Divokej Bill: TsunamiRecenze

29. 5. 2017

Frontman a hlavní autor hudby a textů Divokýho Billa Václav Bláha odvedl velmi slušnou práci. Po několika dejme tomu řemeslně ucházejících, nicméně nepříliš výrazných albech (vzato v kontextu celé diskografie kapely) jakoby teď chytl za pačesy druhý tvůrčí dech a čerstvou energii, která hodně sálala z debutu Propustka do pekel (2000).

Zdatně mu u toho sekundovali další spoluhráči jako třeba kytarista Roman Procházka, který hodil do placu hudbu k povedené titulní skladbě nové desky. Novinka Tsunami je i díky tomu jako za starých časů plná silných a dobře zapamatovatelných pecek - od odpichových a hravých keltských nářezovek, přes skladby s jižanským pohodovým feelingem až po pomalé balady -, které se tak dobře hulákají a hrají u táboráku nebo na jakékoliv přátelské slezině. O nic víc u kapel typu Divokýho Billa nejde a nikdy nešlo.

I po téměř dvaceti letech na hudební scéně a sedmi řadovkách přijít se silnými a čerstvě znějícími skladbami, které lze bez rozpaků zařadit do zlatého fondu kapely (Dobrý časy, Tsunami, Juarez, Kořala) - to je solidní výkon a pro pamětníky počátků Divokýho Billa na přelomu tisíciletí zdařilý restart. Málokteré tuzemské album z poslední doby nabídne posluchači tolik pozitivní energie a pohody jako Tsunami. Svůj díl zásluh na tom má i zkušený producent Pavel Karlík ze studia Sono, který s Billem dělá již třetí desku. Tedy dobrý soundtrack k nadcházejícím letním grilovačkám anebo také pozvánka na kterýkoliv připravovaný koncert Divokýho Billa v plné formě.

• Digi TV: satelitní a internetový operátor miliardáře Petra Lamicha od nové sezóny přidává čtvrtý sportovní kanál Digi Sport 4 HD. Ten nabídne italskou Sérii A, anglický pohár FA Cup a skotskou Premiership.

• Vltava Labe Media: pentařské vydavatelství od společnosti Tarsago Česká republika koupilo hobby magazín Receptář a iReceptar.cz.

• Česká produkční Social Media: digitální agentura se nově bude starat o komunikaci Palírny U Zeleného stromu. To zahrnuje komunikaci 500 let výročí založení Palírny nebo online komunikaci značky Stará Myslivecká.

The.Switch: Dávám.

05. 10.24. 11.

Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Ant-Man a Wasp

V porovnání s nedávno uvedenými epickými Avengers: Infinity War působí aktuální přírůstek marvelovského světa Ant-Man a Wasp spíše jako chudý příbuzný. Je ovšem pravda, že první filmový Ant-Man (2015) vyzníval v porovnání s dalšími marvelovskými hrdiny ještě zakřiknutěji.

Bohužel režisér Peyton Reed ani napodruhé nedokázal vymyslet nějaký výraznější klíč, jak ze zmenšujícího se a zvětšujícího se chlapíka vykřesat zajímavé dobrodružství či vizuálně přitažlivé scény. Ústřední dvojice hrdinů (Paul Rudd a Evangeline Lilly) působí mdle, nevýrazně, v jakékoliv společné scéně je přehraje zkušený pardál Michael Douglas. Scott Lang/Ant-Man by si rozhodně zasloužil poněkud důkladnější pozornost nějakých nadanějších scenáristů.

Filmu chybí nějaký silnější příběh, ústřední motiv. Přece jenom po apokalypse z posledních Avengerů je drobná záchranná mise jednoho člověka poněkud málo. Hlavní záporák, obchodník se zbraněmi, je plochá, plakátovitá postavička bez šťávy a kontextu. Rovněž sekvence z kvantových polí, kde by člověk čekal nějaký výraznější výtvarný/designový počin, svou nekomplikovaností trochu připomínají 90. léta.

Jinými slovy: v porovnání s ostatními marvelovskými bijáky je Ant-Man a Wasp spíše průměr, byť možná z hlediska hlášek asi nadprůměr. A přesto, díky závěrečné scéně, je Ant-Man a Wasp další kostičkou z velké stavby Marvel Universe, kterou si hardcore fanoušci asi nenechají ujít.