Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Lví králRecenze

20. 7. 2019

V rámci remake programu Walta Disneyho (Aladin atd.) došlo po čtvrt století i na legendární snímek Lví král (1994). Ten svého času platil za animovanou pecku první kategorie s poněkud přeceňovanými (protože nevýraznými) skladbami Eltona Johna a Tima Riceho. Příběh tedy nebude žádným překvapením (archetypální záležitost inspirovaná Shakespearem či Biblí, okořeněná patetickým moralizováním a mudrováním), písničky skoro vůbec (objeví se jedna dvě nové), hlavním lákadlem nové verze je tedy hlavně dechberoucí animace.

Skutečně, být hercem, pořádně bych se po shlédnutí Lvího krále 2019 zamyslel nad perspektivou vlastního povolání. Režisér Jon Favreau si počítačovou animaci zvířat vyzkoušel již v Knize džunglí (2016). Skvělá práce si po právu odnesla Oscara za nejlepší vizuální efekty. V novém Lvím králi Favreaův tým posunul vizuální stránku ještě o level výše. Pokročilá vypravěčská technologie v sobě ohromujícím způsobem spojuje natáčecí techniku klasických hraných snímků s fotorealistickou, počítačově generovanou grafikou (jen tak na okraj, prostředí filmu byla navržena ve videoherním enginu).

Výsledek je takřka dokonalý. Ztvárnění zvířat, jejich srst, pohyby, včetně specifických tiků, mrkání, dýchání atd. Těžko hledat nějaké výraznější odchylky od reálu (možná, že by něco bylo poznat v IMAXu). Takže další na řadě je už jen fotorealistické ztvárnění herců a člověka vůbec. Herci a herečky se stávají méně potřebnými, na druhou stranu se můžeme těšit, že se v kinech objeví nové filmy třeba s Rudolfem Hrušínským, Henrym Fondou nebo Paulem Newmanem. Buď jak buď, děti se u nového Lvího krále budou výborně bavit.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • FTV Prima: obchodní podíly mateřských firem GES Media Europe, GES Media Asset a THR Media v druhé komerční televizi jsou zastaveny ve prospěch Československé obchodní banky. Stejně tak podíly THR Media a GES Media Europe v sesterském mediazastupiteství Media Club.

  • Brutal Assault: další várka kapel, nasmlouvaných pro další ročník velkého metalového festivalu - Katatonia, Mysticum, Shadow of Intent a Cattle Decepitation.

  • Rebuy Stars: casino Savarin v centru Prahy bude od 5. prosince dějištěm turnaje Prague Xmas Poker. Pořádající skupina Rebuy Stars připravila pro  hlavní turnaj celkovou odměnu ve výši 5 milionů korun.

  • Profimedia.cz: velká fotobanka, kterou ovládá miliardář Igor Rattaj, v roce 2018 utržila 72 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 7 milionů. Čistý zisk meziročně klesl z 24 milionů na 15 milionů korun.

  • Asociace pro elektronickou komerci: oborová organizace odhaduje, že v následujících čtyřech týdnech utratí Češi v on-line obchodech přes 20 miliard korun. Nejvíce pak v týdnu od 9. prosince. Podle odhadů dosáhnou obraty nejvyšších hodnot za jeden den během dvou pondělků, a to konkrétně 9. a 16. prosince.

  • Anifilm: po osmnácti ročnících v jihočeské Třeboni se festival animovaného filmu nyní stěhuje do severočeského Liberce (květen 2020). Akce letos přivítala přes 9 tisíc návštěvníků, kteří mohli shlédnout přes 500 soutěžních i doprovodných filmů. Speciálních přednášek a prezentací se zúčastnilo přes 1500 filmových a herních profesionálů.

  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne


    Trailer k seriálu The Witcher.

Recenze

Le Mans ´66

Každý tvůrce "automobilového" filmu bude mít tu smůlu (a z diváckého hlediska štěstí), že jeho snažení bude vždy srovnáváno a poměřováno s žánrovým etalonem, snímkem Rona Howarda Rivalové. Tento vynikající historický film o zápolení jezdů F1 Niki Laudy a Jamese Hunta takřka smrdí benzinem a řidičským šílenstvím a nastavuje vysokou laťku pro všechny následovníky.

Le Mans ´66, který vychází z legendárního soupeření vozů Ford a Ferrari na neméně legendárním závodu Le Mans, i přes všechno snažení zúčastněných, od zkušeného režiséra Jamese Mangolda (Logan: Wolverine, Walk The Line atd.) až po ústřední herce Matta Damona a Christiana Balea, při vší úctě benzínem nesmrdí. A to i přesto, že především Bale v roli svérázného závodníka Kena Milese exceluje. Skvělá kamera Phedona Papamichaela (Památkáři, Den zrady, 3:10 Vlak do Yumy), nadprůměrný scénář Mangoldův a hudba Marca Beltramiho.

To vše dává dohromady "jen" nadprůměrný film, solidní filmařinu, nikoliv klíč od brány k filmové extázi. Ať již je to tím, že soutěžení dvou automobilek není až tak strhují téma, nebo se Mangoldovi ze životopisů Milese a konstruktéra aut Carrolla Shelbyho nepodařilo vyextrahovat nadprůměrně silný příběh, Le Mans ´66 bude Rivalům vždy dýchat na záda z uctivé vzdálenosti. Byť prohrát s geniálními Rivaly není žádná ostuda a Mangoldův snímek se ve finále jeví býti zdatným a důstojným soupeřem.