Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Jan Souček: Českou televizi přebírám ve chvíli, kdy její rozpočet směřuje do deficitu Podcasty

09:55, 17. 10. 2023
Televize Film Aleš Borovan

Je to zajímavý rozpor. Končící ředitel České televize Petr Dvořák při nedávném odchodu prohlašoval, že Kavčí hory mají na pár let "vystaráno" i díky dostatečným penězům na účtech. Nový šéf Kavek Jan Souček (foto) v našem podcastu První liga naopak bije na poplach, rozpočet ČT pro příští rok podle něj míří do deficitu.

Co v této epizodě První ligy uslyšíte

  • Jak se vystudovaný právník Jan Souček dostal do médií
  • Na kterém večírku se rozhodlo, že bude kandidovat na ředitele ČT
  • Jaké je nové postavení programového ředitele ČT Milana Fridricha
  • Jaká je aktuální finanční situace ČT a jak tento stav chce Jan Souček řešit
  • Jak chce nový šéf ČT spolupracovat s externími producenty
  • Co budou muset dodržovat zaměstnanci v publicistice a zpravodajství ČT

"Pokud má někdo pocit, že se Česká televize koupe v penězích, tak je to přesně naopak," uvedl v podcastu Souček. Nový ředitel ČT, který nastoupil na začátku října, proto bude iniciovat jednání s Radou ČT o změně některých parametrů dlouhodobých plánů stanice. "Budu s radou jednat o tom, abychom minimálně v příštím roce, do doby, než bude jasné, zda budou od roku 2025 nové poplatky, se nad dlouhodobými plány zamysleli a přeskupili částky mezi kapitolami rozpočtu." Současná situace bude mít podle něj dopad například na výrobní úkol (již tak podle plánů klesající), kde by podle všeho mělo dojít k ubírání peněz. Dívat se chce i na objem plánovaných investic.

Nový ředitel ČT nechce jen čekat, až (tedy pokud) veřejnoprávní stanici odklepnou vyšší koncesionářské poplatky. Ve hře mají být i úspory. "Chci televizi udržovat v dobré kondici mimo jiné tím, že bude dynamicky reagovat na technologické inovace. Rozhodně ČT nevidím jako rigidní organismus, který časem prochází nezměněný. Chci hledat úspory do budoucna tím, co se bude dát usnadnit novými technologiemi.

I přes podle vlastních slov nepříznivou finanční situaci ČT plánuje Jan Souček na Kavčích horách zavést řadu změn. Ty vyplývají jedna z inspirace ze zahraničních televizí nebo z vlastních nápadů, které si "střádal" během svého působení v čele Televizní studio Brno (2014 - 2023). Od zpoplatnění iVysílání, novinek ve zpravodajství, nový důraz na dodržování Etického kodexu ČT pro lidi v publicistice a zpravodajství veřejnoprávní stanice, přes nový způsob řízení ČT1 a ČT2 až po novou dramaturgii pro vytváření obsahu pro kanály České televize.

Vstup nového manažera do čela celých Kavčích hor se již bezprostředně projevil na personální a strukturní změně TOP managementu ČT. Řada nových lidí do vedení přišla právě z Brna - Petra Lautnerová, nová šéfka HR, Michal Fila, nový ředitel korporátní služby nebo šéf ČT1 Jiří Kokmotos.

Ti všichni jsou mimochodem účastníci večírku, na kterém se de facto rozhodlo, že se Jan Souček bude ucházet o křeslo šéfa České televize. "Jsou to lidé, kteří jsou na stejné vlně, považuji je za profesionály a považoval jsem za důležité právě s ohledem na jejich vlastnosti, které jsem u nich vypozoroval, znát jejich názor na mou ambici." I přes pracovní původ z Brna by podle Součka ve vrcholovém vedení ČT neměla existovat "brněnská klika".

Změny se chystají i ve spolupráci s externími producenty, které do ČT přinášejí vlastní náměty a nápady. Část peněz televize by podle představ Součka mělo být vyčleněno na tzv. commissioning systém, tedy na volnou soutěž mezi externími producenty o zakázky televize. "Je to vlastně vytváření větší konkurence nejen vůči interním kreativním producentům, ale i podpora nezávislého trhu mimo budovy České televize," tvrdí Souček. Nový ředitel by se chtěl porozhlédnout i mezi externími producenty v regionech.

První liga

Pravidelné rozhovory Aleše Borovana s lidmi, kteří v českém zábavním průmyslu, internetu, v médiích a telekomunikacích patří ke špičce. Jdeme do hloubky. Kompletní rozhovory jednou za čtrnáct dní na Forendors. Publikujeme rovněž záznamy ze zajímavých tiskových konferencí.

Předplatitel podcastu na Forendors získá:

  • celý rozhovor, tedy včetně byznysových informací a novinek v druhé, placené části, více zde
  • audio bez reklam
  • možnost klást dotazy
  • možnost stažení faktury

Bezplatná část rozhovoru na platformách: