Divokej Bill: TsunamiRecenze

29. 5. 2017

Frontman a hlavní autor hudby a textů Divokýho Billa Václav Bláha odvedl velmi slušnou práci. Po několika dejme tomu řemeslně ucházejících, nicméně nepříliš výrazných albech (vzato v kontextu celé diskografie kapely) jakoby teď chytl za pačesy druhý tvůrčí dech a čerstvou energii, která hodně sálala z debutu Propustka do pekel (2000).

Zdatně mu u toho sekundovali další spoluhráči jako třeba kytarista Roman Procházka, který hodil do placu hudbu k povedené titulní skladbě nové desky. Novinka Tsunami je i díky tomu jako za starých časů plná silných a dobře zapamatovatelných pecek - od odpichových a hravých keltských nářezovek, přes skladby s jižanským pohodovým feelingem až po pomalé balady -, které se tak dobře hulákají a hrají u táboráku nebo na jakékoliv přátelské slezině. O nic víc u kapel typu Divokýho Billa nejde a nikdy nešlo.

I po téměř dvaceti letech na hudební scéně a sedmi řadovkách přijít se silnými a čerstvě znějícími skladbami, které lze bez rozpaků zařadit do zlatého fondu kapely (Dobrý časy, Tsunami, Juarez, Kořala) - to je solidní výkon a pro pamětníky počátků Divokýho Billa na přelomu tisíciletí zdařilý restart. Málokteré tuzemské album z poslední doby nabídne posluchači tolik pozitivní energie a pohody jako Tsunami. Svůj díl zásluh na tom má i zkušený producent Pavel Karlík ze studia Sono, který s Billem dělá již třetí desku. Tedy dobrý soundtrack k nadcházejícím letním grilovačkám anebo také pozvánka na kterýkoliv připravovaný koncert Divokýho Billa v plné formě.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn5

• Elán: hudební vydavatelství Warner Music vysílá poprvé do digitální distribuce všechna alba legendární slovenské kapely. Od pátku 19. ledna se alba jako Ôsmy svetadiel, Nie sme zlí, Elán 3, Hodina slovenčiny atd. objeví na downloadovacích a streamovacích službách jako jsou Spotify, Deezer, iTunes, GooglePlay.

• RIO Media: telekomunikační operátor má nové představenstvo - Marcel Dostal, Jaromír Štantejský a Jaroslav Hanyk, které nastoupilo po vstupu nového majitele, vehiklu Kaprain podnikatele Karla Pražáka.

• Fragile media: digitální agentura Daniela Kafky v roce 2016 utržila téměř 95 milionů korun, v meziročním srovnání o 34 milionů více. Čistý zisk vyskočil z 3,3 milionu na 4,1 milionu. Ke klientům patřily/patří značky Adidas, Albert, České Radiokomunikace, CCS nebo Dr.Max.

Trailer k novému filmu Jiřího Vejdělka Tátova volha.

02. 2.03. 3.

Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Nejtemnější hodina

Výjimečný herec v roli výjimečného politika, to je úchvatný film Nejtemnější hodina o nástupu Winstona Churchilla do funkce britského premiéra v temných dnech května 1940, kdy se německé tanky hnaly k pobřeží rozvrácené Francie, aby dokončily zničení francouzské armády a britského expedičního sboru, a kdy se ve Velké Británii vážně uvažovalo o dohodě s Hitlerem.

Takže máme tu výraznou osobnost ve výrazné době a režisér Joe Wright (Pokání, Pýcha a předsudek), scenárista Anthony McCarten (Teorie všeho) a geniální Gary Oldman (Robocop, Temný rytíř povstal, Jeden musí z kola ven atd.) tuhle šanci beze zbytku využili. Diváka tu nečekají žádné masové scény, překvapivé zvraty či bojové akce, "jen" dvě hodiny mluvících hlav a konverzací. Ovšem tak brilantně napsaných a Oldman je v roli stárnoucího, hodně osamělého a hodně vysmívaného starého vlka tak fascinující (i díky neuvěřitelné masce, za kterou stojí japonský profík  Kazuhiro Tsuji), že v kinech zapomenete dýchat.

A na některých místech se neubráníte silným emocím, to když si uvědomíte, jak moc je důležité, aby politik nebyl s prominutím sráč. S výjimkou možná až moc prvoplánovité scény v metru to je filmařina par excellance. Takže Oscaři za rok 2017 by měli být jasní: Nejtemnější hodina by si měla po zásluze napochodovat pro sošku za Nejlepší film, Nejlepší režii, Nejlepší scénář, Nejlepší mužský herecký výkon v hlavní roli a Nejlepší masky. Skvělý filmový zážitek.