Já, padouch 3Recenze

30. 6. 2017

Animovaná filmová série Já, padouch patří vedle Jak vycvičit draka k tomu nejpříjemnějšímu, nejlepšímu a nejchytřejšímu, co mainstreamová produkce cílové skupince rodiny nabízí. Dospělé neurazí a místy hodně pobaví, dětské diváky hodně pobaví. I přes toto výjimečné postavení se zejména řada Já, padouch neubránila jistému zvětrávání, odrolení těch nejvtipnějších a nejostřejších hran, postupnému ředění výchozích nápadů. Zvlášť pokud započítáme i spin-off Mimoni z roku 2015.

Je to logické. Výborně vymyšlená postava "hodného" padoucha Grua již u "trojky" nikoho nepřekvapí. Stejně jako svérázní pidižvíci Mimoni. A tak se hlavním tahákem nového filmu musí stát ústřední zápletka - Gru si nechá upláchnout největšího zlosyna a je vyloučen z Antipadoušské ligy. Do toho náhodou objeví svého bratra, sympaťáka Drua, za kterým podnikne výlet s celou rodinou.

To není vůbec špatně rozehraná hra. Ale třeba na figurce onoho zločince Balthazara Bratta se dá ukázat, jak nápady tvůrců (režii měla tentokráte na starost dvojice Kyle Balda, Pierre Coffin, Chris Renaud odpadl) postupně ztrácí svůdnost prvních dvou dílů. Hlavní část Brattovy komiky je založena na těch nejzběsilejších odkazech na 80. léta (knír, účes mullet, žvýkačky, barevné elasťáky, dobová hudba atd.).

U nich se sice dospělí při vzpomínkách výborně zalomí v pase, malým dětem je celá tahle retro poetika/humor značně vzdálená, ne-li úplně nesrozumitelná. A podobných, poněkud nedomyšlených konstruktů by se ve filmu dalo najít více. I přes to zůstává Já, padouch 3 kvalitní zábavou pro všechny, která naštěstí většinou stále neklesá pod běžný průměr.

• Obscure Promotion: agentura do Brna přiveze koncert švédských metalistů In Flames. Akce se uskuteční v červenci v klubu Sono.

• Vltava Labe Media: vydavatelství vlastněné Pentou pohltí dceřiné firmy - Annonce (vydavatelství inzertních titulů), Websitemaster (eStranky.cz) a Grand Real City (vydavatelství, zaměřené na realitní trh, Realcity.cz).

• Fragile Media: agentura pro digitální marketing Daniela Kafky v roce 2017 utržila téměř 101 milionů korun, v meziročním srovnání o 6 milionů více. Čistý zisk dosáhl 4,1 milionu korun, stejně jako o rok dříve.

Amorphis: Amongst Stars

05. 10.24. 11.

Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Deadpool 2

Větší, drzejší, bláznivější, potřeštěnější, vyšší frekvence hlášek - to ano. Ale vtipnější? To je otazník. Zatímco u jedničky Deadpool (2016) byl poměr akce, vtipů pro mainstreamové publikum a vtipů/hlášek pro zasvěcené/erudované dokonale vyvážený, u dvojky se vybalancování výrazně vychýlilo ve prospěch autistického pobavení samotných tvůrců bez ohledu na publikum.

Navíc chybí uměřenost - pokud řeknete určitý vtip jednou za dvě minuty, ještě to funguje. Pokud dost podobných gagů nasázíte vedle sebe za stejný čas třeba dvacet, tak to působí značně kontraproduktivně. A pokud k tomu přidáte dost vachrlatý a řídký hlavní příběh (jeden teenager neví co se sebou a hledá své místo ve světě), leckterý divák se nezbaví neodbytného pocitu, že autoři Deadpool 2 se tak trochu stali obětmi vlastního úspěchu.

Škoda přeškoda odchodu talentovaného režiséra "jedničky" Tima Millera, který původně pracoval i na Deadpool 2. Evidentně měl větší cit pro proporce a jedinečnou (dez)interpretaci superhrdinských pravidel než režisér "dvojky" David Leitsch.

Aby nebylo mýlky, Deadpool 2 je povedená, vtipná, zábavná a místy hodně originální záležitost. Jenom prostě první Deadpool nasadil laťku hodně vysoko a Leitschovu týmu se jí nepodařilo přeskočit. Navíc se celá adaptace stala předvídatelnější a tím trochu nudnější. A to i přes celou řadu skvělých vtipů a scén.