Bohemian RhapsodyRecenze

4. 11. 2018

Nový film Bryana Singera (X-Men: Budoucí minulost, Valkýra, Superman se vrací) o excentrickém frontmanovi skupiny Queen Freddiem Mercurym je další z řady biografických snímků, které hercům/herečkám v hlavní roli dají prostor buď zazářit jako supernova první velikosti anebo shořet jako papír. Strhující Rami Malek (Mr. Robot, Oldboy, Mistr) coby Mercury představuje třetí, naprosto raritní možnost - navždy se zapsat do dějin světové kinematografie.

Malekův výkon je unikátní mistrovské dílo. Nejde o to, že ve filmu nosí stejné šaty, je podobně namaskován jako Freddie (pověstný předkus, knírek atd.), ba dokonce má i stejný energický pohyb na pódiu - byť toto samo o sobě je skvělá záležitost. Jenomže z Maleka na plátně sálá i Mercuryho charisma, naprosto podmanivé a okouzlující. Celý tým, který Maleka připravoval, a samozřejmě herec sám si zaslouží nejhlubší uznání. Už jen z tohoto důvodu je Bohemian Rhapsody povinnost pro všechny filmové fanoušky.

Malekovi zdatně sekundují i všichni herci v rolích zbylých členů Queen - režisérovi Singerovi se podařilo sestavit snad ten nejlepší Queen revival, co kdy byl. Velký prostor samozřejmě dostává hudba Queen a vrcholem filmu je velkolepé vystoupení kapely na charitativním koncertu Live Aid. Film samotný hodně sází na jistotu, máme tu klasický a nepříliš invenční model: začínající kapela prorazí - hoši se topí v alkoholu, ženách a omamných látkách - rozhádají se - a nakonec poznají, že spolu je jim nejlépe. Na druhou stranu, jakýkoliv experiment by možná mohl škodlivě upozadit Malekovo mistrovství. V podstatě geniální film - díky Malekovi a nesmrtelné hudbě Queen.

• Dark Side: digitální a komunikační agentura v roce 2017 utržila přes 42 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 2 miliony. Čistý zisk 1,1 milionu se předloni snížil na 800 tisíc korun.

• R2B2: digitální reklamní síť Kamila Foltina a Martina Čelikovského v roce 2017 utržila 59 milionů korun, v meziročním srovnání o 23 milionů více. Čistý zisk klesl z 2,8 milionu na 900 tisíc. Firma nedávno zfúzovala se sesterskou společností Webgarden.

• Bedna Films: filmová a reklamní produkce Jakuba Červenky a Petra Kratochvíla v roce 2017 utržila 12,6 milionu korun, v meziročním srovnání o 7,4 milionu více. Ztráta z roku 2016 ve výši 1,7 milionu se překlopila do kladné nuly.

Spider-Man: Daleko od domova trailer.

24. 1.30. 3.

Muse: Simulation Theory

Konečně. Po třech vyloženě slabých a místy až naivních deskách vydalo anglické rockové trio Muse nahrávku, která připomíná někdejší sílu a muzikantskou výjimečnost Matta Bellamyho a spol. a která navazuje na poslední vydařené album Black Holes & Revelations (2006).

Kapela z producenta Richa Costeyho (dalšími koproducenty jsou Mike Elizondo, Shellback nebo Timbaland) po dlouhé době vymáčkla to, co s nimi dokázal na předchozích nahrávkách Absolution (2003) a Black Holes... Tohle jsou Muse, které známe a které máme rádi: silné a energické rockové kompozice doplněné syntezátorovými linkami, výrazné a netuctové melodické motivy, aranžérské hračičkaření a plná náruč promakaných hitů, které časem neokorají.

To by to ovšem nebyli Muse, aby nepřidali něco navíc. Design a hudební složka se inspirovaly v retro science fiction a pop kultuře 80. let., nahrávka povedeně kombinuje bombastický stadiónový rock s líbivým elektronickým popem do nezaměnitelného a relativně originálního rukopisu Muse. To vše na inteligentní úrovni a s minimálními náběhy do nasládlé šmíry. Ve výsledku je Simulation Theory (hard core fandové si jistě pořídí deluxe edici s vydařenými remixy) povedenou a barevnou deskou, která do zlatého fondu kapely pošle řadu hitových skladeb jako Algorithm, The Void nebo Blockades. Návštěvníci pražského koncertu v roce 2019 se mají na co těšit.