Amazing Spider-Man 2Recenze

22. 4. 2014

Těžko říci, která zfilmovaná komiksová série se ubírá selankovitějším směrem: zda Avengers nebo Spider-Man. Každopádně staronový režisér Amazing Spider-Mana Marc Webb směřuje dobrodružství pavoučího muže čím dál více do vod sladkobolného dojáku pro zamilované teenagery. Ne, nejde o obsazení "nového" Spider-Mana Andrewem Garfieldem, při jehož pohledu a pohazování kadeřemi mnohé dospívající divačky upadají do mdlob.

Naopak, jeho pojetí dodalo hlavní postavě potřebný sympaticky rozpustilý a šibalský rozměr. Hlavním kamenem úrazu je scénář, který boj proti padouchům a zlu v New Yorku odsouvá na vedlejší kolej. Hlavní linkou je nyní zašmodrchaný vztah Petera Parkera s jeho středoškolskou láskou Gwen Stacy. Takže v Amazing Spider-Manovi 2 se hlavně vzdychá, schází, rozchází, kouká do zrcadla/z okna, zase se vzdychá, dává se nešťastně hlava do dlaní, volá mobilním telefonem, píší se milostné vzkazy na most a opatrně se osahává a objímá. To vše na neúnosné ploše 142 minut.

Akce, vizuálně přitažlivé sekvence či souboje jsou evidentně v pozadí a pokud k nim dojde, tak tvůrci nedokáží přijít s nějakým výraznějším nápadem. Jediné, čemu lze krátce zatleskat je "odvaha" režiséra a scénáristů dát jednu z hlavních záporných rolí černochovi (Jamie Foxx aka Electro viz foto). To v dnešní, vyšinutě korektní době zase není tak obvyklé. Na druhou stranu, celé to zacílení filmu především na bravíčkářské publikum je logické a pochopitelné: určitě přinese pěkných pár desítek milionů dolarů na tržbách navíc. Skalní fandové zamáčknou slzu v oku při vzpomínce na režiséra předchozí spidermanovské série Sama Raimiho.