Ohm Square: A Curious Place Between Souls And Atoms Recenze

10:48, 6. 4. 2014

Příjemně nostalgická záležitost a intenzivní vzpomínka na českou klubovou scénu v uplynulých dvaceti letech. Zároveň moderně zabalený materiál, který absorbuje nejen aktuální dění na elektronické scéně, ale i předchozí "CV" Ohm Square. Tuzemská elektronická legenda po nejrůznějších stylových výletech, zkoumáních a odbočkách přichází s povedenou deskou, kterou jako by s nadhledem shrnovala a bilancovala doposud dosažené mety.

Již není nutné hnát se do kdejakých krkolomných experimentů či zkoušet prorazit pomocí až příliš okatých sázek na popovou jistotu. Ohm Square model 2014, vědomi si svých nejsilnějších stránek, se soustřeďují hlavně hudbu samotnou a její možnosti. Btw. stačí mrknout na domovský web, na kterém skupina fanoušky pobízí, ať si desku šíří, jak chtějí, jen ať si jí poslechnou. A Curious Place Between Souls And Atoms nabízí pestrý a vyzrálý pelmel elektronického popu na pomezí filmového soundtracku, trip-hopu, drum´n´bass až po r´n´b/soul.

Základy přitom zůstávají stejné: křehké a promyšlené melodie a tvárný a mazlivý vokál Charlotte Fairman. Ten bohužel občas až příliš podléhá některým otřepaným r´n´b manýrám, díky čemuž deska místy ztrácí na svěžesti a originalitě. V souhrnu je však A Curious Place Between Souls And Atoms velmi příjemné a nadčasové dílko, které může Ohm Square přivést další příznivce. Škoda jen, že LP edice (podklad recenze) neobsahuje zdařilý "treemix" Wounds on a Cherry Tree (je jen na CD a downloadu), pod který se podepsal i někdejší člen a zakladatel kapely Dušan Lipert. Je to jedna z nejsilnějších věcí alba.