Mission: Impossible – FalloutRecenze

5. 8. 2018

Úspěšná dvojice Tom Cruise - Christopher McQuarrie (ten pro Cruise nejen režíroval předchozí film Mission: Impossible - Národ grázlů či Jacka Reachera: Poslední výstřel, ale napsal i Valkýru, Na hraně zítřka nebo Mumii) přichází s další vrchovatou náloží akčních scén, při kterých divák v kině zapomene dýchat. Mission: Impossible je v současné době asi nejvyrovnanější a nejlepší akční sérií a aktuální Fallout tento status potvrzuje.

Tentokráte nejde o nic jiného něž o plutonium, ze kterého je možné vyrobit tři atomové bomby a o které má zájem tajemná teroristická skupina Apoštolové. Navíc Cruisův Ethan Hunt měl již toto plutonium jednou na dosah a kvůli zaváhání se mu ztratí neznámo kam. Hunt je tak nucen spolupracovat s dalším zvláštním agentem Walkerem ze Special Activities Division, který na něj "dává pozor". Na tomto základě se rozehraje řetězec zběsilých honiček, soubojů, ze kterých je opravdu těžké vybrat ty nejlepší - zda stíhačka vrtulníků (která možná leckomu bude připadat přehraná), honička v autech a na motorkách v ulicích Paříže, seskok padákem nebo ranařská scéna záchodcích módního klubu. Ve všech přitom září podmanivý a sexy Cruise, který jako akční hvězda snad ani nestárne.

I navzdory vysoké kvalitě, invenčnosti a pečlivosti McQuarrieho scénáře a režie se Fallout přece jen nevyvaroval některých chyb špionážních filmů, ve kterých spolu soupeří několik tajných služeb najednou a každá hra je vykrývána ještě mazanější protihrou. V některých momentech totiž nestíhá všechny dialogy, ve kterých zhusta dochází k naprostému převrácení situace/děje nebo padnou indicie, důležité pro chápaní kontextu. To trochu narušuje divácký komfort při sledování jinak vysoce povedené šestky Mission: Impossible.

• Deník N: v tuto chvíli čistě online medium, které ovládá skupina multimilionářů v čele se Silke Horákovou a Jaroslavem Horákem, od 7. ledna odstartuje tištěné vydání.

• NetMonitor: od nového roku by měl začít měřit i data o mobilních aplikacích. Do pilotního výzkumu jsou zapojeny mediální domy Economia, Mafra a Czech News Center. První čísla by měla být dle plánu již za leden 2019.

• Seznam.cz: firma Iva Lukačoviče spustil nástroj pro měření brandových video kampaní v Česku Brand lift/Sbrandlift. Inzerenti tak mohou sledovat vliv kampaní na Seznam.cz na jednotlivé atributy značky a vyhodnotit si celou kampaň v reklamní síti.

Michal Hrůza: Nad světem (Nezapomínej)

Lucie
    13. 11.30. 11.

Aquaman

Po rozpačitém prvním větším představení Aquamana v rozpačité Lize spravedlnosti (2017) přichází pořádná nálož v podobě samostatného filmu "vodního může". Aquaman je další ukázkou trendu, který bude v kinech bohužel asi stále častější - gejzír přeplácaných a křečovitě okázalých digitálních efektů naprosto zadupává do země jakýkoliv příběh a stavbu filmu.

Stejně jako Smrtelné stroje, Valerian a město tisíce planet nebo Jupiter vychází je i Aquaman dobrou pozvánkou do kin pro ty, kteří se chtějí jen pokochat nezkrotnou vizuální fantazií tvůrců, explozí barev, tvarů, fantaskních tvorů, rostlin, staveb atd., halabala na sebe naházených bez smyslu, omezení a promakanějšího záměru.

První půl hodinu je takový koncept ještě zábavný, pak však začíná toporně vyprávěný a selankovitý příběh čím dál více a více vadit. Zvláště, pokud představitel Aquamana Jason Momoa není bůhvíjaký herec (ale to asi nikdo nečekal, že) a pokud scenáristé David Leslie Johnson-McGoldrick a Will Beall opravdu hodně šetřili vtipnými hláškami.

Je to vlastně docela nepříjemný regres. Pokud poslední Avengers anebo Logan: Wolverine ukázali, že i komiksová adaptace může být "dospělé" umění, pak je Aquaman opět návrat mezi neškodnou dětskou zábavu. S hodně barvičkami, blýskavými cingrlártky, ale bez jakéhokoliv přesahu, snahy o nadčasovost nebo ambice vyprávět velký příběh.