Avengers: Infinity WarRecenze

27. 4. 2018

Monstrózní záležitost, a to hned v několika rovinách. Samozřejmě, nemá smysl se bavit o digitálních orgiích, ze kterých tvůrci vystavěli nekonečné množství bitev, monster, soubojů a vesmírných světů. Ale Marvel Studios v Avengers: Infinity War dali poprvé dohromady snad všechny superhrdiny marvelovského vesmíru, kteří se doposud mihli ve filmu.

To znamená v jednom ději jsou zde Avengers, Strážci Galaxie, Thor, Doctor Strange, Spider-Man, Black Panther atd. a především hlavní zloun Thanos (párkrát se mihl v několika předchozích marvelovských filmech). A byť je snímek pojmenován po Avengers, hlavní postavou je právě Thanos, záporák, který neusiluje o nic jiného, než o ovládnutí vesmíru. Je to zajímavě napsaná postava z masa a kostí a dokonce divák začíná chápat jeho motivace. Tím se o několik kvalitativních délek liší od podobné záporné figury v konkurenční Lize spravedlnosti.

Nedá se říci, že by noví Avengers byli ultra přehlední i pro ty, kteří zkoukli všechny předchozí marvelovské filmy. Na druhou stranu, dát takto rozsáhlý cirkus smysluplně dějově do kupy, to je práce skoro nad lidské síly. Marvel Studios si bylo vědomo této diskomfortnosti a tak divákům v Infinity War předložilo skutečně množství nápaditých soubojů, akcí, dobrodružství, jejichž vizuální stránka bere dech a patří jednoznačně k největším plusům filmu. K tomu se přihodí výborné tempo, zdařilé popkulturní vtípky, včetně hlášky "už žádné popkulturní odkazy", a máme tu sice monstrózní, ale hodně povedenou komiksovou adaptaci. Plus skutečně kulervoucí závěr včetně doušky po titulcích - tady se vyplatí počkat. Takže za rok na jaře pokračování velkého příběhu.

• Media Club: primácké mediazastupitelství, které zastupuje nejen kanály Primy, ale i televize Óčko a TV Barrandov, dosáhlo v červnu celodenní share 34,28 procenta v CS 15+, 33,79 procenta ve strategické cílové skupině 15 a 69 let a v prime time share 35,27 procenta v CS 15+.

• Stratex Communication: reklamní a marketingová agentura v roce 2019 utržila 56 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 3 miliony méně. Čistý zisk klesl z 2,4 milionu na 2 miliony korun.

• Činoherní klub: pražské divadlo v roce 2019 získalo výnosy ve výši téměř 35 milionů korun. Z toho na provozní dotace připadlo více než 22 milionů. Profit divadla za loňský rok dosáhl 250 tisíc.

• Škoda Auto: Bernhard Maier k 31. červenci 2020, po téměř pěti letech v čele společnosti, opouští pozici předsedy představenstva. Jeho nástupce bude zvolen při prvním zasedání představenstva v srpnu 2020.

• Vodafone: kmitočty, na kterých funguje starší mobilní síť 3G, mobilní operátor uvolní pro modernější 4G LTE a 5G. Celoplošné vypnutí 3G je naplánováno na březen 2021. "Díky uvolnění frekvencí dokážeme zvyšovat rychlost i kvalitu naší sítě. Je to zároveň cesta k rychlejšímu rozšíření nejmodernější technologie 5G. Právě sítě páté generace otevřou spotřebitelům i firmám technická řešení, která dosud nebyla možná," uvedl Milan Zíka, viceprezident pro technologie českého Vodafone.

• The Ship: konzultační společnost CGL (vládní a parlamentní lobbing), First Partners (majoritní vlastník je poradenská společnost Clay & Wurmfeld Petra Hlínky a Pavla Peška), Petr Pařízek, Rostislav Starý a Jaroslav Duroň startují novou agenturu The Ship. Ta klientům nabídne propojení komunikace s veřejností a spolupráci s politickou reprezentací. Agenturu společně povedou Daniel Klíma, ředitel CGL, a Petr Pařízek, vedoucí týmu korporátní komunikace v PR.Konektor.

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.