Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Recenze

Podfukáři

Rychlý spád, efektně vystavěné podfuky, silné obsazení a solidní herecké výkony - to jsou největší klady filmu Podfukáři režiséra Louise Leterriera (nepříliš zdařilé snímky Neuvěřitelný Hulk a Souboj Titánů). Naopak film trochu kulhá tam, kde by při takto rozehraném příběhu měl být nejsilnější - totiž v chytře vystavěném scénáři s rozuzlením, které vám vyrazí dech. Nestalo se tak zcela. ... celý článek

Jen Bůh odpouští

Spojení režiséra Nicolase Winding Refna a herce Ryana Goslinga dalo vzniknout již druhému nezapomenutelnému filmu. Na rozdíl od předloňského Driveu přesto nelze na první dobrou film Jen Bůh odpouští označit žádnou jednoduchou nálepkou jako „geniální film“, „filmařská dokonalost“ či „kinematografický skvost“. A přesto je tím vším. ... celý článek

Wardruna: Runaljod – Yggdrasil

Vikingské lodice vyplouvají na další plavbu. Norský projekt Wardruna po čtyřech letech vydává druhý díl hudební trilogie Runaljod, na které transponuje starobylý nordický folklór do moderních časů. A stejně jako jednička Gap Var Ginnunga (2009) i novinka Yggdrasil, občerstvená dark folkem nebo dark ambientem, představuje nadmíru svěží, povedené a propracované dílo, které aspiruje na jedno z čelních míst letošní produkce world music. ... celý článek

Star Trek: Do temnoty

Ještě bombastičtější, svižnější, akčnější a vizuálně nápaditější než předchozí Abramsův Star Trek (2009). Do temnoty je blockbuster snů a doufejme i budoucnosti: chytře napsaný a respektující pravidla hry, takže by neměl urazit hard fans a geeky, současně až po střechu našlapaný akčními scénami a souboji, které do kin přitáhnou popcornové masy teenagerů. ... celý článek

Daft Punk: Random Access Memories

Poněkud přehypovaný projekt Daft Punk na sobě udělal kus práce. Po nepříliš povedeném albu Human After All se vrátil ke kreativnímu a neotřelému retro zkoumání nejrůznějších odrůd popové elektroniky. S Random Access Memories se posluchač ponoří do trochu kalných vod 70. a 80. let, do času bubblegumových seriálů typu Miami Vice, natupírovaných účesů a analogového synthpopového zvuku. ... celý článek

Benoit Pioulard: Hymnal

Jeden z nejzajímavějších umělců ze stáje Kranky, americký multiinstrumentalista a fotograf Thomas Meluch, vystupující pod pseudonymem Benoit Pioulard, se konečně vrátil z výletu k vedlejšímu projektu Orcas a po tříleté pauze vydává další sólovou desku. Dobrá zpráva hned na začátek: po předchozím, poněkud nemastném neslaném albu Lasted je to opět ten starý dobrý Pioulard. Tedy talentovaný písničkář, kombinující moderní folk se zasněným popem, zádumčivým ambientem a lo-fi elektronikou (ostatně na field recordings Meluch jako hudebník de facto začínal). ... celý článek

Fulmaya, děvčátko s tenkýma nohama

Docela zajímavý film, který ale až příliš bolestně ukazuje ošidnost a limity filmování někde na druhém konci světa. Debutantka Vendula Bradáčová vyjela s kamerou do nepálského Káthmándú, aby zachytila alternativní existenci herečky Doroty Nvotové coby organizátorky trekových výprav do Himalájí a současně idealistické ženy, která chce pomocí tamním dětem alespoň trochu zmírnit bídu chudého Nepálu. Díky nenadále eskalaci je však vyznění filmu zcela odlišné, než si tvůrci původně představovali. ... celý článek

Tono Stano: Moje barvy

Leica Gallery po dlouhé sérii úspěšných výstav mírně zaškobrtla. Spojení Tono Stana a barevné fotografie zní až neuvěřitelně, výstava Moje barvy tak vzbuzuje hned od počátku velká očekávání. Místo nadšení však bohužel nastoupí zklamání. Výstavě chybí koncept, jediným sjednocujícím prvkem výstavy je barva, a to nestačí. Nejedná se o žádný ucelený pohled, jaký představovala Stanova výstava Bílý stín v galerii Václava Špály. ... celý článek

Kovář z Podlesí

Tvůrci Kováře z Podlesí měli sympatickou snahu natočit chytrou a vtipnou pohádku, takovou, jaké se točili kdysi. Jenže spíše než milý a laskavý dotyk klasických děl ze starých časů Kovář bolestně připomíná chaos a uspěchanost časů nových. Odbytý scénář (Pavel Göbl nejen režíroval, ale i psal), školometské, papírem šustící dialogy, divné hlášky, zmatený a roztříštěný příběh a k tomu ne úplně zvládnuté vedení herců, s výjimkou starých pák typu Bolka Polívky, Josefa Somra nebo Milana Markoviče. ... celý článek

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • O2 Czech Republic: díky spojení několika frekvenčních pásem jako první pokryl celé město, konkrétně Kolín, mobilním internetem s rychlostí očekávanou od sítí 5G.

  • Daniel Křetínský a Patrik Tkáč: EP Global Commerce (EPGC) předložila akcionářům německé společnosti Metro (rozsáhlá síť obchodů Cash&Carry) veřejnou nabídku na převzetí všech kmenových a prioritních akcií. Nabídka EPGC je podmíněna mimo jiné tím, že EPGC dosáhne na dostatečný počet akcií nutných k převzetí kontroly nad Metrem. Nabídková cena za kmenové akcie činí 16 eur a za prioritní akcie 13,80 eura. To firmu nacenilo na téměř 6 miliard eur. EPGC již vlastní 7,3 procenta kmenových akcií Metra.

  • Asociace pro elektronickou komerci: v roce 2018 dosáhl obrat e-commerce ve sledovaných státech EU 547 miliard eur, v roce 2017 to bylo 489 miliard eur. Na celkovém objemu se z 66 procent podílí západní Evropa. V Česku e-retail v roce 2018 dosáhl 135 miliard korun, v meziročním srovnání o 17 procent více.

  • Confidence Digital: digitální agentura změnila složení vlastníků. Pětiprocentní podíl Petra Svobody přešel na Tomáše Studeníka, který nyní vlastní 49 procent. Zbylých 51 procent drží Kateřina Studeníková Cimoradská.

  • Česká televize: dnes spouští v HbbTV novou verzi aplikace iVysílání. Kromě změny designu přibylo množství nových funkcí včetně možnosti sledování obsahu přímo z webu ČT, či tematické členění pořadů dle vybraných žánrů.

  • FTV Prima: úvodní díl nové minisérie Linka v pondělí 17. června vidělo 1,103 milionu diváků (share 32,57 procenta) v cílovce 15+. Podíl sledujících u ekonomicky aktivních obyvatel 15 - 69 let byl téměř shodný, 32,50 procenta (805 tisíc diváků).

reklama
  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Teaser k chystanému filmu Václava Marhoula Nabarvené ptáče.

Recenze

X-Men: Dark Phoenix

Pozice X-Men: První třída a Logan: Wolverine jako doposud nejpovedenějších filmů x-mení série se solidně otřásá. Režisér, producent a scenárista Simon Kinberg (mimochodem napsal scénář i k X-Men: Apokalypsa, Budoucí minulost a Poslední vzdor) přichází s Dark Phoenixem, dech beroucí jízdou, kterou si divák užije od začátku do konce.

Základem Dark Phoenixu je především skvěle a inteligentně napsaný scénář, se silným, přehledným příběhem a obsahující vyváženou kombinaci povedených akčních scén, dějových zvratů a uvěřitelného vývoje postav (plus jako bonus minimum politicky korektních momentů - to je osvěžující faktor). Tentokráte X-Meni zápasí s jednou z vlastních řad, s Jean Grey, ze které neznámá kosmická sílí postupně vytváří jednoho z nejmocnějších mutantů vůbec. To každého z X-Menů vystaví těžké zkoušce.

Možná, že nejednoznačná a nepředvídatelná proměna či transformace hlavních postav je vůbec to nejlepší, co Dark Phoenix nabízí. Stejně jako například autoři ve Wolverinovi i zde Kinberg šťastně vsadil na polidštění výjimečných bytostí se superschopnostmi. Děj tak vychází nejen z jejich síly, ale i z jejich nedostatků, slabostí a omezení. Původně sci-fi/fantasy se tak posouvám až někam k sociálnímu dramatu. To spolu s vysoce vydařenou akcí řadí film vysoko nad X-Men: Apokalypsu a Budoucí minulost.