Deadpool Recenze

13:25, 11. 2. 2016

Ano, tak nějak by měla vypadat inteligentně a zábavně dělaná adaptace komiksové předlohy o superhrdinech. Patřičně (sebe)ironická, tak akorát nekorektní, nadprůměrně nápaditá (to se týká choreografie bojových scén nebo různých legrácek typu Deadpool z plátna jakoby komunikuje s reálným publikem v kině), jazykově ofenzivní a současně plná akce, kulervoucích vtípků (vyžadující určitou znalost kulturního kontextu) a nadhledu. Jaké to osvěžení oproti přeplácaným Avengerům (Marvel od Disneyho), dokonce i oproti místy nesnesitelně užvaněnému Iron Manovi.

Současně je evidentní, že spin-off Deadpool do značné míry přebíjí i ty nejlepší momenty dosavadních X-Menů (Marvel od Foxe). Upřímně řečeno, na něco takového je teď přesně ta správná chvíle - superhrdinským filmům již nějaký ten pátek hrozí, že se zapouzdří do sebe a se smrtelnou vážností dospějí až k definitivnímu kreativnímu zániku. Deadpool je živá voda žánru. Odbočka (byť se může stát hlavním proudem), která superhrdinům vrací energii, lidský rozměr a uvěřitelnost.

Vezměme si jen hlavní kostru příběhu: kde se v jiných filmech zachraňovalo nějaké město, lidstvo, planeta nebo celá galaxie, tam Deadpool bádá, jestli se s nepříliš hezkým ksichtem může postavit před svou milovanou dívku. Hezké lákadlo pro všechny teenagerské diváky, kteří tvoří páteř návštěvníků kin.

Zatím nepříliš známý Tim Miller zde odvádí fantastickou režijní práci, stejně tak i Ryan Reynolds, pro kterého se role Deadpoola může stát odrazem ke skutečně velké kariéře. A pro Fox velký příslib: pokud někdo něco nepohnojí s promotion, tak by se start nové řady mohl stát podobně povedeným trhákem jako předloni Strážci galaxie.