Avengers: Infinity WarRecenze

27. 4. 2018

Monstrózní záležitost, a to hned v několika rovinách. Samozřejmě, nemá smysl se bavit o digitálních orgiích, ze kterých tvůrci vystavěli nekonečné množství bitev, monster, soubojů a vesmírných světů. Ale Marvel Studios v Avengers: Infinity War dali poprvé dohromady snad všechny superhrdiny marvelovského vesmíru, kteří se doposud mihli ve filmu.

To znamená v jednom ději jsou zde Avengers, Strážci Galaxie, Thor, Doctor Strange, Spider-Man, Black Panther atd. a především hlavní zloun Thanos (párkrát se mihl v několika předchozích marvelovských filmech). A byť je snímek pojmenován po Avengers, hlavní postavou je právě Thanos, záporák, který neusiluje o nic jiného, než o ovládnutí vesmíru. Je to zajímavě napsaná postava z masa a kostí a dokonce divák začíná chápat jeho motivace. Tím se o několik kvalitativních délek liší od podobné záporné figury v konkurenční Lize spravedlnosti.

Nedá se říci, že by noví Avengers byli ultra přehlední i pro ty, kteří zkoukli všechny předchozí marvelovské filmy. Na druhou stranu, dát takto rozsáhlý cirkus smysluplně dějově do kupy, to je práce skoro nad lidské síly. Marvel Studios si bylo vědomo této diskomfortnosti a tak divákům v Infinity War předložilo skutečně množství nápaditých soubojů, akcí, dobrodružství, jejichž vizuální stránka bere dech a patří jednoznačně k největším plusům filmu. K tomu se přihodí výborné tempo, zdařilé popkulturní vtípky, včetně hlášky "už žádné popkulturní odkazy", a máme tu sice monstrózní, ale hodně povedenou komiksovou adaptaci. Plus skutečně kulervoucí závěr včetně doušky po titulcích - tady se vyplatí počkat. Takže za rok na jaře pokračování velkého příběhu.

• Httpool: reklamní síť/agentura vedená Radkem Vašíčkem se loni propadla do ztráty 2,5 milionu korun oproti zisku 100 tisíc v roce 2016. Tržby se v roce 2017 zvedly o půl milionu na 12,4 milionu korun.

• TV Nova: čtvrtý díl imitační show Tvoje tvář má známý hlas dosáhl v sobotu 22. září v prime time 34,28 procenta share v cílovce 15 až 54 a v širší cílové skupině 4+ ho sledovalo 1,051 milionu diváků.

• N media: chystaný Nový deník si v crowdfundingové kampani objednalo již 3000 předplatitelů, čímž bylo dosaženo cíle. Na finanční soběstačnost tohoto nového média je však potřeba 20 až 25 tisíc předplatitelů.

Trailer k filmu Hovory s TGM.

Chinaski
    05. 10.07. 12.

Predátor: Evoluce

S výjimkou občasných záblesků invenční filmařiny čistokrevné, poctivé a solidně udělané béčko. Tedy laciné nebo lacině působící triky a rekvizity, nenápaditá choreografie akčních scén, papírem šustící základní zápletka a podivná a nepravděpodobná parta hlavních hrdinů (obzvláště role bioložky se příliš nepovedla) se širokým rozpětím hereckých výkonů.

Za vzkříšením série o nepříjemném mimozemském lovci lidí stojí z velké části režisér a scenárista Shane Black (Iron Man 3, Poslední akční hrdina, Poslední skaut), který se objevil v menší roli v původním Predátorovi z roku 1987. Black neměl úplně špatnou výchozí pozici - navázat mohl na docela povedený snímek Predátoři (2010) s Adrienem Brodym v hlavní roli plus na panující módu nostalgie po trhácích či tématech ze 70. a 80. let, viz pokračování Rockyho, Indiana Jonese nebo aktuální MEG, silně upomínajícího na Čelisti.

Leč bohužel, Black jakoby se projektu věnoval na půlku své kapacity. O nějakém překvapení ze světa Predátorů se již nedá mluvit, ale Predátor: Evoluce postrádá hlavně napětí (napínavých scén je zde opravdu pomálu a to včetně sekvencí odehrávající se v lese) a nějakou výraznější atmosféru. Některé pasáže jsou zde vyloženě slabé a divně nepravděpodobné a zmotané - viz střílečka u univerzitního hřiště nebo u havarovaného mimozemského modulu. To samé platí i o utrápených dialozích. Nepříliš povedený filmový návrat letošního roku je tu.