Avengers: Infinity WarRecenze

27. 4. 2018

Monstrózní záležitost, a to hned v několika rovinách. Samozřejmě, nemá smysl se bavit o digitálních orgiích, ze kterých tvůrci vystavěli nekonečné množství bitev, monster, soubojů a vesmírných světů. Ale Marvel Studios v Avengers: Infinity War dali poprvé dohromady snad všechny superhrdiny marvelovského vesmíru, kteří se doposud mihli ve filmu.

To znamená v jednom ději jsou zde Avengers, Strážci Galaxie, Thor, Doctor Strange, Spider-Man, Black Panther atd. a především hlavní zloun Thanos (párkrát se mihl v několika předchozích marvelovských filmech). A byť je snímek pojmenován po Avengers, hlavní postavou je právě Thanos, záporák, který neusiluje o nic jiného, než o ovládnutí vesmíru. Je to zajímavě napsaná postava z masa a kostí a dokonce divák začíná chápat jeho motivace. Tím se o několik kvalitativních délek liší od podobné záporné figury v konkurenční Lize spravedlnosti.

Nedá se říci, že by noví Avengers byli ultra přehlední i pro ty, kteří zkoukli všechny předchozí marvelovské filmy. Na druhou stranu, dát takto rozsáhlý cirkus smysluplně dějově do kupy, to je práce skoro nad lidské síly. Marvel Studios si bylo vědomo této diskomfortnosti a tak divákům v Infinity War předložilo skutečně množství nápaditých soubojů, akcí, dobrodružství, jejichž vizuální stránka bere dech a patří jednoznačně k největším plusům filmu. K tomu se přihodí výborné tempo, zdařilé popkulturní vtípky, včetně hlášky "už žádné popkulturní odkazy", a máme tu sice monstrózní, ale hodně povedenou komiksovou adaptaci. Plus skutečně kulervoucí závěr včetně doušky po titulcích - tady se vyplatí počkat. Takže za rok na jaře pokračování velkého příběhu.

• Vogue CS: V24 Media, vydavatel časopisu Vogue v Česku a na Slovensku, předkládá trhu tato prodejní čísla - průměrný měsíční prodaný náklad v období září 2018 až únor 2019 - 20 447 kusů, počet předplatitelů k 13. březnu 4 670.

• FTV Prima: ve spolupráci se slovenskou TV Joj připravuje další ročník show Česko Slovensko má talent 2019. První castingy se uskuteční začátkem dubna ve dvanácti českých městech.

• Filmový a TV průmysl: podle aktuálních dat Motion Picture Association of America globální prodeje kinolístků v roce 2018 dosáhly 41,1 miliardy dolarů (meziročně plus procento). Segment home entertainment (filmové nosiče, streaming, downloading atd.) se loni pohyboval na úrovni 55,7 miliardy dolarů (plus 16 procent).

Avengers: Endgame, další trailer.

24. 1.30. 3.

Jak vycvičit draka 3

Již od prvního filmu z roku 2010 je série Jak vycvičit draka zárukou kvalitní, milé, chytré a nápadité zábavy pro celou rodinu. Dobrá zpráva: ani aktuální trojka z této nepříliš hustě obsazené škatulky naštěstí nevybočuje.

Celá vikingská parta - Škyťák s drakem Bezzubkou, Astrid a plno dalších - má pro diváky přichystáno další napínavé dobrodružství se spoustou bláznivých zvratů. Tentokráte nejde o nic jiného, než o nebezpečí, hrozící všem blpským drakům. Jedinou šancí je najít mýty opředený Skrytý svět, daleko od lidí, v němž by se všichni draci mohli před hrozbou ukrýt a přežít.

Samozřejmě, i v takto postavené vyprávěcí kostře se nezbytně objevují prvky současného progresivního a korektního Hollywoodu typu migrace Vikingů, multikulti soužití různých kultur atd. Ovšem scenáristická a režijní účast Deana DeBlois (na kontě má všechny dračí firmy) je zárukou, že vše je zakomponováno do příběhu inteligentně a se vkusem. DeBlois umí vyprávět zajímavě, vtipně, s nadhledem a hlavně se dokáže zkušené vyhnout očekávání diváků, takže ani u trojky se nedá předem odhadnout, jak celé dobrodružství skončí (kromě toho, že skončí dobře).

K tomu si připočteme úchvatné vizuální zpracování, možná nejlepší ze všech tří filmů, které občas nezapře inspiraci slavným Avatarem. Jak vycvičit draka 3 - to je jistota dobře prožitého času v kině. Ale už bych tu sérii neprotahoval, ani kvůli očekávanému ranci peněz.