reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Slavomír Pavlíček: Vyčlenili jsme 9 miliard na investice do českých firem a českých nápadů Podcasty

Patří mezi nejbohatší lidi Česka. Miliardář Slavomír Pavlíček (foto) uspěl především v herním průmyslu. Vybudoval síť obchodů JRC s PC hrami, s kolegou Markem Španělem spoluvlastní jedno z největších herních českých studií Bohemia Interactive. V posledních letech se miliardářské duo profiluje i jako aktivní investor do médií, potravinářství nebo e-commerce. Slavomír Pavlíček byl dalším hostem podcastu První liga.

Co v této epizodě První ligy uslyšíte

  • Jaké jsou výsledky Bohemia Interactive za rok 2022 a 2023
  • Které tituly BI jsou nejprodávanější a kolik se jich doposud prodalo kusů
  • Kde se projevuje přicházející krize v herním průmyslu
  • Jak minoritní spoluvlastnictví Tencentu pomohlo vstupu BI na čínský trh
  • Jak funguje inkubátor BI a kolik nových her se zde připravuje
  • Jak se shání kapitál na financování vývoje PC hry v českých podmínkách
  • Jak je nastaven investiční fond SPM, který Pavlíček založil s kolegou Markem Španělem
  • Kolik Pavlíček se Španělem investovali do médií a zda SPM Media plánuje další mediální investice

Vývojářské studio Bohemia Interactive (BI) patří k nejvýnosnějším a nejlépe fungujícím herním byznysům v České republice. Každoročně prodá miliony kusů her a svým majitelům vynese několik set milionů čistého zisku. V letošním roce ale budou hospodářské výsledky BI ovlivněny přicházející krizi v herní industrii a v průmyslu obecně. "Vzrostly nám náklady, energie, inflace je znát. Mzdy, nájmy, energie, prostě všechno je dražší," upozornil Pavlíček.

Firma rovněž v podmínkách sílící ekonomické recese ztrácí možnost navyšovat ceny svých her. Prodává sice velké množství kusů PC a konzolových herních titulů (v letošním roce BI dosáhla rekordního čísla v kategorii počtu prodaných kusů), ale za nižší cenu. "Herní trh stále roste, ale už to nejsou skoky o desítky procent. Po covidu je vidět zpomalení růstu. Přichází krizové období, zvýšená inflace, problémy s cenami energií. Lidé mají méně peněz. Velcí vydavatelé her začínají šetřit."

Nepříznivý ekonomický vývoj se týká hlavních trhů Bohemia Interactive, to znamená Spojených států a zemí Evropské unie, které tvoří přes dvě třetiny odbytu. K nejdůležitějším a nejprodávanějším herním titulům BI patří střílečka Arma 3 a survival horror/střílečka DayZ. Obou her se prodaly vysoké miliony kusů, u Army 3 navíc funguje masový prodej rozšíření/stahovatelného obsahu (DLC). V současné době "Bohemka" pracuje na vývoji dalšího velkého titulu Arma 4, datum vydání je ale zatím v nedohlednu.

Především díky dlouhodobě generovaným masivním ziskům BI Pavlíček se Španělem před několika lety založili investiční fond SPM, do kterého vložili 9 miliard korun. Investice doposud směřovaly do nákupu podílů ve firmách v řadě segmentů (potravinářství, e-commerce, retail, výroba nábytku, umělá inteligence, móda atd.), nemovitostí a akciových titulů na burze (například ČEZ). "Naším záměrem je investovat české peníze do českých lidí a českých produktů. Celkově se snažíme podpořit finální produkty od českých lidí a firem," uvedl Pavlíček. Část peněz fondu SPM stále čeká na svou investiční adresu.

Peníze Pavlíčka a Španěla stojí i za budováním nového konzervativního mediálního domu SPM Media. Aktuálně do něj patří vydavatelství Echo Media, jež provozuje názorový online deník Echo24.cz, vydává printový Týdeník Echo a prémiovou platformu EchoPrime, rovněž je vydavatelem knižních titulů. Nová skupina také provozuje Rádio Prostor, které v srpnu zahájilo vysílání na frekvencích Radia Zet. Součástí skupiny je i ekonomický titul Hrot, blogovací platforma Blogosvět a technologické studio Coolpany. "V této investici je pro nás důležitý posun v technologiích. Chceme ta média dělat jinak než jen tisknout na papír," komentoval Pavlíček. Další investice do médií se podle něj zvažují.

První liga

Pravidelné rozhovory Aleše Borovana s lidmi, kteří v českém zábavním průmyslu, internetu, v médiích a telekomunikacích patří ke špičce. Jdeme do hloubky. Kompletní rozhovory jednou za čtrnáct dní na Forendors. Publikujeme rovněž záznamy ze zajímavých tiskových konferencí.

Předplatitel podcastu na Forendors získá:

  • celý rozhovor, tedy včetně byznysových informací a novinek v druhé, placené části, více zde
  • audio bez reklam
  • možnost klást dotazy
  • možnost stažení faktury

Bezplatná část rozhovoru na platformách: