Dungeons & Dragons: Čest zlodějů Recenze

17:25, 2. 4. 2023

Po kvalitativním a kreativním úpadku marvelovských dobrodružných fantasy spektáklů v posledních letech, zejména pod Avengers: Endgame (2019), se na globálním kinotrhu vytvořil prostor a možná i poptávka po šťavnaté akční podívané, která by v sobě dokázala skloubit originální výtvarné pojetí, nápaditou akci a inteligentní humor. Prázdné místo je zaplněno: přichází Dungeons & Dragons: Čest zlodějů, skvělá podívaná a zdařilá adaptace deskové hry v jednom.

Scenáristická dvojice John Francis Daley a Jonathan Goldstein má na kontě úctyhodnou řádku kvalitních titulů, které představují pestrý žánrový pelmel, od Spider-Man: Homecoming přes účast na seriálovém projektu Sběratelé kostí až po Šéfové na zabití 1 a 2 a Zataženo, občas trakaře 2. Teprve však třetí jejich společná režie, která adaptuje známou deskovou hru (má rovněž frančízy v segmentu PC nebo mobilních her), má však šanci na vstup do filmové extraligy.

Dungeons & Dragons: Čest zlodějů stojí na dvou pilířích - solidně namíchané partě kladných hrdinů, tak trošku loserů než zářivých machrů (čert vem, že i zde podle všeho řádila politická korektnost, takže tu máme nutně ženy, černochy atd.) a jasné, přímočaré a přehledné story, která baví a nikdy nesklouzne do nudy, trapnosti nebo nudy. Sled vymakaných akčních pasáží nemá v podstatě slabinu a vše podtrhuje dechberoucí finále. Některé scény se pak blýskají dokonce genialitou a budou podle všeho parafrázovány či předmětem řady memů, viz scéna s oživováním mrtvol bojovníků na hřbitově.

Je to přesně ten film, ve který doufají všichni rodiče - kvalitní, chytrá popcornová zábava, kterou si sami užijí a na kterou mohou vzít bez obav své děti (dejme tomu od deseti let) a nebudou přitom označeni za starce či trapáky. Minimálně v letošním roce bude Dungeons & Dragons: Čest zlodějů v kategorii dobrodružná fantasy/komedie těžko hledat konkurenci.