reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Martin a Venuše Recenze

17:17, 6. 3. 2013

Pokus natočit po 30 letech další S tebou mě baví svět, který nevyšel. Snímek Martin a Venuše je dalším důkazem, že převážně seriálový režisér Jiří Chlumský (Ošklivka Katka, Místo v životě) to s filmovým plátnem příliš neumí. A přitom výchozí situace (byť nijak originální) je relativně slibná: po prohrané sázce (ke které dojde dost zmateným způsobem a divák by nad ním neměl vůbec přemýšlet) trojnásobný otec Martin (Marek Taclík) dostává na měsíc na starost své ratolesti, se kterými se předtím spíše míjel a o které se starala hlavně Vendula (Kristýna Boková-Lišková).

Dále už scénáristky Andrea Jarošová a Kristina Dufková rozehrávají gejzír klišovitých a nudných situací typu neschopný tatínek, rozmazané barvy na sporáku, malé holčičky, které se v televizi dívají na krvavý horor, nebo mouka, vysypaná na hartusivou sousedku.

Žádný výrazný nápad, žádné překvapení, žádná úsměvná poetika stále zábavného předobrazu od Marie Poledňákové, vše plyne v úzkých kolejích malého českého rybníčku. Žádný div, že s takovým materiálem převážně talentovaní herci moc nenadělají - ono vlastně skoro není moc co hrát. A to se nezmiňuji o klasicky nezvládnuté scéně typu déšť, kdy divák jasně vidí, že to není opravdový déšť, ale voda z nějaké konve, protože asi tak dvacet metrů od kamery krásně svítí sluníčko. Jeden z mála přínosů filmu, možná jediný? Nahá Kristýna Boková-Lišková. A to je dost málo.