Divokej Bill: TsunamiRecenze

29. 5. 2017

Frontman a hlavní autor hudby a textů Divokýho Billa Václav Bláha odvedl velmi slušnou práci. Po několika dejme tomu řemeslně ucházejících, nicméně nepříliš výrazných albech (vzato v kontextu celé diskografie kapely) jakoby teď chytl za pačesy druhý tvůrčí dech a čerstvou energii, která hodně sálala z debutu Propustka do pekel (2000).

Zdatně mu u toho sekundovali další spoluhráči jako třeba kytarista Roman Procházka, který hodil do placu hudbu k povedené titulní skladbě nové desky. Novinka Tsunami je i díky tomu jako za starých časů plná silných a dobře zapamatovatelných pecek - od odpichových a hravých keltských nářezovek, přes skladby s jižanským pohodovým feelingem až po pomalé balady -, které se tak dobře hulákají a hrají u táboráku nebo na jakékoliv přátelské slezině. O nic víc u kapel typu Divokýho Billa nejde a nikdy nešlo.

I po téměř dvaceti letech na hudební scéně a sedmi řadovkách přijít se silnými a čerstvě znějícími skladbami, které lze bez rozpaků zařadit do zlatého fondu kapely (Dobrý časy, Tsunami, Juarez, Kořala) - to je solidní výkon a pro pamětníky počátků Divokýho Billa na přelomu tisíciletí zdařilý restart. Málokteré tuzemské album z poslední doby nabídne posluchači tolik pozitivní energie a pohody jako Tsunami. Svůj díl zásluh na tom má i zkušený producent Pavel Karlík ze studia Sono, který s Billem dělá již třetí desku. Tedy dobrý soundtrack k nadcházejícím letním grilovačkám anebo také pozvánka na kterýkoliv připravovaný koncert Divokýho Billa v plné formě.

• Česká televize: od 24. dubna soustředí v rámci přechodu na DVB-T2 všechny své programy do veřejnoprávního multiplexu. Tím pádem zde dojde k částečnému snížení rychlosti a rozsahu doplňkových služeb, jako je teletext, a také ke snížení obrazové kvality programů. Ve vysokém rozlišení a s plnohodnotnou nabídkou dodatečných služeb diváci najdou kompletní program ČT v přechodové síti DVB-T2.

• BB/art: nakladatelství Martina Buchala a Petra Vorasického v roce 2017 utržilo 66 milionů korun. V meziročním srovnání o 3,2 milionu více. Čistý zisk za dané období vyrostl z předchozí ztráty 4,2 milionu na plusových 6,8 milionu korun.

• ČSOB: banka se čerstvě stala členem zájmového Sdružení pro internetový rozvoj. Po České spořitelně je tak druhým bankovním domem v tomto sdružení. ČSOB vlastní srovnávač Ušetřeno.cz a portál Patria.cz.

Amorphis: Bee.

Mig 21
    05. 4.26. 4.

Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Ready Player One: Hra začíná

Takže sedmdesátník Steven Spielberg ještě nepatří do starého železa. Akční sci-fi Ready Player One: Hra začíná, takto knižní adaptace bestselleru Ernesta Clina (pracoval rovněž na scénáři), je přesně tím filmem, který Spielberg dříve mistrně zvládal a kterým v minulosti dobyl srdce milionů diváků. Tedy strhující dobrodružství s jasným, přehledným a nekomplikovaným dějem a napěchované invenční akcí.

Už bylo na čase. Po roztahaném Mostu špionů a vyloženě slabém Obrovi Dobrovi to skoro vypadalo, že Spielbergovi dochází nápady a síly. Příběh o prolínání virtuální reality a skutečného světa v roce 2045 je silným návratem do první ligy. Režisér jej pojal v první řadě jako svým způsobem nápaditou pohádku pro celou rodinu (hledání pokladu v podobě tří klíčů ukrytých v online videohře), současně i jako geekovskou přehlídku vtipných popkulturních odkazů. Samozřejmostí jsou i výborné herecké výkony v čele s vynikajícím Markem Rylancem coby podivínským ajťákem-miliardářem.

Ready Player One je ale Spielberg se vším všudy. Výsledný dojem tak poněkud kazí kýčovitý závěr o potrestání zlého kapitalisty a s plakátovým poučením, kterak je dobré přerušit nekonečné paření videoher a čas od času objevovat krásy reálného života. Minimálně v úterý a ve čtvrtek.