Avengers: Infinity WarRecenze

27. 4. 2018

Monstrózní záležitost, a to hned v několika rovinách. Samozřejmě, nemá smysl se bavit o digitálních orgiích, ze kterých tvůrci vystavěli nekonečné množství bitev, monster, soubojů a vesmírných světů. Ale Marvel Studios v Avengers: Infinity War dali poprvé dohromady snad všechny superhrdiny marvelovského vesmíru, kteří se doposud mihli ve filmu.

To znamená v jednom ději jsou zde Avengers, Strážci Galaxie, Thor, Doctor Strange, Spider-Man, Black Panther atd. a především hlavní zloun Thanos (párkrát se mihl v několika předchozích marvelovských filmech). A byť je snímek pojmenován po Avengers, hlavní postavou je právě Thanos, záporák, který neusiluje o nic jiného, než o ovládnutí vesmíru. Je to zajímavě napsaná postava z masa a kostí a dokonce divák začíná chápat jeho motivace. Tím se o několik kvalitativních délek liší od podobné záporné figury v konkurenční Lize spravedlnosti.

Nedá se říci, že by noví Avengers byli ultra přehlední i pro ty, kteří zkoukli všechny předchozí marvelovské filmy. Na druhou stranu, dát takto rozsáhlý cirkus smysluplně dějově do kupy, to je práce skoro nad lidské síly. Marvel Studios si bylo vědomo této diskomfortnosti a tak divákům v Infinity War předložilo skutečně množství nápaditých soubojů, akcí, dobrodružství, jejichž vizuální stránka bere dech a patří jednoznačně k největším plusům filmu. K tomu se přihodí výborné tempo, zdařilé popkulturní vtípky, včetně hlášky "už žádné popkulturní odkazy", a máme tu sice monstrózní, ale hodně povedenou komiksovou adaptaci. Plus skutečně kulervoucí závěr včetně doušky po titulcích - tady se vyplatí počkat. Takže za rok na jaře pokračování velkého příběhu.

• Digi TV: satelitní a internetový operátor miliardáře Petra Lamicha od nové sezóny přidává čtvrtý sportovní kanál Digi Sport 4 HD. Ten nabídne italskou Sérii A, anglický pohár FA Cup a skotskou Premiership.

• Vltava Labe Media: pentařské vydavatelství od společnosti Tarsago Česká republika koupilo hobby magazín Receptář a iReceptar.cz.

• Česká produkční Social Media: digitální agentura se nově bude starat o komunikaci Palírny U Zeleného stromu. To zahrnuje komunikaci 500 let výročí založení Palírny nebo online komunikaci značky Stará Myslivecká.

The.Switch: Dávám.

05. 10.24. 11.

Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Ant-Man a Wasp

V porovnání s nedávno uvedenými epickými Avengers: Infinity War působí aktuální přírůstek marvelovského světa Ant-Man a Wasp spíše jako chudý příbuzný. Je ovšem pravda, že první filmový Ant-Man (2015) vyzníval v porovnání s dalšími marvelovskými hrdiny ještě zakřiknutěji.

Bohužel režisér Peyton Reed ani napodruhé nedokázal vymyslet nějaký výraznější klíč, jak ze zmenšujícího se a zvětšujícího se chlapíka vykřesat zajímavé dobrodružství či vizuálně přitažlivé scény. Ústřední dvojice hrdinů (Paul Rudd a Evangeline Lilly) působí mdle, nevýrazně, v jakékoliv společné scéně je přehraje zkušený pardál Michael Douglas. Scott Lang/Ant-Man by si rozhodně zasloužil poněkud důkladnější pozornost nějakých nadanějších scenáristů.

Filmu chybí nějaký silnější příběh, ústřední motiv. Přece jenom po apokalypse z posledních Avengerů je drobná záchranná mise jednoho člověka poněkud málo. Hlavní záporák, obchodník se zbraněmi, je plochá, plakátovitá postavička bez šťávy a kontextu. Rovněž sekvence z kvantových polí, kde by člověk čekal nějaký výraznější výtvarný/designový počin, svou nekomplikovaností trochu připomínají 90. léta.

Jinými slovy: v porovnání s ostatními marvelovskými bijáky je Ant-Man a Wasp spíše průměr, byť možná z hlediska hlášek asi nadprůměr. A přesto, díky závěrečné scéně, je Ant-Man a Wasp další kostičkou z velké stavby Marvel Universe, kterou si hardcore fanoušci asi nenechají ujít.