Ant-Man a WaspRecenze

5. 7. 2018

V porovnání s nedávno uvedenými epickými Avengers: Infinity War působí aktuální přírůstek marvelovského světa Ant-Man a Wasp spíše jako chudý příbuzný. Je ovšem pravda, že první filmový Ant-Man (2015) vyzníval v porovnání s dalšími marvelovskými hrdiny ještě zakřiknutěji.

Bohužel režisér Peyton Reed ani napodruhé nedokázal vymyslet nějaký výraznější klíč, jak ze zmenšujícího se a zvětšujícího se chlapíka vykřesat zajímavé dobrodružství či vizuálně přitažlivé scény. Ústřední dvojice hrdinů (Paul Rudd a Evangeline Lilly) působí mdle, nevýrazně, v jakékoliv společné scéně je přehraje zkušený pardál Michael Douglas. Scott Lang/Ant-Man by si rozhodně zasloužil poněkud důkladnější pozornost nějakých nadanějších scenáristů.

Filmu chybí nějaký silnější příběh, ústřední motiv. Přece jenom po apokalypse z posledních Avengerů je drobná záchranná mise jednoho člověka poněkud málo. Hlavní záporák, obchodník se zbraněmi, je plochá, plakátovitá postavička bez šťávy a kontextu. Rovněž sekvence z kvantových polí, kde by člověk čekal nějaký výraznější výtvarný/designový počin, svou nekomplikovaností trochu připomínají 90. léta.

Jinými slovy: v porovnání s ostatními marvelovskými bijáky je Ant-Man a Wasp spíše průměr, byť možná z hlediska hlášek asi nadprůměr. A přesto, díky závěrečné scéně, je Ant-Man a Wasp další kostičkou z velké stavby Marvel Universe, kterou si hardcore fanoušci asi nenechají ujít.

• Lion Nurun: agentura nyní již vlastněná Publicisem v roce 2017 utržila 11 milionů korun. V meziročním srovnání o 9,5 milionů více. Čistý zisk vyskočil z jednoho milionu na 1,7 milionu korun.

• FAVI.cz: vyhledávač nábytku, ve které většinu drží investiční skupina Pale Fire Capital, čerstvě expanduje do Maďarska. Je to další zahraniční trh po Slovensku, Rumunsku a Polsku, kam FAVI vstoupil v roce 2017.

• TV Nova: nová řada pořadu Mise nový domov (přestavby domovů s příběhem) s moderátorkou Terezou Pergnerovou odstartuje ve středu 31. října.

Ochutnávka z nové desky. VNV Nation: When is the Future?

Chinaski
    05. 10.07. 12.

První člověk

Konečně po dlouhé době biják, který je "velký" a přitom současně chytrý, "hluboký". Třetí celovečerní film mladého Damiena Chazelleho (povedené snímky Whiplash, La La Land) První člověk o americkém kosmonautovi Neilovi Armstrongovi opět osvědčuje nesmírný talent, inteligenci a kreativitu hlavního tvůrce. Zvláště, když má po ruce úžasný scénář Joshe Singera (WikiLeaks, Spotlight).

Pečlivost, důraz na autenticitu, dar osobitého vyprávění, skvělé vedení herců - to je to, co diváka napadne při sledování příběhu prvního člověka na Měsíci. Již úvodní scéna letu Armstronga v experimentálním raketovém letadle X-15 vás katapultuje přímo do kabiny rozklepaného pekelného stroje, který se každou chvíli může buď rozbít o Zemi nebo odplout do neznámého vesmíru. Je to tak strhující a ohromně natočená pasáž, že se slabším povahám může udělat nevolno.

Technicky a řemeslně se jedná o film extratřídu. Spíše než mezník v dějinách a s ním spojený patos Chazelleho zajímá, kdo byli první průkopnici vesmírného létání. Ryan Gosling v hlavní roli opět (je to již druhá spolupráce s režisérem) předvádí ze sebe to nejlepší. Jeho Armostrong je ledově klidný v kritických chvílích, výkonný, ale současně lidský, když pohřbívá dvouletou dceru. Další Goslingův mistrovský výkon.

I samotný let prvního Apolla je pojat bez zbytečné heroické epiky (chybí scéna s vlajkou), zato velmi sugestivně a s prvotřídním synchronizováním obrazu a hudební složky. Skvělý, nádherný a podmanivý hold mužům, kteří létali do vesmíru a na Měsíc v technice, se kterou byste dnes nejeli ani do Krkonoš.