Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločinyRecenze

17. 11. 2018

Lepší, to znamená akčnější a nápaditější, než předchozí film Fantastická zvířata a kde je najít (2016). I když vezmeme v potaz, že "jednička" byla z velké části nutnou expozicí, uvedením do děje, film se nesnesitelně táhl, občas zamrzl a v porovnání třeba s předchozí sérií o Harrym Potterovi postrádal atmosféru. Grindelwaldovy zločiny jsou naštěstí jiné kafe, opět se prokázalo, že není nad to, když do akce vstoupí pořádný záporák.

Byť u dvojky je v podstatě stejný tým hlavních tvůrců (režie David Yates, scénář J. K. Rowling, kamera Philippe Rousselot), děj znatelně zrychluje. Rozehrává se zde gejzír napínavých honiček, kouzelnických soubojů a kreativních nápadů, lechtající fantazii diváka. Teprve nyní svět Mloka Scamandera/J. K. Rowling pořádně ukazuje svou vzrušující a fantaskní tvář. Zásluhu na tom má i vstup těžkých hereckých vah - pořádně vyparáděného Johnnyho Deppa coby mocichtivého kouzelníka Grindelwalda a Jude Lawa jako mladého Brumbála.

I přes zařazení vyššího rychlostního stupně se filmaři neubránili některým bolestně hluchým scénám. Zejména lze vypíchnout první fázi scény ze hřbitova, ve které dojde na lopotné vysvětlování a nezbytnou retrospektivu. Část diváků zde usne a část vytáhne papír a tužku a začne si kreslit vztahového pavouka, aby se vůbec vyznala v ději (druhá fáze s Grindelwaldovým projevem a čarováním je naprosto jiná liga). Filmu by určitě slušely trochu přísnější střihačovy nůžky. Přesto Grindelwaldovy zločiny začínají konečně fungovat jako moderní a dobře udělaná pohádka pro celou rodinu. A hlavně se dost těšíte na třetí díl.

• Dark Side: digitální a komunikační agentura v roce 2017 utržila přes 42 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 2 miliony. Čistý zisk 1,1 milionu se předloni snížil na 800 tisíc korun.

• R2B2: digitální reklamní síť Kamila Foltina a Martina Čelikovského v roce 2017 utržila 59 milionů korun, v meziročním srovnání o 23 milionů více. Čistý zisk klesl z 2,8 milionu na 900 tisíc. Firma nedávno zfúzovala se sesterskou společností Webgarden.

• Bedna Films: filmová a reklamní produkce Jakuba Červenky a Petra Kratochvíla v roce 2017 utržila 12,6 milionu korun, v meziročním srovnání o 7,4 milionu více. Ztráta z roku 2016 ve výši 1,7 milionu se překlopila do kladné nuly.

Spider-Man: Daleko od domova trailer.

24. 1.30. 3.

Muse: Simulation Theory

Konečně. Po třech vyloženě slabých a místy až naivních deskách vydalo anglické rockové trio Muse nahrávku, která připomíná někdejší sílu a muzikantskou výjimečnost Matta Bellamyho a spol. a která navazuje na poslední vydařené album Black Holes & Revelations (2006).

Kapela z producenta Richa Costeyho (dalšími koproducenty jsou Mike Elizondo, Shellback nebo Timbaland) po dlouhé době vymáčkla to, co s nimi dokázal na předchozích nahrávkách Absolution (2003) a Black Holes... Tohle jsou Muse, které známe a které máme rádi: silné a energické rockové kompozice doplněné syntezátorovými linkami, výrazné a netuctové melodické motivy, aranžérské hračičkaření a plná náruč promakaných hitů, které časem neokorají.

To by to ovšem nebyli Muse, aby nepřidali něco navíc. Design a hudební složka se inspirovaly v retro science fiction a pop kultuře 80. let., nahrávka povedeně kombinuje bombastický stadiónový rock s líbivým elektronickým popem do nezaměnitelného a relativně originálního rukopisu Muse. To vše na inteligentní úrovni a s minimálními náběhy do nasládlé šmíry. Ve výsledku je Simulation Theory (hard core fandové si jistě pořídí deluxe edici s vydařenými remixy) povedenou a barevnou deskou, která do zlatého fondu kapely pošle řadu hitových skladeb jako Algorithm, The Void nebo Blockades. Návštěvníci pražského koncertu v roce 2019 se mají na co těšit.