Avengers: Infinity WarRecenze

27. 4. 2018

Monstrózní záležitost, a to hned v několika rovinách. Samozřejmě, nemá smysl se bavit o digitálních orgiích, ze kterých tvůrci vystavěli nekonečné množství bitev, monster, soubojů a vesmírných světů. Ale Marvel Studios v Avengers: Infinity War dali poprvé dohromady snad všechny superhrdiny marvelovského vesmíru, kteří se doposud mihli ve filmu.

To znamená v jednom ději jsou zde Avengers, Strážci Galaxie, Thor, Doctor Strange, Spider-Man, Black Panther atd. a především hlavní zloun Thanos (párkrát se mihl v několika předchozích marvelovských filmech). A byť je snímek pojmenován po Avengers, hlavní postavou je právě Thanos, záporák, který neusiluje o nic jiného, než o ovládnutí vesmíru. Je to zajímavě napsaná postava z masa a kostí a dokonce divák začíná chápat jeho motivace. Tím se o několik kvalitativních délek liší od podobné záporné figury v konkurenční Lize spravedlnosti.

Nedá se říci, že by noví Avengers byli ultra přehlední i pro ty, kteří zkoukli všechny předchozí marvelovské filmy. Na druhou stranu, dát takto rozsáhlý cirkus smysluplně dějově do kupy, to je práce skoro nad lidské síly. Marvel Studios si bylo vědomo této diskomfortnosti a tak divákům v Infinity War předložilo skutečně množství nápaditých soubojů, akcí, dobrodružství, jejichž vizuální stránka bere dech a patří jednoznačně k největším plusům filmu. K tomu se přihodí výborné tempo, zdařilé popkulturní vtípky, včetně hlášky "už žádné popkulturní odkazy", a máme tu sice monstrózní, ale hodně povedenou komiksovou adaptaci. Plus skutečně kulervoucí závěr včetně doušky po titulcích - tady se vyplatí počkat. Takže za rok na jaře pokračování velkého příběhu.

• Dark Side: digitální a komunikační agentura v roce 2017 utržila přes 42 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 2 miliony. Čistý zisk 1,1 milionu se předloni snížil na 800 tisíc korun.

• R2B2: digitální reklamní síť Kamila Foltina a Martina Čelikovského v roce 2017 utržila 59 milionů korun, v meziročním srovnání o 23 milionů více. Čistý zisk klesl z 2,8 milionu na 900 tisíc. Firma nedávno zfúzovala se sesterskou společností Webgarden.

• Bedna Films: filmová a reklamní produkce Jakuba Červenky a Petra Kratochvíla v roce 2017 utržila 12,6 milionu korun, v meziročním srovnání o 7,4 milionu více. Ztráta z roku 2016 ve výši 1,7 milionu se překlopila do kladné nuly.

Spider-Man: Daleko od domova trailer.

24. 1.30. 3.

Muse: Simulation Theory

Konečně. Po třech vyloženě slabých a místy až naivních deskách vydalo anglické rockové trio Muse nahrávku, která připomíná někdejší sílu a muzikantskou výjimečnost Matta Bellamyho a spol. a která navazuje na poslední vydařené album Black Holes & Revelations (2006).

Kapela z producenta Richa Costeyho (dalšími koproducenty jsou Mike Elizondo, Shellback nebo Timbaland) po dlouhé době vymáčkla to, co s nimi dokázal na předchozích nahrávkách Absolution (2003) a Black Holes... Tohle jsou Muse, které známe a které máme rádi: silné a energické rockové kompozice doplněné syntezátorovými linkami, výrazné a netuctové melodické motivy, aranžérské hračičkaření a plná náruč promakaných hitů, které časem neokorají.

To by to ovšem nebyli Muse, aby nepřidali něco navíc. Design a hudební složka se inspirovaly v retro science fiction a pop kultuře 80. let., nahrávka povedeně kombinuje bombastický stadiónový rock s líbivým elektronickým popem do nezaměnitelného a relativně originálního rukopisu Muse. To vše na inteligentní úrovni a s minimálními náběhy do nasládlé šmíry. Ve výsledku je Simulation Theory (hard core fandové si jistě pořídí deluxe edici s vydařenými remixy) povedenou a barevnou deskou, která do zlatého fondu kapely pošle řadu hitových skladeb jako Algorithm, The Void nebo Blockades. Návštěvníci pražského koncertu v roce 2019 se mají na co těšit.