Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločinyRecenze

17. 11. 2018

Lepší, to znamená akčnější a nápaditější, než předchozí film Fantastická zvířata a kde je najít (2016). I když vezmeme v potaz, že "jednička" byla z velké části nutnou expozicí, uvedením do děje, film se nesnesitelně táhl, občas zamrzl a v porovnání třeba s předchozí sérií o Harrym Potterovi postrádal atmosféru. Grindelwaldovy zločiny jsou naštěstí jiné kafe, opět se prokázalo, že není nad to, když do akce vstoupí pořádný záporák.

Byť u dvojky je v podstatě stejný tým hlavních tvůrců (režie David Yates, scénář J. K. Rowling, kamera Philippe Rousselot), děj znatelně zrychluje. Rozehrává se zde gejzír napínavých honiček, kouzelnických soubojů a kreativních nápadů, lechtající fantazii diváka. Teprve nyní svět Mloka Scamandera/J. K. Rowling pořádně ukazuje svou vzrušující a fantaskní tvář. Zásluhu na tom má i vstup těžkých hereckých vah - pořádně vyparáděného Johnnyho Deppa coby mocichtivého kouzelníka Grindelwalda a Jude Lawa jako mladého Brumbála.

I přes zařazení vyššího rychlostního stupně se filmaři neubránili některým bolestně hluchým scénám. Zejména lze vypíchnout první fázi scény ze hřbitova, ve které dojde na lopotné vysvětlování a nezbytnou retrospektivu. Část diváků zde usne a část vytáhne papír a tužku a začne si kreslit vztahového pavouka, aby se vůbec vyznala v ději (druhá fáze s Grindelwaldovým projevem a čarováním je naprosto jiná liga). Filmu by určitě slušely trochu přísnější střihačovy nůžky. Přesto Grindelwaldovy zločiny začínají konečně fungovat jako moderní a dobře udělaná pohádka pro celou rodinu. A hlavně se dost těšíte na třetí díl.

• RTL Group: podle předběžných čísel upravený ukazatel EBITDA zábavního holdingu v roce 2020 dosáhl 850 milionů eur, o rok dříve to bylo 1,156 miliardy eur. Tržby skupiny loni činily 6 miliardy eur, v meziročním srovnání o 650 milionů méně.

• FTV Prima: epizodu seriálu Slunečná z úterý 26. ledna sledovalo v cílové skupině 15+ více než 1,26 milionu diváků (share 28,79 procenta). Ve strategické obchodní skupině 15 až 69 let to bylo 888 tisíc diváků (27,91 procenta).

• Česká televize: na online veletrhu MIPCOM nakoupila TV série Nový Papež oscarového režiséra Paola Sorrentina, Útok v Salisbury natočený podle skutečných událostí, cenami ověnčené šestidílné drama Roky a roky, drama podle skutečných událostí Útěk z vězení v Dannemoře, druhou sezónu Potvory, krimi série Bodyguard, Bancroftová I, II nebo Sestra či seriál Geniální přítelkyně podle knižního bestselleru.

• Japonská kina: v roce 2020 utržila 1,38 miliardy dolarů. V meziročním srovnání to je o 45 procent méně. Filmy západních kinematografií utržily pouze 328 milionů dolarů, což je nejméně v dějinách moderního Japonska.

• Atmedia: TV mediazastupitelství zahajuje spolupráci se společností M7 Group, která na českém a slovenském televizním trhu provozuje internetovou a satelitní platformu Skylink. Spolupráce se bude týkat stanic Skylink 7 a Canal+ Domo, které budou od 1. února zapojeny do peoplemetrového měření sledovanosti pod skupinou Atmedia.

• Shoptet: celkový obrat e-shopů využívajících platformu společnosti Shoptet se loni meziročně zvýšil o 50 procent na 36 miliard korun. Řešení e-shopové firmy aktuálně využívá zhruba 24 tisíc internetových obchodů, tedy přibližně o pět tisíc e-shopů více než před rokem. Samotný Shoptet svůj obrat meziročně navýšil na přibližně 200 milionů korun.

Trailer Godzilla vs Kong.