47 Róninů Recenze

02:39, 3. 1. 2014

Sympatická snaha o akční, folklorně zabarvený blockbuster, která ovšem zůstala stát někde v půli cesty. Příběh z japonské mytologie o 47 samurajích/róninech, kteří sice porušili posvátný kodex bušidó, zato se však postavili do nebe volajícímu bezpráví, měl všechny předpoklady stát se kasovním hitem. Účast relativně velké hollywoodské hvězdy v podobě Keanu Reevese, trikové sekvence s bájnými démony a čarodějnicemi plus stále fungující motiv boje malé hrstky statečných proti "bezbožné" přesile, to vše mělo producentům hrát do karet .

Leč nestalo se tak a podíl na tom má jednak nepříliš zkušený režisér Carl Rinsch, jednak ne úplně povedený scénář a rovněž i neschopnost tvůrců dotáhnout dílo do sta procent po všech stránkách. Všem složkám filmového díla jako by chybělo několik desítek procent do potřebné stovky. Charisma a zajímavý příběh hlavních postav? Padesát procent. I přes Reevesovu snahu není možné vymáčknout z chabě načrtnuté postavy míšence Kaie více než polovinu. Rinsch jakoby se nemohl rozhodnout, zda chce mít z Kaie romantického kňourala, skromného mudrce nebo hypertrénovaného válečníka. Zvláštní efekty? Na rok 2014 spíše standard. Souboje? Příliš předvídatelné, standardní, bez napětí a vnitřní poetiky. Nic, co by 47 Róninů mohlo zapsat do klasiky samurajských filmů.

K tomu je třeba přidat i nepříliš šťastné hollywoodské pojetí starých japonských legend a hrdinských historek, které střílí na mnoho diváckých skupin najednou. Podle všeho zde máme první velký propadák roku 2014.