Avengers: Infinity WarRecenze

27. 4. 2018

Monstrózní záležitost, a to hned v několika rovinách. Samozřejmě, nemá smysl se bavit o digitálních orgiích, ze kterých tvůrci vystavěli nekonečné množství bitev, monster, soubojů a vesmírných světů. Ale Marvel Studios v Avengers: Infinity War dali poprvé dohromady snad všechny superhrdiny marvelovského vesmíru, kteří se doposud mihli ve filmu.

To znamená v jednom ději jsou zde Avengers, Strážci Galaxie, Thor, Doctor Strange, Spider-Man, Black Panther atd. a především hlavní zloun Thanos (párkrát se mihl v několika předchozích marvelovských filmech). A byť je snímek pojmenován po Avengers, hlavní postavou je právě Thanos, záporák, který neusiluje o nic jiného, než o ovládnutí vesmíru. Je to zajímavě napsaná postava z masa a kostí a dokonce divák začíná chápat jeho motivace. Tím se o několik kvalitativních délek liší od podobné záporné figury v konkurenční Lize spravedlnosti.

Nedá se říci, že by noví Avengers byli ultra přehlední i pro ty, kteří zkoukli všechny předchozí marvelovské filmy. Na druhou stranu, dát takto rozsáhlý cirkus smysluplně dějově do kupy, to je práce skoro nad lidské síly. Marvel Studios si bylo vědomo této diskomfortnosti a tak divákům v Infinity War předložilo skutečně množství nápaditých soubojů, akcí, dobrodružství, jejichž vizuální stránka bere dech a patří jednoznačně k největším plusům filmu. K tomu se přihodí výborné tempo, zdařilé popkulturní vtípky, včetně hlášky "už žádné popkulturní odkazy", a máme tu sice monstrózní, ale hodně povedenou komiksovou adaptaci. Plus skutečně kulervoucí závěr včetně doušky po titulcích - tady se vyplatí počkat. Takže za rok na jaře pokračování velkého příběhu.

• FTV Prima: televize v polovině listopadu pořádá společně s ABF (majitel Pavel Sehnal) první ročník veletrhu e-Salon, který se zaměřuje na čistou mobilitu a infrastrukturu. Akce se uskuteční na pražském výstavišti v Letňanech.

• Live Nation: koncertní agentura napřesrok uspořádá koncert polozapomenutému boybandu Backstreet Boys. Akce se uskuteční v červnu 2019 v pražské O2 aréně. Kapela vydá za pár měsíců i album.

• EBM system: provozovatel stránek TipCars.com v roce 2017 utržil přes 68 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 4 miliony více. Čistý zisk se v uvedeném období zvedl z 24 milionů na 26 milionů korun. V loňském roce firmu koupilo vydavatelství Vltava Labe Media.

Singl Háskov z nového alba Tří sester.

Daniel Landa
    24. 10.04. 11.

Bohemian Rhapsody

Nový film Bryana Singera (X-Men: Budoucí minulost, Valkýra, Superman se vrací) o excentrickém frontmanovi skupiny Queen Freddiem Mercurym je další z řady biografických snímků, které hercům/herečkám v hlavní roli dají prostor buď zazářit jako supernova první velikosti anebo shořet jako papír. Strhující Rami Malek (Mr. Robot, Oldboy, Mistr) coby Mercury představuje třetí, naprosto raritní možnost - navždy se zapsat do dějin světové kinematografie.

Malekův výkon je unikátní mistrovské dílo. Nejde o to, že ve filmu nosí stejné šaty, je podobně namaskován jako Freddie (pověstný předkus, knírek atd.), ba dokonce má i stejný energický pohyb na pódiu - byť toto samo o sobě je skvělá záležitost. Jenomže z Maleka na plátně sálá i Mercuryho charisma, naprosto podmanivé a okouzlující. Celý tým, který Maleka připravoval, a samozřejmě herec sám si zaslouží nejhlubší uznání. Už jen z tohoto důvodu je Bohemian Rhapsody povinnost pro všechny filmové fanoušky.

Malekovi zdatně sekundují i všichni herci v rolích zbylých členů Queen - režisérovi Singerovi se podařilo sestavit snad ten nejlepší Queen revival, co kdy byl. Velký prostor samozřejmě dostává hudba Queen a vrcholem filmu je velkolepé vystoupení kapely na charitativním koncertu Live Aid. Film samotný hodně sází na jistotu, máme tu klasický a nepříliš invenční model: začínající kapela prorazí - hoši se topí v alkoholu, ženách a omamných látkách - rozhádají se - a nakonec poznají, že spolu je jim nejlépe. Na druhou stranu, jakýkoliv experiment by možná mohl škodlivě upozadit Malekovo mistrovství. V podstatě geniální film - díky Malekovi a nesmrtelné hudbě Queen.