Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Recenze

Jaga Jazzist: Starfire

07:17, 5. 7. 2015

Norská úderka Jaga Jazzist, která před lety uchvátila neotřelým mixem jazzu, nu-jazzu, elektroniky a post rocku, opět příjemně překvapila. Po dvou melodicky přístupných a popem načichlých albech What We Must (2005) a One-Armed Bandit (2010) plus takřka "povinné" symfonické živé nahrávce Live with Britten Sinfonia (2013) se kapela rozpomněla na experimentálnější počátky někdy na počátku nového tisíciletí. ... celý článek

Arcturus: Arcturian

13:21, 29. 6. 2015

Jedna z nejnoblesnějších kapel (s několika málo výjimkami v podobě pár alb od Davida Bowieho nebo Davida Sylviana) se po osmileté pauze vrací na scénu a příznivci hudební avantgardy, všech ztřeštěností a bláznivin pro dospělé mohou jásat. Norské legendě Arcturus, která jako málokdo dotáhla takřka k dokonalosti mix rockového kabaretu, moderního a sarkastického vaudeville, spojujícího metal, space pop, elektroniku i šanson, se po dlouhé hibernaci opět podařilo oživit jedinečnou chemii mezi výjimečně nadanými severskými muzikanty (mimo jiné členové Ulver, Ved Buens Ende, Dimmu Borgir nebo Borknagar). ... celý článek

Jason Aaron – R.M. Guéra: Skalpy

14:10, 23. 6. 2015

Koho loni navnadil první díl komiksové série Skalpy scénáristy Jasona Aarona a kreslíře se srbskými kořeny R.M. Guéry, ten by naprosto neměl minout dvojku, kterou Nakladatelství Crew vydalo letos. To, co zprvu vypadalo jako nadstandardní a syrový indiánský western ze zkorumpované a zločinem, drogami a nihilismem prolezlé rezervace Prérijní růže, se nyní fantasticky košatí do rozsáhlého, bohatě vrstveného příběhu, který zaujme každého vyznavače náročných grafických románů pro dospělé. ... celý článek

Temný případ II.

21:54, 20. 6. 2015

Bohužel, i přes všechny nepopiratelné kvality se druhá řada skvělého seriálu HBO Temný případ (psáno na základě prvních tří dílů) nejeví být tak zářivým dílem jako jednička. Z několika důvodů. Za prvé jednoduše proto, že základní laťka je nastavena až příliš vysoko. Geniální výkony Matthewa McConaugheyho a Woodyho Harrelsona, uhrančivý styl režiséra Caryho Fukunagy a podmanivá atmosféra sociálně vyloučených lokalit Louisiany činí z úvodní řady skvost současné seriálové tvorby. ... celý článek

Muse: Drones

13:13, 17. 6. 2015

Když to nevyjde ani napotřetí v řadě, již se nemůže jednat o momentální selhání či výpadek, ale o komplexní kreativní vyčerpanost a bezradnost. Ta z nového alba Muse Drones civí z každého rohu - i přes zřetelnou snahu o návrat k zajímavým raným deskám a přes lišáckou obezličku v podobě koncepčního alba o hrůzách moderní války, ovládání lidské mysli a odlidštění současných vojáků. ... celý článek

Jurský svět

18:00, 11. 6. 2015

Je jasné, že v současné době, 22 let po Jurském parku a po všech těch Putování s dinosaury, velká digitální obluda s drápy a zubatou mordou nikoho neohromí. Jediná šance pro Jurský svět, napěchovaný až na půdu trikovými sekvencemi, jak zaujmout, je starý dobrý příběh, vyprávění. Jenomže právě tady snaha začínajícího režiséra Colina Trevorrowa (Steven Spielberg se spokojil s rolí výkonného producenta) vyznívá naprázdno. ... celý článek

Kryštof: Srdcebeat

17:59, 10. 6. 2015

Ze všech českých popových interpretů a kapel, které si v uplynulých letech vyzkoušely zahraničního producenta (v tomto případě Američané Yaron Fuchs a Ido Zmishlany, kteří pracovali i na Inzerátu), se Kryštof na Srdcebeatu dostal nejdál a k nejlepšímu výsledku. Tohle JE moderní popový zvuk, který beze studu snese mezinárodní srovnání, nikoliv jeho pouhá atrapa. ... celý článek

Tři sestry: Fernet Underground

14:45, 4. 6. 2015

Fanánek a spol. snad ještě nikdy nebyli tak nostalgičtí, jako na novince Fernet Underground. A to jak hudebně, tak především textově. Snad tu zafungovalo letošní 30. výročí trvání Tří sester, snad blížící se Fanánkova kulatá padesátka (ročník 1966), každopádně na posluchače z desky dýchne nebývalý stesk po starých časech bujarého mládí (písně Nápis Na Kovárně, Taneční, Underground jsme nestihli), po dobách, "kdy všechno bylo snadný". ... celý článek

Dítě číslo 44

21:56, 29. 5. 2015

Zvláštní film, doširoka rozkročený mezi dvěma světy, které se v podstatě nikdy neprotly, a nedošlo k tomu bohužel ani v případě Dítě číslo 44. Tedy na jedné straně hollywoodské vnímání světa, které je pevně ukotveno v kultuře Západu, kde věci fungují, jak mají, a kde má jednání lidí určitou logiku. Na straně druhé komunistický systém, vycházející z asijské brutality a pohrdání člověkem a fungující naprosto nevypočitatelně a iracionálně. ... celý článek

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Shoptet: celkový obrat e-shopů využívajících platformu společnosti Shoptet se loni meziročně zvýšil o 50 procent na 36 miliard korun. Řešení e-shopové firmy aktuálně využívá zhruba 24 tisíc internetových obchodů, tedy přibližně o pět tisíc e-shopů více než před rokem. Samotný Shoptet svůj obrat meziročně navýšil na přibližně 200 milionů korun.

  • TV Prima: v uplynulých dnech natočila další řadu vědomostní soutěže Máme rádi Česko. Desetidílná devátá série show, jíž opět provede moderátor Libor Bouček, přinese vizuální i obsahové novinky - nové studio, nové technologie, nové logo, novou kapelu atd. Moderátorem je Libor Bouček a kapitáni soutěžních týmů Jakub Prachař a Vojtěch Kotek. Premiérové díly Máme rádi Česko plánuje televize nasadit během jarní TV sezóny.

  • MallPay: fintech start-up, ve kterém mají podíl Petr Kellner a Daniel Křetínský, díky zisku licence na poskytování platebních služeb a uvedení nových produktů (platební karta) v roce 2020 zprostředkoval 130 tisíc plateb v řádu stovek milionů korun a dle vlastního tvrzení meziročně vyrostl na zhruba dvojnásobek. Počet všech uživatelů se přiblížil 250 tisícům, těch pravidelně aktivních je více než 60 tisíc, počet B2B partnerů z řad e-shopů a online služeb se přiblížil 160. Účty s vlastní skipovací platební kartou - tedy Plus a Komplet - aktivovala více než tisícovka nových klientů.

  • Škoda Auto: automobilka v roce 2020 (přerušení výroby na 39 dní kvůli pandemii) vyrobila ve svých českých výrobních závodech více než 753 tisíc vozů. Jedničkou byl s počtem 187 tisíc vyrobených vozů model Škoda Octavia. V závodě v Mladé Boleslavi společnost 480 tisíc vozů z modelových řad Fabia, Scala, Ostavia, KamiQ, KaroQ a EnyaQ iV.

  • Optimist Czech: česká pobočka americké marketingové agentury, která od ledna 2019 přebrala mezinárodní marketingovou komunikaci Škoda Auto, předloni utržila přes 150 milionů korun. Z toho na tuzemské výnosy připadlo více než 44 milionů. Firma v daném období skončila v účetní ztrátě 2,7 milionu (meziroční srovnání není možné vzhledem k datu startu zakázky).

  • Rohlik.cz: antimonopolní úřad povolil francouzskému fondu Partech Partners vstup a společnou kontrolu spolu s Tomášem Čupru provozní společnosti Velká Pecka, která stojí za e-commerce skupinou Rohlik.cz.

  • Hit dne

    Karel Gott & SOČR - Jdi za štěstím

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.