Bourák Recenze

16:52, 12. 6. 2020

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.

• O2 Czech Republic: služba O2 Security, která chrání telefony, počítače i ostatní chytrá zařízení, zastavila v roce 2020 podle údajů operátora přes 16 milionů hrozeb. Z toho 13 milionů mířilo na počítače a 3 miliony na chytrá mobilní zařízení. Ze všech chráněných zařízení se 8,5 procenta počítačů setkalo na internetu s vážnou bezpečnostní hrozbou. "Králem" útoků se stal škodlivý malware Ramnit.

• PPF: dceřinka Tanemo obdržela od České národní banky souhlas k nabytí podílu v MONETA Money Bank až na 30 procent. To Tanemo umožní nabýt všechny akcie z veřejného návrhu na odkup akcií a dosáhnout tak podílu v MMB ve výši 28,36 procenta. Cena, kterou PPF za akcie nabídnuté v procesu dobrovolné nabídky odkupu zaplatí, činí 11,3 miliardy korun.

• Médea: bod pro Jaromíra Soukupa. Městský soud v Praze odmítl insolvenční návrh na největší mediální agenturu. Navrhovatel, společnost Lipian Trade, neměl v ruce moc silné trumfy (pohledávka za 16,5 tisíce, navíc uhrazená), a v průběhu uplynulých týdnů se k němu nepřidal žádný z velkých hráčů, který má vlastní pohledávky vůči Médee. Podle insiderů insolvenční návrh ve skutečnosti spíše sloužil jako jakási výstraha a neformální varování pro Soukupa.

• Echo Media: novým majoritním vlastníkem firmy, která vydává Týdeník Echo nebo Echo24.cz, se stal herní podnikatel Marek Španěl. Ten je spoluvlastníkem a spoluzakladatelem herního studia Bohemia Interactive. Firma to oznámila na svém webu Echo24.cz. Prodejcem byl Rudolf Ovčaří. "Do čela vydavatelství se opět postaví zakladatel a šéfredaktor Echa Dalibor Balšínek, který se stane předsedou představenstva a akcionářem vydavatelství."

• Publicis Groupe: zvítězila v tendru na mediální agenturu pro pivovar Budějovický Budvar. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a plánování offline i online médií s důrazem na data a flexibilitu investic. V pozici mediální agentury střídá mediálku Mindshare (GroupM). Publicis Groupe pro Budějovický Budvar navrhla novou mediální strategii postavenou na flexibilním plánování mediálních investic, datech a propojení dvou klíčových mediatypů: televize a online.

• Zoot: e-shop s módou a bytovými doplňky, který relativně nedávno prošel bankrotem, začal s prodejem potravinových doplňků. Sekce Zdraví je určena především zákazníkům, kteří se chtějí starat o své zdraví, imunitu a tělo. Nabídka zahrnuje stovky produktů se zaměřením na péči o pokožku, detox, hubnutí či stárnutí a únavu.

Trailer Godzilla vs Kong.