GodzillaRecenze

13. 5. 2014

Monstrózní záležitost až na samé hranici únosnosti. Pro milovníky katastrofických filmů labužnická lázeň přeplněná dlouhými záběry Godzilly a dalších zúčastněných monster, ať již při ničení aglomerací nebo při vzájemných bitkách, pro běžné filmové nadšence několik překvapení. To největší: není to takový průšvih (a to kupodivu ani scenáristicky), jaký by daný žánr a dokonce subžánr snímků s předimenzovanými zvířátky mohl snadno nabídnout.

Ba dokonce u některých sekvencí se dá mluvit o výtečné filmařské záležitosti, viz pasáž s leteckým výsadkem amerických vojáků do dýmem zahaleného pekla ničeného města, podkreslená nervy drásajícím táhlým vytím houslových linek. K tomu se tvůrci sympaticky snaží jít ne úplně vyšlapanými narativními cestami (úvodní představení monster prostřednictvím TV obrazovky nebo rychlé utnutí několika postav, které se od počátku tváří jako hlavní figury). A další podstatné plus: na rozdíl od takového Amazing Spider-Mana 2, kde se nasládle toká o stošest, tvůrci nové Godzilly sázejí především na velkolepou akci. Hluchých, vycpávkových sekvencí je tu opravdu pomálu.

I tak ale ne příliš ostřílený režisér Gareth Edwards nutně narazil na některé mantinely, nastavené škatulkou katastrofických snímků. Slibně se rozvíjející a místy zajímavě vyprávěný děj se v závěru překlopí do očekávatelné devastující scény, u které divák ani na vteřinu nezapochybuje, jak dopadne (dobře). Rovněž pokus o trochu hlubší linku na téma člověk versus příroda či schopnost přírody vlastními silami nastolit potřebnou "rovnováhu" (vedený dost pozitivisticky) nakonec vyzní trochu nemastně neslaně. Sečteno podtrženo: sympaticky netuctový, ale ne úplně dotažený film, který nezestárne ani po několika letech.

Vaší pozornosti doporučujeme:

Godzilla

• Carvago: automotive start-up ze skupiny EAG se otevřel i koncovým zákazníkům. Koncept prodeje ojetých automobilů online nabízí výběr z téměř 1 milionu vozů. Vybrat si mohou jak čeští, slovenští a němečtí zákazníci, tak postupně i zákazníci z dalších zemí, jako je Francie, Benelux, Švédsko, Španělsko, Itálie a Rakousko. Carvago se následně rozšíří až do 17 zemí po celé Evropě. Start-up bude zároveň nadále pokračovat i v marketplace programu pro B2B partnery, který provozuje od roku 2019.

• Info.cz: provozní firma CMI News (dříve Info.cz Online Media), kterou ovládá Daniel Křetínský a která má pod sebou zpravodajský a publicistický server Info.cz, v roce 2019 utržila téměř 11 milionů korun (první ucelený rok hospodaření). Čistá ztráta přesáhla 20 milionů korun.

• A11: vydavatelství lokálního a odborného tisku Aleše Zavorala (nejde o majitele Alzy) začalo vydávat dva nové časopisy. Lifestylový magazín Innspirace, který 5x ročně přinese na 80 stranách desítky sezonních tipů a nápadů pro zpestření všedních dní. Dále pak ekonomický měsíčník Innovation, který doposud vycházel jako čtvrtletník. Innovation přináší kombinaci lifestylových témat s odborným obsahem z oblastí investic, realit, řízení firem a lidských zdrojů.

• TV Nova: sedmý díl imitační show Tvoje tvář má známý hlas v sobotu 17. října dosáhl 30,52 procenta share v cílovce v 15 - 54, v širší cílové skupině 4+ jej sledovalo 1,106 milionu diváků. Nejvíce diváků k televizním obrazovkám v 42. týdnu 2020 přilákaly Televizní noviny (38,41 procenta diváků v CS 15 - 54), seriály Ulice (31,33 procenta share v cílové skupině 15-54) a Ordinace v růžové zahradě 2 (18,17 procenta diváků v CS 15 - 54).

• Škwor: rock metalová čtveřice vydává 6. listopadu na labelu Supraphon nové, v pořadí desáté album Tváře smutnejch hrdinů. Finální mix měl na starosti Amak Golden.

• DoDo: start-up, který se specializuje na městskou logistiku, hlásí rychlý růst divize DoDo Fresh, orientovanou na rozvoz potravin. Rozvoz pro e-shopy jako Tesco či Košík.cz od ledna vyrostl o 49 procent a před vánoční sezónou start-up dále navyšuje kapacity. DoDo nyní na rozvoz potravin přebírá 200 nových vozů. O doručování v segmentu Fresh se celkově stará přes 800 kurýrů (Česko, Slovensko a Maďarsko).

Karel Gott & SOČR - Jdi za štěstím