Čertí brkoRecenze

2. 12. 2018

Záměr vytvořit hezkou a nadčasovou českou pohádku, aspirující na zlatý fond (Tři oříšky pro popelku, S čerty nejsou žerty, Sůl nad zlato, Princezna se zlatou hvězdou na čele atd.), je nejen chvályhodný, ale především hodně pracný a obtížný. S úlevou je třeba konstatovat, že tvůrčímu týmu v čele s producenty z Punk Filmu, režisérem Markem Najbrtem a scenáristy Robertem Geislerem a Tomášem Hodanem se dílo z velké části zdařilo.

Přispělo k tomu nejen hvězdné obsazení (Ondřej Vetchý, Jan Budař, Marek Daniel, Jana Plodková nebo Václav Kopta) a na české poměry bohatá výprava a kostýmy, ale i nadprůměrný scénář s jasným, přehledným příběhem (je zde bohužel i několik rezerv), s většinou dobře vystavěnými postavami a hlavně nezbytnou porcí humoru, bez které se neobejde snad žádný dobrý pohádkový příběh made in Czech Republic. Byť někdy děj působí dojmem, že autoři mysleli více na dospělé než na dětské diváky.

A tak jako nejslabší článek Brka paradoxně působí hlavní, ne příliš sympatií vzbuzující dvojice Jan Cina - Judit Bárdos. Ať již v lese, ve vězení, v pekle nebo na zámku - mezi nimi to prostě nejiskří, nefunguje ta správná chemie a divák si marně láme hlavu, proč zrovna tihle dva by v sobě našli zalíbení. Šťastný příliš není ani pokus o muzikál - žádná z písní není jednoznačný hit, který by bořil hitparády dětských a rodičovských srdcí. Superesem mezi tuzemskými pohádky se Čertí brko podle všeho nestane, na druhou stranu se jedná o solidně odvedené filmové řemeslo.

• Dark Side: digitální a komunikační agentura v roce 2017 utržila přes 42 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 2 miliony. Čistý zisk 1,1 milionu se předloni snížil na 800 tisíc korun.

• R2B2: digitální reklamní síť Kamila Foltina a Martina Čelikovského v roce 2017 utržila 59 milionů korun, v meziročním srovnání o 23 milionů více. Čistý zisk klesl z 2,8 milionu na 900 tisíc. Firma nedávno zfúzovala se sesterskou společností Webgarden.

• Bedna Films: filmová a reklamní produkce Jakuba Červenky a Petra Kratochvíla v roce 2017 utržila 12,6 milionu korun, v meziročním srovnání o 7,4 milionu více. Ztráta z roku 2016 ve výši 1,7 milionu se překlopila do kladné nuly.

Spider-Man: Daleko od domova trailer.

24. 1.30. 3.

Muse: Simulation Theory

Konečně. Po třech vyloženě slabých a místy až naivních deskách vydalo anglické rockové trio Muse nahrávku, která připomíná někdejší sílu a muzikantskou výjimečnost Matta Bellamyho a spol. a která navazuje na poslední vydařené album Black Holes & Revelations (2006).

Kapela z producenta Richa Costeyho (dalšími koproducenty jsou Mike Elizondo, Shellback nebo Timbaland) po dlouhé době vymáčkla to, co s nimi dokázal na předchozích nahrávkách Absolution (2003) a Black Holes... Tohle jsou Muse, které známe a které máme rádi: silné a energické rockové kompozice doplněné syntezátorovými linkami, výrazné a netuctové melodické motivy, aranžérské hračičkaření a plná náruč promakaných hitů, které časem neokorají.

To by to ovšem nebyli Muse, aby nepřidali něco navíc. Design a hudební složka se inspirovaly v retro science fiction a pop kultuře 80. let., nahrávka povedeně kombinuje bombastický stadiónový rock s líbivým elektronickým popem do nezaměnitelného a relativně originálního rukopisu Muse. To vše na inteligentní úrovni a s minimálními náběhy do nasládlé šmíry. Ve výsledku je Simulation Theory (hard core fandové si jistě pořídí deluxe edici s vydařenými remixy) povedenou a barevnou deskou, která do zlatého fondu kapely pošle řadu hitových skladeb jako Algorithm, The Void nebo Blockades. Návštěvníci pražského koncertu v roce 2019 se mají na co těšit.