Divokej Bill: 15Recenze

16. 4. 2013

Úvalské keltské komando Divokej Bill se dožilo patnácti let. K hezky kulatému číslu si nadělilo nového vydavatele (doposud to byli EMI), zase po nějakém čase šňůru velkých koncertů a především novou desku 15. Muzikanti v souvislosti s jubileem o kapele žertují, že teď je konečně plnoletá. To je docela trefný postřeh. U alba 15 totiž nejde jen o další hudební placku v řadě (v pořadí šestou), ale hlavně o dost znatelný posun v soundu.

Ten se za jistých okolností dá označit jako "dospělý". Zatímco na předchozích nahrávkách rozpoznatelný zvuk kapely tvořila souhra všech nástrojů (kytary, housle, harmonika, banjo atd.), na 15 se jednotlivé složky zapojují spíše střídavě, což vytváří jakýsi dojem minimalistické varianty Billa. V některých skladbách takový postup funguje, někde, kde by člověk očekával nástup mohutné billovské mašiny, to lze vnímat jako spíše nedostatek. Každopádně to nadšení, rozvernost a roztomilá naivita z prvních desek je pryč.

Hudebně Divokej Bill dospěl, zvážněl, je pestřejší (autorsky se kromě Václava Bláhy zapojují i další muzikanti), byť textově neopouští problematiku vztahů mezi chlapci a dívkami. Jednoznačný plus je v porovnání s předchozí deskou Mlsná úbytek vycpávkových skladeb a neubývající talent na dobře zapamatovatelné halekačky k táboráku. Takže celkový výsledek: je to stejný a zároveň odlišný Bill. Snaha, která si zasluhuje opatrnou pochvalu.

• Digi TV: satelitní a internetový operátor miliardáře Petra Lamicha od nové sezóny přidává čtvrtý sportovní kanál Digi Sport 4 HD. Ten nabídne italskou Sérii A, anglický pohár FA Cup a skotskou Premiership.

• Vltava Labe Media: pentařské vydavatelství od společnosti Tarsago Česká republika koupilo hobby magazín Receptář a iReceptar.cz.

• Česká produkční Social Media: digitální agentura se nově bude starat o komunikaci Palírny U Zeleného stromu. To zahrnuje komunikaci 500 let výročí založení Palírny nebo online komunikaci značky Stará Myslivecká.

The.Switch: Dávám.

05. 10.24. 11.

Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Ant-Man a Wasp

V porovnání s nedávno uvedenými epickými Avengers: Infinity War působí aktuální přírůstek marvelovského světa Ant-Man a Wasp spíše jako chudý příbuzný. Je ovšem pravda, že první filmový Ant-Man (2015) vyzníval v porovnání s dalšími marvelovskými hrdiny ještě zakřiknutěji.

Bohužel režisér Peyton Reed ani napodruhé nedokázal vymyslet nějaký výraznější klíč, jak ze zmenšujícího se a zvětšujícího se chlapíka vykřesat zajímavé dobrodružství či vizuálně přitažlivé scény. Ústřední dvojice hrdinů (Paul Rudd a Evangeline Lilly) působí mdle, nevýrazně, v jakékoliv společné scéně je přehraje zkušený pardál Michael Douglas. Scott Lang/Ant-Man by si rozhodně zasloužil poněkud důkladnější pozornost nějakých nadanějších scenáristů.

Filmu chybí nějaký silnější příběh, ústřední motiv. Přece jenom po apokalypse z posledních Avengerů je drobná záchranná mise jednoho člověka poněkud málo. Hlavní záporák, obchodník se zbraněmi, je plochá, plakátovitá postavička bez šťávy a kontextu. Rovněž sekvence z kvantových polí, kde by člověk čekal nějaký výraznější výtvarný/designový počin, svou nekomplikovaností trochu připomínají 90. léta.

Jinými slovy: v porovnání s ostatními marvelovskými bijáky je Ant-Man a Wasp spíše průměr, byť možná z hlediska hlášek asi nadprůměr. A přesto, díky závěrečné scéně, je Ant-Man a Wasp další kostičkou z velké stavby Marvel Universe, kterou si hardcore fanoušci asi nenechají ujít.