ModelářRecenze

9. 2. 2020

Film, který nezáměrně dobře ilustruje celou bídu české kinematografie. Řemeslně výborně zvládnutý (zde tedy s výjimkou scénáře) a s podmanivými hereckými výkony. Myšlenkově však nejen chudičký, ale především naivní, částečně autistický a bolestně lokální. Je to přesně ten typ snímku, který bohužel za hranicemi této země nebude nikoho zajímat.

Již ústřední myšlenka novinky Petra Zelenky, že operátoři dronů zažívají nějaké ojedinělé příběhy, které je dobré filmově zachytit, je dost do diskuse. Možná ano, v tom případě pojďme zpracovat i napínavá dobrodružství jeřábníků nebo řidičů skladištních ještěrek. Dílo zkázy je zde však dokonáno, pokud Zelenka zkombinuje takto vykolíkované hřiště se snahou o "nápravu světa". Jeden z hlavních hrdinů se snaží tepat nejen zlořády tuzemské politiky (s přimhouřením oka se to dá, byť ta naivita je neskutečná), ale především vypořádat se s údajnými zločiny administrativy George Bushe juniora.

Pomiňme otázku, zda dnes velká část diváků vůbec ví, kdo to byl/je Bush jr. nebo třeba Dick Cheney (samozřejmě, že neví). Tahle rovina se však Zelenkovi totálně vymkla z ruky - některé pasáže působí, jakoby vůbec nepromyslel kontext a otázky, nutně vyplývající z takto nastaveného děje. Například, proč by jakýsi americký "elitní právník", pátrající po Bushových zločinech, spolupracoval s jemu neznámým autistickým nýmandem kdesi ze střední Evropy a posílal mu přísně tajné dokumenty, proč se hlavní hrdina nezaměřil i na Clintonovu administrativu (bombardování civilních měst v Jugoslávii, balkánské války, Chinagate) atd. A pak ta závěrečná scéna s "potrestáním" filmového Cheneyho - to je snad etalon kostrbaté naivity v českém filmu. Co zbylo: skvělí Kryštof Hádek a Jiří Mádl (především) v hlavních rolích, pár vtipných scén a hlášek. Málo, příliš málo.

• Prima Comedy Central: kanál, který je součástí skupiny ViacomCBS, se mění na Paramount Network. Nový název stanice uvidí diváci na přijímačích od 12. ledna 2021. Program kanálu bude nově kombinovat komediální show z Prima Comedy Central (Comedy Club, Taková moderní rodinka Červený trpaslík atd.), spolu s filmy. I nadále bude pro klienty kanál Paramount Network zastupovat obchodní zastupitelství skupiny Prima, Media Club, pro vysílací operátory pak Axocom.

• Český rozhlas: navýší s účinností od 1. ledna 2021 zaměstnancům mzdy v rozmezí od 1 do 6 procent podle výše základního platu. Platí to pro zaměstnance se základní mzdou do 50 tisíc korun. Ředitel René Zavoral vyplatí všem zaměstnancům také mimořádnou plošnou odměnu. Na valorizaci mezd ČRo vyčlenil 13 milionů korun. V roce 2021 by měla výše průměrné měsíční mzdy ve veřejnoprávním rozhlasu překročit 43 tisíc korun.

• O2 Czech Republic: operátor se stal partnerem nové kulturní platformy Naživo, která chce podpořit umělce v době koronavirové pandemie a propojit živou kulturu s diváky u obrazovek. O2 TV tak od prosince nabídne divákům TV stanici Televize Naživo.

• NutritionPro: start-up, který vyvinul aplikaci pro sestavení a rozvoz jídla, odpovídající individuálním preferencím strávníka, získal na další rozvoj 7 milionů korun od SFG Holding. Ten se se dlouhodobě věnuje odbornému poradenství a financování jednotlivců, firem i startupů.

• KKCG: Aricoma Group, která je součástí skupiny Karla Komárka ml., kupuje 100 procent švédské
    technologické společnosti Seavus (IT poradenství, softwarový vývoj, implementaci softwarových produktů pro správu a řízení infrastruktury atd.). Aricoma touto akvizicí proniká na další trhy v Evropě a posiluje také pozici v USA. Zároveň se stává mezinárodním hráčem na poli informačních technologií s konsolidovaným obratem 8 miliard korun, se ziskem před zdaněním, úroky, amortizací a odpisy (EBITDA) přes 600 milionů korun a s více než 2800 zaměstnanci.

• Antimonopolní úřad: prezident České republiky Miloš Zeman jmenoval 1. prosince 2020 novým předsedou Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petra Mlsnu. Dosavadní předseda ÚOHS Petr Rafaj na svou funkci rezignoval.

Karel Gott & SOČR - Jdi za štěstím