Deadpool 2Recenze

21. 5. 2018

Větší, drzejší, bláznivější, potřeštěnější, vyšší frekvence hlášek - to ano. Ale vtipnější? To je otazník. Zatímco u jedničky Deadpool (2016) byl poměr akce, vtipů pro mainstreamové publikum a vtipů/hlášek pro zasvěcené/erudované dokonale vyvážený, u dvojky se vybalancování výrazně vychýlilo ve prospěch autistického pobavení samotných tvůrců bez ohledu na publikum.

Navíc chybí uměřenost - pokud řeknete určitý vtip jednou za dvě minuty, ještě to funguje. Pokud dost podobných gagů nasázíte vedle sebe za stejný čas třeba dvacet, tak to působí značně kontraproduktivně. A pokud k tomu přidáte dost vachrlatý a řídký hlavní příběh (jeden teenager neví co se sebou a hledá své místo ve světě), leckterý divák se nezbaví neodbytného pocitu, že autoři Deadpool 2 se tak trochu stali obětmi vlastního úspěchu.

Škoda přeškoda odchodu talentovaného režiséra "jedničky" Tima Millera, který původně pracoval i na Deadpool 2. Evidentně měl větší cit pro proporce a jedinečnou (dez)interpretaci superhrdinských pravidel než režisér "dvojky" David Leitsch.

Aby nebylo mýlky, Deadpool 2 je povedená, vtipná, zábavná a místy hodně originální záležitost. Jenom prostě první Deadpool nasadil laťku hodně vysoko a Leitschovu týmu se jí nepodařilo přeskočit. Navíc se celá adaptace stala předvídatelnější a tím trochu nudnější. A to i přes celou řadu skvělých vtipů a scén.

• Skylink: podle informací televize Prima soud společnosti M7 Group (provozovatel Skylinku) nařídil, aby u dekódovacích karet, které umožňují přístup k obsahovým službám slovenského Skylinku, zablokovala přístup k televizním programům Prima, Prima Cool, Prima love, Prima Zoom, Prima Max a Prima Krimi.

• Alza.cz: největší e-shop miliardáře Aleše Zavorala v pondělí 25. června otevře druhou prodejnu bez obslužného personálu blízko pražského metra Budějovická. První takový obchod Alzy byl otevřen loni na pražské Floře. Během prvních 5 měsíců prodejna odbavila 22 tisíc zakázek a vygenerovala obrat téměř 23 milionů korun.

• Seznam.cz: od dnešního dne Stream.cz začíná streamovat nový osmidílný cooking pořad Grill Hunters, ve kterém recepty pro letní grilování představí Martin Škoda a španělský šéfkuchař Jesus Comino Ramir.

Amorphis: Amongst Stars

05. 10.24. 11.

Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Jurský svět: Zánik říše

Výpravný, vizuálně opulentní a digitálními efekty nacpaný film, přesto v konečném výsledku kostrbatá slátanina. Oproti jedničce (2015) sešup o několik levelů níže zaznamenal hlavně scénář. Ten měl na starosti režisér prvního filmu Colin Trevorrow spolu s Derekem Connollym, což je dost podobný scenáristický tým jako u prvního Jurského světa. Novinkou je režie Španěla J.A. Bayona, který má na kontě solidní snímky Volání netvora: Příběh života nebo Nic nás nerozdělí.

Dohromady však tato parta vyplodila neuvěřitelně naivní příběh s plakátovitými pravdami, nudnou hlavní dvojicí (byť možná u dinosauří aktivistky je ta nuda autentická) a s bizzarními a z prstu vycucanými dějovými zvraty a scénami, viz "nenápadný" vjezd náklaďáku do odplouvající nepřátelské lodě, konec hlavního zlouna/lovce nebo rozvrat dinosauří aukce.

Korunu hlouposti Zániku říše si však autoři nasadili při kýčovitém popisu, jak jsou ti bohatí chamtiví a zlí a jak je nezajímají nic než peníze. Když k tomu připočteme finální uslzenou scénu o tom, jak různé živočišné druhy mohou žít vedle sebe a jak je to fajn, ze které na sto honů smrdí politická korektnost, není toho mnoho, proč tento film doporučit. Několik povedených pasáží, například s odběrem krve tyranosaura, úvodních pět minut nebo únik z potápějící se kabiny, nemohou všeobecný scenáristický marasmus zachránit. Třetí Jurský svět, plánovaný na rok 2021, vzbuzuje strach.