Přes prstyRecenze

31. 8. 2019

První režijní debut scenáristy Petra Kolečka, celovečerní film Přes prsty, který osciluje mezi několika žánry (romantická komedie, sportovní film, vztahovka), je nepřekvapivě Kolečko se vším všudy. Vše, co nadchlo a zklamalo již v prvním Kolečkově samostatném scénáři, ve snímku Zakázané uvolnění (2014), je zde stále v míře vrchovaté. Jen možná v o něco lesklejším balení a zkušenějším podání.

Přes prsty nabídne zvláštní směs ultra povedených, vtipných pasáží (dvě až tři věci se dají označit téměř za geniální) a kulantně řečeno slabších, nedotažených scén, které šustí papírem a u kterých se divák cítí poněkud rozpačitě. Když už pomineme základní otázku, proč by se stárnoucí donchuán s luxusní chatou, bourákem a kuchtící jako bůh zahazoval správcováním jakéhosi beachvolejbalového areálu, platí to zejména u nepříliš povedené scénky z restaurace nebo rozchodu ústřední sportovní dvojice.

Přesto se divák po většinu filmu relativně dobře baví. Přes prsty nic neřeší, nehraje si na hloubkový ponor do lidské duše, nabízí "jen" příjemnou letní zábavu se zvládnutým sportovním šmrncem. Zejména je třeba ocenit výkon herců hlavních postav. Vousatý playboy Jíra v podání Jiřího Langmajera je pro herce lahůdka, typově skvěle sedí a do kin bezpochyby přitáhne řadu divaček. Vysportovaná těla Petry Hřebíčkové a Denisy Nesvačilové, které hrají ústřední bechvolejbalovou dvojku, dávají tušit intenzivní několikaměsíční trénink a nácvik volejbalových dovedností. I díky tomu Přes prsty neurazí žádného příznivce daného sportu. Klobouk z hlavy dolů!

• Big Bang Media: komunikační agentura Tomáše Kačeny v roce 2018 utržila 21,6 milionu korun. V meziročním srovnání to je o 4,4 milionu více. Čistý zisk se snížil z milionu na 900 tisíc korun.

• Erflex: firma, která kromě jiného provozuje reklamní plochy na sloupech vlastnictví Dopravního podniku hlavního města Prahy, v uplynulém fiskálním roce (skončil v březnu 2019) utržila 25 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 6 milionů více. Čistý zisk se zvedl ze 600 tisíc na 1,4 milionu korun.

• Software602: firma, nabízející bezpapírové řešení kanceláří, v roce 2018 dosáhla obratu 195 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 18 milionů méně. Čistý zisk činil 8 milionů, o rok dříve to bylo 20 milionů korun.

• PLAYzone: firma, která provozuje již více než deset let herní portál Playzone.cz v Česku a na Slovensku, v roce 2018 utržila 23 milionů korun, v meziročním srovnání o 4 miliony více. Čistý zisk vyskočil z 300 tisíc na 600 tisíc korun. V PLAYzone drží poloviční podíl miliardář Ivan Zach.

• Vladimír Mišík: na labelu 100PROmotion vydává nové album Jednou tě potkám. Poprvé po 40 letech jej nebude doprovázet kapela Etc..., nýbrž kapela Blue Shadows producenta alba Petra Ostrouchova.

• Seznam.cz TV: televize Seznamu za první ucelený rok fungování v roce 2018 utržila 106 milionů korun, ostatní provozní výnosy dosáhly 66 milionů. Náklady přesáhly 165 milionů korun. Bez detailní znalosti rozpočítání nákladů a výnosů mezi televizi a mateřský Seznam jsou to pouze orientační čísla.

Mirai
    15. 11.03. 12.

Trailer k netrpělivě očekávanému filmu Joker.

Ad Astra

Hodně zvláštní film - odehrává se ve 22. století, s rekvizitami z 21. století a s nápady ze sci-fi knížek 20. století. A tak jsme v relativně vzdálené budoucnosti stále svědky takových věcí, jako jsou vícestupňové rakety s klasickým pohonem a s odhoditelnými stupni nebo měsíční vozítka, která jsou jen o fous vylepšenou verzí starého Lunar Roveru.

Jako kdyby ve světě Ad Astra podivným způsobem zamrzl technologický pokrok. Hlavní vina tohoto dojmu padá na hlavu režiséra a scenáristy Jamese Graye (Ztracené město Z, Milenci), který se tentokráte příliš nevyznamenal. Na rozdíl od čarokrásné kamery Hoyte van Hoytemy (Dunkerk, Spectre, Interstellar atd.). Skutečně, těžko vzpomenout jiný film z poslední doby, kde by byl úroveň obrazu a scénáře v takovém nesouladu, co se týče kvality a kreativity.

Jenže těch podivných dějových věcí je v Ad Astra tolik (nesmyslná odbočka k lodi s poblázněnými opicemi, stavba ultra vysoké věže pro hledání mimozemských civilizací - proč, když je x krát levnější a smysluplnější vypustit teleskop někam do vesmíru, skákání Brada Pitta mezi vesmírnými loděmi, nepříliš jasně vysvětlené exploze u Neptunu a jejich dopad na Zemi atd.), že kameraman van Hoytema může točit jako Bůh, a stejně si divák z kina odnese pocit áčkového filmu, který smutně zapadl do béčkové kategorie. I navzdory velmi slušnému výkonu Brada Pitta v hlavní roli a úvodní úchvatné scéně pádu z věže. Přes některé světlé momenty je Ad Astra bohužel promarněná příležitost.