tiskové zprávy, tiskové konference) plus ochutnávky článků na mateřském webu.

Kontakt: ales@borovan.cz

Borovan.cz v letošním roce podporuje Likvidace lepry TB a akci Čistá řeka Sázava.

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • E-commerce: podle oborové Asociace pro elektronickou komerci dosáhnou útraty Čechů v e-shopech v předvánočních dnech 38 miliard korun, o 15 procent více než loni. Během celého tohoto týdne by obraty měly přesáhnout 4 miliardy korun.

  • Brutal Assault: pořadatelé největšího metalového festivalu ve střední Evropě nakupovali pro ročník 2018. Příští rok v areálu Josefov vystoupí britští doom/gothic metalisté Paradise Lost, thrasheři Exhorder nebo death metalisté Nocturnus AD.

  • Live Nation: koncertní agentura v červnu 2018 přiveze do pražské O2 Arény koncert americko-kanadských alternativních rockerů Arcade Fire.

Hit dne

Konečně trailer k Jurasic World: Fallen Kingdom. V kinech v červnu 2018.

  • Na turné

    Priessnitz
    04. 12.17. 12.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Derek Thompson: Hitmakeři

Nevšední publikace s velmi ambiciózním záměrem. Americký autor Derek Thompson se v knize pokouší poodhalit, proč se z některých produktů zábavního/kulturního průmyslu (knihy, film, TV show, písně, PC hry atd.) stanou globální hity a proč obdobné konkurenční pokusy naopak skončí v zapomnění. Na pomoc si bere psychologii, ekonomii, sociologické výzkumy spotřebitelů, analýzy sociálních sítí a dalších distribučních kanálů, dokonce anatomii.

Byť poučení i nepoučení čtenáři tuší, že hledání zákonitostí a principů, vedoucích k byznysovému úspěchu v zábavním průmyslu, je vzhledem k chaotické povaze industrie tak trochu alchymií a hledáním svatého grálu, přesto lze knihu s podtitulem Tajemství popularity v éře rozptylování s klidným svědomím doporučit. A to jak běžnému čtenáři, tak i řadě fachmanů z oboru.

Jednak se Thompsonovi podařilo mluvit s řadou zajímavých hráčů, popisuje několik nepříliš známých aspektů showbyznysu (například testovací firmy HitPredictor, SoundOut, posuzující chytlavost skladeb), jednak se jedná o mimořádně bystrého a všímavého autora s nadprůměrnými analytickými schopnostmi a jednak kniha zkoumá řadu příkladů z doby nedávné (kupříkladu Padesát odstínů šedi, Savan Kotecha, Hvězdné války, Šílenci z Manhattanu nebo Hra o trůny - foto). S výjimkou povinné politicky korektní vsuvky kvalitní a inteligentní četba pro každého, kdo chce trochu nakouknout do zákulisí globálního zábavního průmyslu.