Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Daft Punk: Random Access MemoriesRecenze

3. 6. 2013

Poněkud přehypovaný projekt Daft Punk na sobě udělal kus práce. Po nepříliš povedeném albu Human After All se vrátil ke kreativnímu a neotřelému retro zkoumání nejrůznějších odrůd popové elektroniky. S Random Access Memories se posluchač ponoří do trochu kalných vod 70. a 80. let, do času bubblegumových seriálů typu Miami Vice, natupírovaných účesů a analogového synthpopového zvuku.

Je pravda, že si oba hoši s deskou docela vyhráli. Oproti předchozí albu se nahrávalo hlavně živě (zvlášť perkuse tak dostaly novou energii), s takovými muzikanty jako Panda Bear, Julian Casablancas (The Strokes) nebo Omar Hakim. Je zajímavé slyšet, jak se Bangaltner a de Homem-Christo při tom všem proplétání a nostalgickém vzpomínání nebrání odbočkám ke šťavnatému rocku á la The Rolling Stones nebo The Stooges. A oceňuji, že se Daft Punk dokázali zbavit všech těch houseových klišé, které trochu kalilo dojem z Discovery (2001).

Na druhou stranu, člověk by čekal, že to osmileté přemýšlení vyplodí vyplodí poněkud větší bombu. Není tu skoro nic, s čím duo nedokázalo přijít na předchozích nahrávkách. Vše je pouze jen v decentnějším a poklidnějším hávu, a s výraznější příchutí narůžovo nabarvených vzpomínek na předchozí dekády. Random Access Memories je přesně ten typ desky, která nezíská nové fandy, jen utvrdí dosavadní věřící.

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Daft Punk

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • FTV Prima: obchodní podíly mateřských firem GES Media Europe, GES Media Asset a THR Media v druhé komerční televizi jsou zastaveny ve prospěch Československé obchodní banky. Stejně tak podíly THR Media a GES Media Europe v sesterském mediazastupiteství Media Club.

  • Brutal Assault: další várka kapel, nasmlouvaných pro další ročník velkého metalového festivalu - Katatonia, Mysticum, Shadow of Intent a Cattle Decepitation.

  • Rebuy Stars: casino Savarin v centru Prahy bude od 5. prosince dějištěm turnaje Prague Xmas Poker. Pořádající skupina Rebuy Stars připravila pro  hlavní turnaj celkovou odměnu ve výši 5 milionů korun.

  • Profimedia.cz: velká fotobanka, kterou ovládá miliardář Igor Rattaj, v roce 2018 utržila 72 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 7 milionů. Čistý zisk meziročně klesl z 24 milionů na 15 milionů korun.

  • Asociace pro elektronickou komerci: oborová organizace odhaduje, že v následujících čtyřech týdnech utratí Češi v on-line obchodech přes 20 miliard korun. Nejvíce pak v týdnu od 9. prosince. Podle odhadů dosáhnou obraty nejvyšších hodnot za jeden den během dvou pondělků, a to konkrétně 9. a 16. prosince.

  • Anifilm: po osmnácti ročnících v jihočeské Třeboni se festival animovaného filmu nyní stěhuje do severočeského Liberce (květen 2020). Akce letos přivítala přes 9 tisíc návštěvníků, kteří mohli shlédnout přes 500 soutěžních i doprovodných filmů. Speciálních přednášek a prezentací se zúčastnilo přes 1500 filmových a herních profesionálů.

  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne


    Trailer k seriálu The Witcher.

Recenze

Le Mans ´66

Každý tvůrce "automobilového" filmu bude mít tu smůlu (a z diváckého hlediska štěstí), že jeho snažení bude vždy srovnáváno a poměřováno s žánrovým etalonem, snímkem Rona Howarda Rivalové. Tento vynikající historický film o zápolení jezdů F1 Niki Laudy a Jamese Hunta takřka smrdí benzinem a řidičským šílenstvím a nastavuje vysokou laťku pro všechny následovníky.

Le Mans ´66, který vychází z legendárního soupeření vozů Ford a Ferrari na neméně legendárním závodu Le Mans, i přes všechno snažení zúčastněných, od zkušeného režiséra Jamese Mangolda (Logan: Wolverine, Walk The Line atd.) až po ústřední herce Matta Damona a Christiana Balea, při vší úctě benzínem nesmrdí. A to i přesto, že především Bale v roli svérázného závodníka Kena Milese exceluje. Skvělá kamera Phedona Papamichaela (Památkáři, Den zrady, 3:10 Vlak do Yumy), nadprůměrný scénář Mangoldův a hudba Marca Beltramiho.

To vše dává dohromady "jen" nadprůměrný film, solidní filmařinu, nikoliv klíč od brány k filmové extázi. Ať již je to tím, že soutěžení dvou automobilek není až tak strhují téma, nebo se Mangoldovi ze životopisů Milese a konstruktéra aut Carrolla Shelbyho nepodařilo vyextrahovat nadprůměrně silný příběh, Le Mans ´66 bude Rivalům vždy dýchat na záda z uctivé vzdálenosti. Byť prohrát s geniálními Rivaly není žádná ostuda a Mangoldův snímek se ve finále jeví býti zdatným a důstojným soupeřem.