Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Přes prstyRecenze

31. 8. 2019

První režijní debut scenáristy Petra Kolečka, celovečerní film Přes prsty, který osciluje mezi několika žánry (romantická komedie, sportovní film, vztahovka), je nepřekvapivě Kolečko se vším všudy. Vše, co nadchlo a zklamalo již v prvním Kolečkově samostatném scénáři, ve snímku Zakázané uvolnění (2014), je zde stále v míře vrchovaté. Jen možná v o něco lesklejším balení a zkušenějším podání.

Přes prsty nabídne zvláštní směs ultra povedených, vtipných pasáží (dvě až tři věci se dají označit téměř za geniální) a kulantně řečeno slabších, nedotažených scén, které šustí papírem a u kterých se divák cítí poněkud rozpačitě. Když už pomineme základní otázku, proč by se stárnoucí donchuán s luxusní chatou, bourákem a kuchtící jako bůh zahazoval správcováním jakéhosi beachvolejbalového areálu, platí to zejména u nepříliš povedené scénky z restaurace nebo rozchodu ústřední sportovní dvojice.

Přesto se divák po většinu filmu relativně dobře baví. Přes prsty nic neřeší, nehraje si na hloubkový ponor do lidské duše, nabízí "jen" příjemnou letní zábavu se zvládnutým sportovním šmrncem. Zejména je třeba ocenit výkon herců hlavních postav. Vousatý playboy Jíra v podání Jiřího Langmajera je pro herce lahůdka, typově skvěle sedí a do kin bezpochyby přitáhne řadu divaček. Vysportovaná těla Petry Hřebíčkové a Denisy Nesvačilové, které hrají ústřední bechvolejbalovou dvojku, dávají tušit intenzivní několikaměsíční trénink a nácvik volejbalových dovedností. I díky tomu Přes prsty neurazí žádného příznivce daného sportu. Klobouk z hlavy dolů!

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • FTV Prima: obchodní podíly mateřských firem GES Media Europe, GES Media Asset a THR Media v druhé komerční televizi jsou zastaveny ve prospěch Československé obchodní banky. Stejně tak podíly THR Media a GES Media Europe v sesterském mediazastupiteství Media Club.

  • Brutal Assault: další várka kapel, nasmlouvaných pro další ročník velkého metalového festivalu - Katatonia, Mysticum, Shadow of Intent a Cattle Decepitation.

  • Rebuy Stars: casino Savarin v centru Prahy bude od 5. prosince dějištěm turnaje Prague Xmas Poker. Pořádající skupina Rebuy Stars připravila pro  hlavní turnaj celkovou odměnu ve výši 5 milionů korun.

  • Profimedia.cz: velká fotobanka, kterou ovládá miliardář Igor Rattaj, v roce 2018 utržila 72 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 7 milionů. Čistý zisk meziročně klesl z 24 milionů na 15 milionů korun.

  • Asociace pro elektronickou komerci: oborová organizace odhaduje, že v následujících čtyřech týdnech utratí Češi v on-line obchodech přes 20 miliard korun. Nejvíce pak v týdnu od 9. prosince. Podle odhadů dosáhnou obraty nejvyšších hodnot za jeden den během dvou pondělků, a to konkrétně 9. a 16. prosince.

  • Anifilm: po osmnácti ročnících v jihočeské Třeboni se festival animovaného filmu nyní stěhuje do severočeského Liberce (květen 2020). Akce letos přivítala přes 9 tisíc návštěvníků, kteří mohli shlédnout přes 500 soutěžních i doprovodných filmů. Speciálních přednášek a prezentací se zúčastnilo přes 1500 filmových a herních profesionálů.

  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne


    Trailer k seriálu The Witcher.

Recenze

Le Mans ´66

Každý tvůrce "automobilového" filmu bude mít tu smůlu (a z diváckého hlediska štěstí), že jeho snažení bude vždy srovnáváno a poměřováno s žánrovým etalonem, snímkem Rona Howarda Rivalové. Tento vynikající historický film o zápolení jezdů F1 Niki Laudy a Jamese Hunta takřka smrdí benzinem a řidičským šílenstvím a nastavuje vysokou laťku pro všechny následovníky.

Le Mans ´66, který vychází z legendárního soupeření vozů Ford a Ferrari na neméně legendárním závodu Le Mans, i přes všechno snažení zúčastněných, od zkušeného režiséra Jamese Mangolda (Logan: Wolverine, Walk The Line atd.) až po ústřední herce Matta Damona a Christiana Balea, při vší úctě benzínem nesmrdí. A to i přesto, že především Bale v roli svérázného závodníka Kena Milese exceluje. Skvělá kamera Phedona Papamichaela (Památkáři, Den zrady, 3:10 Vlak do Yumy), nadprůměrný scénář Mangoldův a hudba Marca Beltramiho.

To vše dává dohromady "jen" nadprůměrný film, solidní filmařinu, nikoliv klíč od brány k filmové extázi. Ať již je to tím, že soutěžení dvou automobilek není až tak strhují téma, nebo se Mangoldovi ze životopisů Milese a konstruktéra aut Carrolla Shelbyho nepodařilo vyextrahovat nadprůměrně silný příběh, Le Mans ´66 bude Rivalům vždy dýchat na záda z uctivé vzdálenosti. Byť prohrát s geniálními Rivaly není žádná ostuda a Mangoldův snímek se ve finále jeví býti zdatným a důstojným soupeřem.