Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Recenze

Jurský svět: Zánik říše

Výpravný, vizuálně opulentní a digitálními efekty nacpaný film, přesto v konečném výsledku kostrbatá slátanina. Oproti jedničce (2015) sešup o několik levelů níže zaznamenal hlavně scénář. Ten měl na starosti režisér prvního filmu Colin Trevorrow spolu s Derekem Connollym, což je dost podobný scenáristický tým jako u prvního Jurského světa. Novinkou je režie Španěla J.A. Bayona, který má na kontě solidní snímky Volání netvora: Příběh života nebo Nic nás nerozdělí. ... celý článek

Solo: Star Wars Story

Není pochyb o tom, že scenárista Lawrence Kasdan, který se do dějin světové kinematografie zapsal podílem na scénáři ke kultovním snímkům Star Wars: Impérium vrací úder, Star Wars: Návrat Jediho nebo Dobyvatelé ztracené archy, napsal pro Solo: Star Wars Story spolu se svým synem Jonathanem velkolepý příběh. Moderní, plný akce, dobrodružství a současně zachovávající ducha a atmosféru původní vesmírné ságy. ... celý článek

Deadpool 2

Větší, drzejší, bláznivější, potřeštěnější, vyšší frekvence hlášek - to ano. Ale vtipnější? To je otazník. Zatímco u jedničky Deadpool (2016) byl poměr akce, vtipů pro mainstreamové publikum a vtipů/hlášek pro zasvěcené/erudované dokonale vyvážený, u dvojky se vybalancování výrazně vychýlilo ve prospěch autistického pobavení samotných tvůrců bez ohledu na publikum. ... celý článek

Neznámý voják

Výborně zmáknutý finský velkofilm o tzv. pokračovací válce a bojích se stalinským SSSR, ve kterých finské jednotky po boku Wehrmachtu za druhé světové války vybojovaly proti několikanásobné převaze Rudé armády zpět území Finska okupovaná sovětskou mocí po roce 1940. ... celý článek

Avengers: Infinity War

Monstrózní záležitost, a to hned v několika rovinách. Samozřejmě, nemá smysl se bavit o digitálních orgiích, ze kterých tvůrci vystavěli nekonečné množství bitev, monster, soubojů a vesmírných světů. Ale Marvel Studios v Avengers: Infinity War dali poprvé dohromady snad všechny superhrdiny marvelovského vesmíru, kteří se doposud mihli ve filmu. ... celý článek

Hastrman

Věru zvláštní film v české kinematografii. Kabátek má utkaný z reálií 19. století a tehdy stále živých lidových/pohanských ritů spolu s nádhernými obrazy (částečně již neexistující) severočeské přírody (točilo se poblíž hory Vlhošť v Máchově kraji). Gró režijního debutu Ondřeje Havelky však tvoří milostný příběh naditý nevšední, až zvířecí vášnivostí, zpracovávající téma zvířete v člověku a člověka ve zvířeti. ... celý článek

Ready Player One: Hra začíná

Takže sedmdesátník Steven Spielberg ještě nepatří do starého železa. Akční sci-fi Ready Player One: Hra začíná, takto knižní adaptace bestselleru Ernesta Clina (pracoval rovněž na scénáři), je přesně tím filmem, který Spielberg dříve mistrně zvládal a kterým v minulosti dobyl srdce milionů diváků. Tedy strhující dobrodružství s jasným, přehledným a nekomplikovaným dějem a napěchované invenční akcí. ... celý článek

Pacific Rim: Povstání

"Čím větší, tím lepší". Tahle mantra je ve filmu Pacific Rim: Povstání několikrát explicitně vyslovena, aby i těm natvrdlejším divákům bylo jasné, v čem má být druhý film série super. Mimozemská monstra a obří roboti jsou zde oproti jedničce monstróznější, souboje zběsilejší a uřvanější, o tom žádná. Jenže stejně jako v prvním filmu se tu tak nějak zapomnělo na filmové vyprávění. ... celý článek

Tomb Raider

Uf, takhle nepovedený scénář u filmu, který se tváří jako "velký", tu už dlouho nebyl. V takové situace je jedno, jak moc či málo je představitelka Lary Croft, herečka Alicia Vikander, charismatická a přesvědčivá. Že běhá, skáče, střílí, boxuje, pere se se silnějšími nebo jezdí na kole o sto šest. Prostě stále platí, že úspěšný převod počítačové hry do filmového světa (film vznikl na základě stejnojmenné PC hry z roku 2013, které se doposud prodalo přes 11 milionů kopií) je v podstatě nemožná věc. ... celý článek

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Walt Disney: globální tržby v kinech blockbusteru Toy Story 4: Příběh hraček překročily 1 miliardu dolarů. Na severoamerický trh přitom připadlo 422 milionů. Premiéra Toy Story 4 ve Spojených státech proběhla 21. června.

  • Jan Punčochář: regionální televizní podnikatel (rtm plus Liberecko a Ústecko) získal od vysílací rady licenci k vysílání programu Hunter TV šířeného prostřednictvím zvláštních přenosových systémů na 12 let. Hunter TV má být program pro myslivce.

  • Lion Communications: novým jednatelem komunikační skupiny (Publicis Groupe) se stal Tomáš Lauko. Nahradil Alici McCreath.

  • FTV Prima: druhá komerční televize opět získala (podobně jako v loňském roce) termínovaný úvěr od Československé obchodní banky na "rozvoj své činnosti".

  • Active Radio: Křetínského mediální skupina připravuje na podzim v Praze první ročník Slamáku, festivalu venkova ve městě. Slamák nabídne kulinářské zážitky, tradiční řemesla a venkovské zvyky, besedy s osobnostmi i hudební vystoupení, při kterých umělci předvádí svou produkci formou tzv. buskingu.

  • Pemic Books: opatrovníkem velké knižní distribuce se po nedávném náhlém úmrtí majitele Petra Michálka (květen 2019) stává advokát Pavel Pěnkava. Tato funkce skončí uplynutím dvou měsíců od pravomocného skončení dědického řízení po zemřelém.

reklama
  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Nový track z dlouho očekávané desky. Tool: Fear Inoculum.

Recenze

Lví král

V rámci remake programu Walta Disneyho (Aladin atd.) došlo po čtvrt století i na legendární snímek Lví král (1994). Ten svého času platil za animovanou pecku první kategorie s poněkud přeceňovanými (protože nevýraznými) skladbami Eltona Johna a Tima Riceho. Příběh tedy nebude žádným překvapením (archetypální záležitost inspirovaná Shakespearem či Biblí, okořeněná patetickým moralizováním a mudrováním), písničky skoro vůbec (objeví se jedna dvě nové), hlavním lákadlem nové verze je tedy hlavně dechberoucí animace.

Skutečně, být hercem, pořádně bych se po shlédnutí Lvího krále 2019 zamyslel nad perspektivou vlastního povolání. Režisér Jon Favreau si počítačovou animaci zvířat vyzkoušel již v Knize džunglí (2016). Skvělá práce si po právu odnesla Oscara za nejlepší vizuální efekty. V novém Lvím králi Favreaův tým posunul vizuální stránku ještě o level výše. Pokročilá vypravěčská technologie v sobě ohromujícím způsobem spojuje natáčecí techniku klasických hraných snímků s fotorealistickou, počítačově generovanou grafikou (jen tak na okraj, prostředí filmu byla navržena ve videoherním enginu).

Výsledek je takřka dokonalý. Ztvárnění zvířat, jejich srst, pohyby, včetně specifických tiků, mrkání, dýchání atd. Těžko hledat nějaké výraznější odchylky od reálu (možná, že by něco bylo poznat v IMAXu). Takže další na řadě je už jen fotorealistické ztvárnění herců a člověka vůbec. Herci a herečky se stávají méně potřebnými, na druhou stranu se můžeme těšit, že se v kinech objeví nové filmy třeba s Rudolfem Hrušínským, Henrym Fondou nebo Paulem Newmanem. Buď jak buď, děti se u nového Lvího krále budou výborně bavit.