Rammstein: In Amerika Recenze

18:08, 6. 11. 2015

Pokud u nějaké globální kapely ještě dává smysl vydávat hudební DVD (což je činnost hodně narušená existencí YouTube a dalších platforem), pak jsou to bezpochyby němečtí metalisté Rammstein. Poslech jejich těžkotonážní hudby je bez opulentní a ulítlé vizuální složky koncertů polovičním zážitkem. Jak trefně uvedl jeden z členů, porozumět Rammstein, znamená vidět Rammstein na živo.

Proces skládání a nahrávání nové desky stále běží, předvánoční trh je třeba nasytit jiným produktem. Záznam živého koncertu In Amerika nabízí fanouškům sestřih dvou show z newyorské Madison Square Garden 11. prosince 2010 a z montrealského Bell Centre o dva dny dříve. Bavit se o zvukové části DVD nemá v době přemíchávání a vylepšování živáků ze strany gramofirem příliš smysl. Stejně jako o produkční a režijní stránky věci - Rammstein jsou natolik velká kapela a točí se kolem ní tolik peněz, že tyhle věci má díky investicím pořešené na špičkové úrovni.

Takže playlist: směs klasik typu Feuer frei!, Du hast, Sonne nebo Du reichst so gut spolu se skladbami z tehdy relativně čerstvého, posledního alba Liebe ist für alle da (2009). K tomu v intencích žánru nápadité pódiové představení postavené na pyrotechnice/ohňových efektech, přehršli úchylných kostýmů a velkolepé scéně. Jako bonus pak kapela přihodila dokument, plný zákulisních a raritních záběrů z historie kapely, který jasně osvětluje, proč je Amerika pro Rammstein tak důležitá (přes ironický náhled muzikantů) a proč vlastně grupa z východního Německa na tomto největším hudebním trhu uspěla. Vedle živého záznamu Völkerball (2006) smysluplný nosič pro příznivce kapely.