Dracula Recenze

14:00, 6. 3. 2015

Je obdivuhodné, kolik energie dokáže nabídnout notoricky známý kus. Teprve z odstupu 20 let dokážeme naplno ocenit, jak silné představení se triu Karel Svoboda, Zdeněk Borovec a Richard Hes podařilo napsat. Výrazné a nadčasové hity a většinou zdařilé libreto, jasný a nekomplikovaný příběh, nadprůměrná výprava, choreografie a úctyhodné výkony hlavních představitelů dělají z Draculy podle všeho nejlepší muzikál v novodobé historii českého muzikálového trhu.

Nové nastudování rok 2015 tuto pozici jen podtrhují. Producenti Hudební divadlo Karlín, Oldřich Lichtenberg a ProVox music publishing docela zariskovali, když se rozhodli přiblížit se původnímu obsazení legendárního Draculy z roku 1995. Ale Daniel Hůlka jako Dracula zraje a roste, což je obdivuhodné vzhledem k vážným zdravotním komplikacím před třemi lety, a je jeden z mála českých interpretů, který transylvánského hraběte dokáže ztvárnit tak impozantně. Možná by jen chtělo v určitých chvílích ubrat hřmotné uřvanosti, která příliš nekoresponduje s Hůlkovými šedinami.

Stejně dobře představení drží i Leona Machálková, která zřejmě definitivně přesedlala na Lorraine. Snad jediným šlápnutím vedle se zdá být znovuangažování Richarda Genzera (šéf gangu Nick), který do děje vnáší zbytečnou pitvořivost a (sebe)ironii. Představení jednoznačně prospěl živý orchestr karlínského divadla a zapojení filmových projekcí. Stejně tak Renčova režie - v nuancích odlišná, dynamická, ale to podstatné a strhující zůstalo zachováno. Dracula 2015 - to je především vkusná a moderní zábava, která neuráží dobrý vkus a v těch nejsilnějších momentech až mrazí.