Já, padouch 3Recenze

30. 6. 2017

Animovaná filmová série Já, padouch patří vedle Jak vycvičit draka k tomu nejpříjemnějšímu, nejlepšímu a nejchytřejšímu, co mainstreamová produkce cílové skupince rodiny nabízí. Dospělé neurazí a místy hodně pobaví, dětské diváky hodně pobaví. I přes toto výjimečné postavení se zejména řada Já, padouch neubránila jistému zvětrávání, odrolení těch nejvtipnějších a nejostřejších hran, postupnému ředění výchozích nápadů. Zvlášť pokud započítáme i spin-off Mimoni z roku 2015.

Je to logické. Výborně vymyšlená postava "hodného" padoucha Grua již u "trojky" nikoho nepřekvapí. Stejně jako svérázní pidižvíci Mimoni. A tak se hlavním tahákem nového filmu musí stát ústřední zápletka - Gru si nechá upláchnout největšího zlosyna a je vyloučen z Antipadoušské ligy. Do toho náhodou objeví svého bratra, sympaťáka Drua, za kterým podnikne výlet s celou rodinou.

To není vůbec špatně rozehraná hra. Ale třeba na figurce onoho zločince Balthazara Bratta se dá ukázat, jak nápady tvůrců (režii měla tentokráte na starost dvojice Kyle Balda, Pierre Coffin, Chris Renaud odpadl) postupně ztrácí svůdnost prvních dvou dílů. Hlavní část Brattovy komiky je založena na těch nejzběsilejších odkazech na 80. léta (knír, účes mullet, žvýkačky, barevné elasťáky, dobová hudba atd.).

U nich se sice dospělí při vzpomínkách výborně zalomí v pase, malým dětem je celá tahle retro poetika/humor značně vzdálená, ne-li úplně nesrozumitelná. A podobných, poněkud nedomyšlených konstruktů by se ve filmu dalo najít více. I přes to zůstává Já, padouch 3 kvalitní zábavou pro všechny, která naštěstí většinou stále neklesá pod běžný průměr.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn6

• Elán: hudební vydavatelství Warner Music vysílá poprvé do digitální distribuce všechna alba legendární slovenské kapely. Od pátku 19. ledna se alba jako Ôsmy svetadiel, Nie sme zlí, Elán 3, Hodina slovenčiny atd. objeví na downloadovacích a streamovacích službách jako jsou Spotify, Deezer, iTunes, GooglePlay.

• RIO Media: telekomunikační operátor má nové představenstvo - Marcel Dostal, Jaromír Štantejský a Jaroslav Hanyk, které nastoupilo po vstupu nového majitele, vehiklu Kaprain podnikatele Karla Pražáka.

• Fragile media: digitální agentura Daniela Kafky v roce 2016 utržila téměř 95 milionů korun, v meziročním srovnání o 34 milionů více. Čistý zisk vyskočil z 3,3 milionu na 4,1 milionu. Ke klientům patřily/patří značky Adidas, Albert, České Radiokomunikace, CCS nebo Dr.Max.

Trailer k novému filmu Jiřího Vejdělka Tátova volha.

02. 2.03. 3.

Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Nejtemnější hodina

Výjimečný herec v roli výjimečného politika, to je úchvatný film Nejtemnější hodina o nástupu Winstona Churchilla do funkce britského premiéra v temných dnech května 1940, kdy se německé tanky hnaly k pobřeží rozvrácené Francie, aby dokončily zničení francouzské armády a britského expedičního sboru, a kdy se ve Velké Británii vážně uvažovalo o dohodě s Hitlerem.

Takže máme tu výraznou osobnost ve výrazné době a režisér Joe Wright (Pokání, Pýcha a předsudek), scenárista Anthony McCarten (Teorie všeho) a geniální Gary Oldman (Robocop, Temný rytíř povstal, Jeden musí z kola ven atd.) tuhle šanci beze zbytku využili. Diváka tu nečekají žádné masové scény, překvapivé zvraty či bojové akce, "jen" dvě hodiny mluvících hlav a konverzací. Ovšem tak brilantně napsaných a Oldman je v roli stárnoucího, hodně osamělého a hodně vysmívaného starého vlka tak fascinující (i díky neuvěřitelné masce, za kterou stojí japonský profík  Kazuhiro Tsuji), že v kinech zapomenete dýchat.

A na některých místech se neubráníte silným emocím, to když si uvědomíte, jak moc je důležité, aby politik nebyl s prominutím sráč. S výjimkou možná až moc prvoplánovité scény v metru to je filmařina par excellance. Takže Oscaři za rok 2017 by měli být jasní: Nejtemnější hodina by si měla po zásluze napochodovat pro sošku za Nejlepší film, Nejlepší režii, Nejlepší scénář, Nejlepší mužský herecký výkon v hlavní roli a Nejlepší masky. Skvělý filmový zážitek.