reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Ant-Man Recenze

22:54, 18. 7. 2015

Pokud tento blockbuster bude byznysově fungovat, pak to bude takřka zázrak. Jeho tvůrci totiž ignorovali všechny mnohokrát ověřené poznatky z výroby publika pro globální filmy (hlavní cílovka pro všechny podobné masové snímky, mladý chlapec mezi 15 až 23 lety, preferuje rychlý děj, spoustu akcí a výpravnou podívanou) a do světa vyslali titul, ve kterém se především nesnesitelně a nesnesitelně dlouho žvaní.

Tak dlouhá a tak nezáživná expozice v hrdinském filmu je skutečně raritou. Divák je nucen namáhavě se prokousat úvody do jednotlivých typů mravenců a jejich zvyků a především do zamotaného příběhu, co a jak je nutné ukrást pro záchranu světa. Scenáristický tým Joe Cornish, Edgar Wright, Adam McKay a Paul Rudd (ten si vystřihl i hlavní roli Ant-Mana) přitom trestuhodně šetří hláškami a vtipnými bonmoty (jednou z mála výjimek je zapojení mašinky Toma v závěru filmu), samotnému Ruddovi se zase zoufale nedostává charizmatu.

Pokud dojde tu a tam k akci, tak ji provádí na plátně tak nepatrní protagonisté, že musíte dávat setsakramentsky pozor, abyste vůbec něco postřehli (viz foto, najdete Ant-Mana?). Režisér Peyton Reed bohužel ke zvláštním schopnostem hlavního hrdiny a k specifickému světu Ant-Mana nenašel ten správný klíč, který by ze soubojů mravenčích ranařů a padouchů udělal nějaký aspoň trochu zajímavý spektákl. Na druhou stranu Avengers jsou tak silný brand, že nějaký cash dokáží vyvařit i z takto nepovedeného projektu. Vedle Hulka však jasně nejslabší marvelovka.