reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Avengers: Age of Ultron Recenze

16:21, 30. 4. 2015

Poměrně jasná, přehledná a srozumitelná záležitost. Komu se líbila jednička z roku 2012, ten si bude lebedit i u Age of Ultron. Kdo naopak shledal první Avengers jako vysoce nepovedenou věc, ten si u dvojky názor na frančízu jen prohloubí. Ale hlavně: jediné, co se u filmů podobného typu počítá, je stejně jen objem vygenerovaných milionů dolarů. Vše ostatní jsou podružnosti.

Jak vyplývá z průzkumů hollywoodských studií, hlavní masou, ochotnou utrácet za podobné výpravné akční sci-fi trháky, jsou chlapci v teenagerském věku. Pro ty je důležité, zda si film udržuje vysoké tempo a zda nabídne dostatek akcí. Oba požadavky Age of Ultron dokonale splňuje. Producenti navíc přihodili tah, který se osvědčil již u Transformers: Zánik - část děje se odehrává na čínském teritoriu a v ději se objevuje minimálně jedna výraznější čínská postava. Jinými slovy slušný výdělek v Říši středu skoro zaručen. Z hlediska teenagerů a Číňanů se tedy jedná o takřka ideální produkt.

Ostatní diváky může otrávit absence důležitého koření všech akčních filmů a adaptací komiksů, totiž vtipných hlášek, a značná chaotičnost děje, možná ještě vyšší než u úvodních Avengers. Pátrat po tom, proč a jakými peripetiemi se z produktu Iron Mana stane robotický zabiják, toužící po vyhubení druhu homo sapiens (uvažující zmateně ve stylu "lidstvo se musí vyvíjet a proto musí zemřít"), a proč se výtvor onoho zabijáka naopak přidá na stranu Avengerů (pozor spoiler), je nad síly náročnějších diváků.

Takže sečteno: byznysový potenciál za 80 procent, umělecký za 10 procent. Průměr 45 procent.