Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Recenze

Revival

Promarněná šance. Výborný nápad producenta Rudolfa Biermanna bohužel nenašel úrodnou půdu u hlavních tvůrců: scénáristka Alice Nellis dodala režisérce Alici Nellis polotovar a ta jí neměla sílu/prostor/chuť oponovat. A přitom z tématu stárnoucích rockerů, kteří si ještě chtějí (naposledy) užít pořádnou jízdu, by se daly vypreparovat úžasné vrstvy. Kontrast hudby starých páprdů a současných kapel. Vztah staré a mladé generace. Chřadnoucí tělo versus mladistvý duch a touha nepoddat se důchodcovskému hnití. ... celý článek

Já, padouch 2

Jedna z mála filmových sérií, u které je dvojka ještě lepší než jednička. Animák UIP/Universal Já, padouch z roku 2010 příjemně vybočil z průměru především výborně napsaným příběhem, chytře a zábavně vystavěnými charaktery a citem pro vypointované gagy na úrovni. Já, padouch 2 tyto kvality neztrácí, naopak díky povedenému scénáři jej lze označit za nejlepší rodinný animák minimálně letošního roku. ... celý článek

Líbánky

Petr Jarchovský ukradl Janu Hřebejkovi film. Zase. Pryč jsou doby „bezstarostných“ Šakalích lét a konejšivých Pelíšků a nejspíš si už také (Ne)Musíme pomáhat. Právě po snímku ověnčeném oscarovou nominací se jejich společná filmografie zlomila a vydala se směrem ke snímkům velkých tezí. ... celý článek

Světová válka Z

Drtivá většina dosavadních filmů o zombies trpí několika závažnými nedostatky: jednoduchou, předvídatelnou zápletkou, chabým/skoro žádným vývojem postav a omezeným výčtem základních situací (nejčastější: hrdina musí pro něco dojít někam, kde je plno ošklivých monster, anebo lekačky se zombies vyskakujícími v nejméně očekávaný okamžik). Z takto úzce vymezených mantinelů nevystupuje ani Světová válka Z, která jen potvrzuje ultrakonzervativnost žánru. ... celý článek

Sigur Rós: Kveikur

Již EP Brennisteinn, které vyšlo několik týdnů před aktuálním sedmým albem islandských postrockerů Sigur Rós Kveikur, jasně naznačovalo, že v soundu kapely došlo k dost podstatnému posunu. Zatímco předchozí deska Valtari (2012) obsahovala hlavně meditativně laděné, místy až ambientní tracky, vystavěné silně na klávesách, Kveikur by se dalo označit jako nejrockovější album Islanďanů vůbec. Ne nadarmo o něm kapela mluví jako o anti-Valtari albu. ... celý článek

Muž z oceli

Jeden z nejočekávanějších blockbusterů letošního roku lákal pozornost filmových fanoušků již od oznámení studia Warner Bros., že jej vezmou pod svá křídla samé těžké váhy: režijně talentovaný Zack Snyder a produkčně Christopher Nolan. Snyder se do historie komiksových adaptací zapsal výtečnými snímky 300: Bitva u Thermopyl a (poněkud nedoceněnými) Strážci - Watchmen plus zabodoval filmem Sucker Punch podle vlastního scénáře. Ve všech těchto titulech Snyder ohromil invenční prací jak se samotným obrazem, tak s jeho zakomponováním do jednoho celku s hudbou. ... celý článek

Alice in Chains: The Devil Put Dinosaurs Here

Nebývalý nárůst počtu členů skupiny „staří Alice in Chains“ na Facebooku naznačoval, že s novinkou veteránů grunge již nebude vše jako při starém. Údiv a zděšení nad albem The Devil Put Dinosaurs Here zavládly nejen proto, že kapela dává sbohem tradičním tématům v textech, ale zčásti opouští i klasický výraz. ... celý článek

Podfukáři

Rychlý spád, efektně vystavěné podfuky, silné obsazení a solidní herecké výkony - to jsou největší klady filmu Podfukáři režiséra Louise Leterriera (nepříliš zdařilé snímky Neuvěřitelný Hulk a Souboj Titánů). Naopak film trochu kulhá tam, kde by při takto rozehraném příběhu měl být nejsilnější - totiž v chytře vystavěném scénáři s rozuzlením, které vám vyrazí dech. Nestalo se tak zcela. ... celý článek

Jen Bůh odpouští

Spojení režiséra Nicolase Winding Refna a herce Ryana Goslinga dalo vzniknout již druhému nezapomenutelnému filmu. Na rozdíl od předloňského Driveu přesto nelze na první dobrou film Jen Bůh odpouští označit žádnou jednoduchou nálepkou jako „geniální film“, „filmařská dokonalost“ či „kinematografický skvost“. A přesto je tím vším. ... celý článek

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Václav Marhoul: za film Nabarvené ptáče získal na letošním Mezinárodním filmovém festivalu v indické Kalkatě cenu Golden Royal Bengal Tiger pro nejlepšího režiséra. Na polském Mezinárodním filmovém festivalu Camerimage Marhoul získal cenu mezinárodní kritiky a kameraman Vladimír Smutný ocenění za kameru Bronze Frog.

  • FTV Prima: druhá komerční televize změnila sídlo z klasické Palmovky na novou adresu na Vinohradské ulici v pražských Strašnicích. To samé se týká mediazastupitelství Media Club.

  • Geometry Prague: aktivační agentura ze skupiny Ogilvy v roce 2018 utržila 153 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 23 milionů. Čistý zisk klesl ze 23 milionů na 12 milionů korun.

  • Aerofilms: menší filmový distributor v roce 2018 utržil téměř 32 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 7,7 milionu méně. Čistý zisk 6 milionů z roku 2017 se přetočil v loňskou ztrátu 750 tisíc korun.

  • RedHead Music: změny ve vlastnickém portfoliu menšího hudebního labelu. Podíl Antonína Milaty klesl ze 49 procent na 30 procent, podíl Tomáše Staňka vzrostl z 30 procent na 40 procent a podíl Michala Nováka z 21 procent na 30 procent.

  • Ogilvy One: marketingová agentura ze skupiny WPP (čtvrtinu drží Vladimír Šolc) v roce 2018 utržila přes 135 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 26 milionů méně. Čistý zisk se zvýšil z 8,7 milionu na 9,2 milionu korun.

reklama
  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne


    Trailer k seriálu The Witcher.

Recenze

Le Mans ´66

Každý tvůrce "automobilového" filmu bude mít tu smůlu (a z diváckého hlediska štěstí), že jeho snažení bude vždy srovnáváno a poměřováno s žánrovým etalonem, snímkem Rona Howarda Rivalové. Tento vynikající historický film o zápolení jezdů F1 Niki Laudy a Jamese Hunta takřka smrdí benzinem a řidičským šílenstvím a nastavuje vysokou laťku pro všechny následovníky.

Le Mans ´66, který vychází z legendárního soupeření vozů Ford a Ferrari na neméně legendárním závodu Le Mans, i přes všechno snažení zúčastněných, od zkušeného režiséra Jamese Mangolda (Logan: Wolverine, Walk The Line atd.) až po ústřední herce Matta Damona a Christiana Balea, při vší úctě benzínem nesmrdí. A to i přesto, že především Bale v roli svérázného závodníka Kena Milese exceluje. Skvělá kamera Phedona Papamichaela (Památkáři, Den zrady, 3:10 Vlak do Yumy), nadprůměrný scénář Mangoldův a hudba Marca Beltramiho.

To vše dává dohromady "jen" nadprůměrný film, solidní filmařinu, nikoliv klíč od brány k filmové extázi. Ať již je to tím, že soutěžení dvou automobilek není až tak strhují téma, nebo se Mangoldovi ze životopisů Milese a konstruktéra aut Carrolla Shelbyho nepodařilo vyextrahovat nadprůměrně silný příběh, Le Mans ´66 bude Rivalům vždy dýchat na záda z uctivé vzdálenosti. Byť prohrát s geniálními Rivaly není žádná ostuda a Mangoldův snímek se ve finále jeví býti zdatným a důstojným soupeřem.