Mission: Impossible – Fallout Recenze

15:19, 5. 8. 2018

Úspěšná dvojice Tom Cruise - Christopher McQuarrie (ten pro Cruise nejen režíroval předchozí film Mission: Impossible - Národ grázlů či Jacka Reachera: Poslední výstřel, ale napsal i Valkýru, Na hraně zítřka nebo Mumii) přichází s další vrchovatou náloží akčních scén, při kterých divák v kině zapomene dýchat. Mission: Impossible je v současné době asi nejvyrovnanější a nejlepší akční sérií a aktuální Fallout tento status potvrzuje.

Tentokráte nejde o nic jiného něž o plutonium, ze kterého je možné vyrobit tři atomové bomby a o které má zájem tajemná teroristická skupina Apoštolové. Navíc Cruisův Ethan Hunt měl již toto plutonium jednou na dosah a kvůli zaváhání se mu ztratí neznámo kam. Hunt je tak nucen spolupracovat s dalším zvláštním agentem Walkerem ze Special Activities Division, který na něj "dává pozor". Na tomto základě se rozehraje řetězec zběsilých honiček, soubojů, ze kterých je opravdu těžké vybrat ty nejlepší - zda stíhačka vrtulníků (která možná leckomu bude připadat přehraná), honička v autech a na motorkách v ulicích Paříže, seskok padákem nebo ranařská scéna záchodcích módního klubu. Ve všech přitom září podmanivý a sexy Cruise, který jako akční hvězda snad ani nestárne.

I navzdory vysoké kvalitě, invenčnosti a pečlivosti McQuarrieho scénáře a režie se Fallout přece jen nevyvaroval některých chyb špionážních filmů, ve kterých spolu soupeří několik tajných služeb najednou a každá hra je vykrývána ještě mazanější protihrou. V některých momentech totiž nestíhá všechny dialogy, ve kterých zhusta dochází k naprostému převrácení situace/děje nebo padnou indicie, důležité pro chápaní kontextu. To trochu narušuje divácký komfort při sledování jinak vysoce povedené šestky Mission: Impossible.

• O2 Czech Republic: služba O2 Security, která chrání telefony, počítače i ostatní chytrá zařízení, zastavila v roce 2020 podle údajů operátora přes 16 milionů hrozeb. Z toho 13 milionů mířilo na počítače a 3 miliony na chytrá mobilní zařízení. Ze všech chráněných zařízení se 8,5 procenta počítačů setkalo na internetu s vážnou bezpečnostní hrozbou. "Králem" útoků se stal škodlivý malware Ramnit.

• PPF: dceřinka Tanemo obdržela od České národní banky souhlas k nabytí podílu v MONETA Money Bank až na 30 procent. To Tanemo umožní nabýt všechny akcie z veřejného návrhu na odkup akcií a dosáhnout tak podílu v MMB ve výši 28,36 procenta. Cena, kterou PPF za akcie nabídnuté v procesu dobrovolné nabídky odkupu zaplatí, činí 11,3 miliardy korun.

• Médea: bod pro Jaromíra Soukupa. Městský soud v Praze odmítl insolvenční návrh na největší mediální agenturu. Navrhovatel, společnost Lipian Trade, neměl v ruce moc silné trumfy (pohledávka za 16,5 tisíce, navíc uhrazená), a v průběhu uplynulých týdnů se k němu nepřidal žádný z velkých hráčů, který má vlastní pohledávky vůči Médee. Podle insiderů insolvenční návrh ve skutečnosti spíše sloužil jako jakási výstraha a neformální varování pro Soukupa.

• Echo Media: novým majoritním vlastníkem firmy, která vydává Týdeník Echo nebo Echo24.cz, se stal herní podnikatel Marek Španěl. Ten je spoluvlastníkem a spoluzakladatelem herního studia Bohemia Interactive. Firma to oznámila na svém webu Echo24.cz. Prodejcem byl Rudolf Ovčaří. "Do čela vydavatelství se opět postaví zakladatel a šéfredaktor Echa Dalibor Balšínek, který se stane předsedou představenstva a akcionářem vydavatelství."

• Publicis Groupe: zvítězila v tendru na mediální agenturu pro pivovar Budějovický Budvar. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a plánování offline i online médií s důrazem na data a flexibilitu investic. V pozici mediální agentury střídá mediálku Mindshare (GroupM). Publicis Groupe pro Budějovický Budvar navrhla novou mediální strategii postavenou na flexibilním plánování mediálních investic, datech a propojení dvou klíčových mediatypů: televize a online.

• Zoot: e-shop s módou a bytovými doplňky, který relativně nedávno prošel bankrotem, začal s prodejem potravinových doplňků. Sekce Zdraví je určena především zákazníkům, kteří se chtějí starat o své zdraví, imunitu a tělo. Nabídka zahrnuje stovky produktů se zaměřením na péči o pokožku, detox, hubnutí či stárnutí a únavu.

Trailer Godzilla vs Kong.