Piráti z Karibiku: Salazarova pomstaRecenze

26. 5. 2017

Obří výrobní rozpočet 230 milionů dolarů, řada zvučných hereckých jmen od Johnnyho Deppa, Javiera Bardema, Orlando Blooma až po Geoffreye Rushe a nové norské režijní duo Joachim Rønning a Espen Sandberg - takový je mix hlavních faktorů, který měl z dalšího pokračování Pirátů z Karibiku udělat dechberoucí spektákl. Epickou dobrodružnou/fantasy jízdu, která měla přebít předchozí díly. Bohužel nestalo se a hlavní vinu na tom nesou především režiséři ruku v ruce s hlavním scenáristou Jeffem Nathansonem.

Což o to, na digitálních tricích se rozhodně nešetřilo a sekvence s pirátskými loděmi, s Poseidonovým trojzubcem na mořském dně nebo s nemrtvými námořníky a žraloky patří k tomu lepšímu z pátých Pirátů. Byť i tady by se dalo najít pár zaškobrtnutí, viz nepovedený pokus o digitální vymodelování mladého Jacka Sparrowa. I přes to všechno je Salazarova pomsta mdlá, utahaná, zmateně vystavěná a přeplácaná podívaná, hemžící se dějovými nelogičnostmi a zakopnutími (loď, která najela na břeh, o pár záběrů dál zničehonic zuřivě brázdí vlny oceánu atd.) a nevěrohodnými postavami.

I přes slibné propriety jako jsou námořníci ze záhrobí či lodní bitvy je Nathansonův scénář bezradnou stavbou bez šťávy, na sto honů šustící papírem. Navíc přeslazenou kapkou červené knihovny v podobě netušených rodinných vztahů. Situaci sice trochu zachraňují veselé opičky Johnnyho Deppa, ale ne vždy. Naopak, v porovnání s předchozími pirátskými filmy tu ubylo vyloženě povedených hlášek a gagů. A i ty povedenější z nich jsou poněkud předvídatelné. Stále tedy platí, že nejlepším filmem série zůstává jednička Prokletí Černé perly (2003).

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0

• Elán: hudební vydavatelství Warner Music vysílá poprvé do digitální distribuce všechna alba legendární slovenské kapely. Od pátku 19. ledna se alba jako Ôsmy svetadiel, Nie sme zlí, Elán 3, Hodina slovenčiny atd. objeví na downloadovacích a streamovacích službách jako jsou Spotify, Deezer, iTunes, GooglePlay.

• RIO Media: telekomunikační operátor má nové představenstvo - Marcel Dostal, Jaromír Štantejský a Jaroslav Hanyk, které nastoupilo po vstupu nového majitele, vehiklu Kaprain podnikatele Karla Pražáka.

• Fragile media: digitální agentura Daniela Kafky v roce 2016 utržila téměř 95 milionů korun, v meziročním srovnání o 34 milionů více. Čistý zisk vyskočil z 3,3 milionu na 4,1 milionu. Ke klientům patřily/patří značky Adidas, Albert, České Radiokomunikace, CCS nebo Dr.Max.

Trailer k novému filmu Jiřího Vejdělka Tátova volha.

02. 2.03. 3.

Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Nejtemnější hodina

Výjimečný herec v roli výjimečného politika, to je úchvatný film Nejtemnější hodina o nástupu Winstona Churchilla do funkce britského premiéra v temných dnech května 1940, kdy se německé tanky hnaly k pobřeží rozvrácené Francie, aby dokončily zničení francouzské armády a britského expedičního sboru, a kdy se ve Velké Británii vážně uvažovalo o dohodě s Hitlerem.

Takže máme tu výraznou osobnost ve výrazné době a režisér Joe Wright (Pokání, Pýcha a předsudek), scenárista Anthony McCarten (Teorie všeho) a geniální Gary Oldman (Robocop, Temný rytíř povstal, Jeden musí z kola ven atd.) tuhle šanci beze zbytku využili. Diváka tu nečekají žádné masové scény, překvapivé zvraty či bojové akce, "jen" dvě hodiny mluvících hlav a konverzací. Ovšem tak brilantně napsaných a Oldman je v roli stárnoucího, hodně osamělého a hodně vysmívaného starého vlka tak fascinující (i díky neuvěřitelné masce, za kterou stojí japonský profík  Kazuhiro Tsuji), že v kinech zapomenete dýchat.

A na některých místech se neubráníte silným emocím, to když si uvědomíte, jak moc je důležité, aby politik nebyl s prominutím sráč. S výjimkou možná až moc prvoplánovité scény v metru to je filmařina par excellance. Takže Oscaři za rok 2017 by měli být jasní: Nejtemnější hodina by si měla po zásluze napochodovat pro sošku za Nejlepší film, Nejlepší režii, Nejlepší scénář, Nejlepší mužský herecký výkon v hlavní roli a Nejlepší masky. Skvělý filmový zážitek.