Avengers: Infinity WarRecenze

27. 4. 2018

Monstrózní záležitost, a to hned v několika rovinách. Samozřejmě, nemá smysl se bavit o digitálních orgiích, ze kterých tvůrci vystavěli nekonečné množství bitev, monster, soubojů a vesmírných světů. Ale Marvel Studios v Avengers: Infinity War dali poprvé dohromady snad všechny superhrdiny marvelovského vesmíru, kteří se doposud mihli ve filmu.

To znamená v jednom ději jsou zde Avengers, Strážci Galaxie, Thor, Doctor Strange, Spider-Man, Black Panther atd. a především hlavní zloun Thanos (párkrát se mihl v několika předchozích marvelovských filmech). A byť je snímek pojmenován po Avengers, hlavní postavou je právě Thanos, záporák, který neusiluje o nic jiného, než o ovládnutí vesmíru. Je to zajímavě napsaná postava z masa a kostí a dokonce divák začíná chápat jeho motivace. Tím se o několik kvalitativních délek liší od podobné záporné figury v konkurenční Lize spravedlnosti.

Nedá se říci, že by noví Avengers byli ultra přehlední i pro ty, kteří zkoukli všechny předchozí marvelovské filmy. Na druhou stranu, dát takto rozsáhlý cirkus smysluplně dějově do kupy, to je práce skoro nad lidské síly. Marvel Studios si bylo vědomo této diskomfortnosti a tak divákům v Infinity War předložilo skutečně množství nápaditých soubojů, akcí, dobrodružství, jejichž vizuální stránka bere dech a patří jednoznačně k největším plusům filmu. K tomu se přihodí výborné tempo, zdařilé popkulturní vtípky, včetně hlášky "už žádné popkulturní odkazy", a máme tu sice monstrózní, ale hodně povedenou komiksovou adaptaci. Plus skutečně kulervoucí závěr včetně doušky po titulcích - tady se vyplatí počkat. Takže za rok na jaře pokračování velkého příběhu.

• DigitalAd: obchodní tým agentury od ledna posiluje key account managerka Kateřina Lundáková (ex-Omnicom Media Group, ex-Knowlimits Group, ex-Tiscali Media).

• Evropa 2: novým moderátorem komerční stanice je od pondělí 27. ledna Jakub "Koťák" Kotek, ve stejný den se do rádia po třech letech vrací Jindra Ekl. Nový vysílací čas má i Pavel Cejnar (dopoledne po Ranní show Evropy 2 s Leošem Marešem a Patrikem Hezuckým).

• Savage.tv: produkční firma v roce 2018 utržila 168 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 46 milionů. Čistý zisk se zvedl ze 4 milionů na 7 milionů korun.

• Česká televize: získala vysílací práva na další čtyřletý olympijský cyklus. Program ČT sport tak přinese živě nejen nadcházející letní olympijské hry v Tokiu, ale díky nové dohodě s vlastníkem práv, společností Discovery, i zimní olympijské hry z Pekingu v roce 2022 a letní z Paříže v roce 2024.

• Český rozhlas: stanice Český rozhlas Vltava nabídne od 1. dubna řadu programových novinek. Proměnou projde i zvuková grafika, na nové verzi znělek pracuje talentovaný hudebník Tomáš Dvořák známý jako Floex (například Machinarium). Novými staničními hlasy budou Jana Plodková a Václav Neužil.

• Live Nation: velká koncertní agentura v Praze uspořádá koncert zpěvačky, skladatelky a producentky Alicie Keys. Akce se uskuteční v červnu 2020 v O2 Aréně. Keys vydá v březnu sedmé studiové album.

Vanessa
    01. 2.03. 4.

Trailer k novému filmu Christophera Nolana Tenet (2020).

Zaklínač

Přestože tvůrci seriálového Zaklínače, který vznikl podle slavné knižní předlohy Andrzeje Sapkowského, odmítají porovnávání s hyperúspěšnou sérií Hra o trůny (HBO), je jasné, že se mu neubrání. Hra o trůny se stala nezpochybnitelným benchmarkem pro jakýkoliv epický/výpravný fantasy seriál. Při vší úctě k producentovi Zaklínače, streamovací platformě Netflix, na první dobrou Zaklínač působí v mnoha ohledech laciněji.

Ať již se to týká digitálních triků (zejména), masových bitevních scén, scénografie, výpravy, architektury, designu kostýmů, zbraní a dalších rekvizit atd., divák se neubrání pocitu jisté nedotaženosti či low budgetu. Samozřejmě je ale pravda, že všichni fanoušci mají v paměti poslední řadu GOT, která se rozpočtově pohybovala někde jinde než řada první.

Zaklínači příliš nepomáhá ani chaotický styl narace. Série nahodile přeskakuje z jedné časové roviny do druhé, z jednoho místa na druhé, aniž by byl patrný nějaký klíč či jednotící idea. V závěrečných dvou dílech je sice patrná snaha zaklapnout všechny části do jednoho celku, nedaří se tak beze zbytku a několik otázníků stále zůstává.

Za co je naopak třeba tvůrce Zaklínače pochválit, je hlavní postava Geralta z Rivie. Henry Cavill (rovněž Liga spravedlnosti, Batman vs Superman: Úsvit spravedlnosti, Muž z oceli) zde podává výborný výkon (zaplesají zejména divačky), který do značné míry překrývá řadu výše uvedených nedotažeností. Ve výsledku tak první řada seriálového Zaklínače dává vyznavačům knižní předlohy solidní hodnotu, která neuráží a v souvislosti s řadou druhou vzbuzuje nadějná očekávání.