Ready Player One: Hra začínáRecenze

3. 4. 2018

Takže sedmdesátník Steven Spielberg ještě nepatří do starého železa. Akční sci-fi Ready Player One: Hra začíná, takto knižní adaptace bestselleru Ernesta Clina (pracoval rovněž na scénáři), je přesně tím filmem, který Spielberg dříve mistrně zvládal a kterým v minulosti dobyl srdce milionů diváků. Tedy strhující dobrodružství s jasným, přehledným a nekomplikovaným dějem a napěchované invenční akcí.

Už bylo na čase. Po roztahaném Mostu špionů a vyloženě slabém Obrovi Dobrovi to skoro vypadalo, že Spielbergovi dochází nápady a síly. Příběh o prolínání virtuální reality a skutečného světa v roce 2045 je silným návratem do první ligy. Režisér jej pojal v první řadě jako svým způsobem nápaditou pohádku pro celou rodinu (hledání pokladu v podobě tří klíčů ukrytých v online videohře), současně i jako geekovskou přehlídku vtipných popkulturních odkazů. Samozřejmostí jsou i výborné herecké výkony v čele s vynikajícím Markem Rylancem coby podivínským ajťákem-miliardářem.

Ready Player One je ale Spielberg se vším všudy. Výsledný dojem tak poněkud kazí kýčovitý závěr o potrestání zlého kapitalisty a s plakátovým poučením, kterak je dobré přerušit nekonečné paření videoher a čas od času objevovat krásy reálného života. Minimálně v úterý a ve čtvrtek.

• Httpool: reklamní síť/agentura vedená Radkem Vašíčkem se loni propadla do ztráty 2,5 milionu korun oproti zisku 100 tisíc v roce 2016. Tržby se v roce 2017 zvedly o půl milionu na 12,4 milionu korun.

• TV Nova: čtvrtý díl imitační show Tvoje tvář má známý hlas dosáhl v sobotu 22. září v prime time 34,28 procenta share v cílovce 15 až 54 a v širší cílové skupině 4+ ho sledovalo 1,051 milionu diváků.

• N media: chystaný Nový deník si v crowdfundingové kampani objednalo již 3000 předplatitelů, čímž bylo dosaženo cíle. Na finanční soběstačnost tohoto nového média je však potřeba 20 až 25 tisíc předplatitelů.

Trailer k novému filmu Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny.

Chinaski
    05. 10.07. 12.

Predátor: Evoluce

S výjimkou občasných záblesků invenční filmařiny čistokrevné, poctivé a solidně udělané béčko. Tedy laciné nebo lacině působící triky a rekvizity, nenápaditá choreografie akčních scén, papírem šustící základní zápletka a podivná a nepravděpodobná parta hlavních hrdinů (obzvláště role bioložky se příliš nepovedla) se širokým rozpětím hereckých výkonů.

Za vzkříšením série o nepříjemném mimozemském lovci lidí stojí z velké části režisér a scenárista Shane Black (Iron Man 3, Poslední akční hrdina, Poslední skaut), který se objevil v menší roli v původním Predátorovi z roku 1987. Black neměl úplně špatnou výchozí pozici - navázat mohl na docela povedený snímek Predátoři (2010) s Adrienem Brodym v hlavní roli plus na panující módu nostalgie po trhácích či tématech ze 70. a 80. let, viz pokračování Rockyho, Indiana Jonese nebo aktuální MEG, silně upomínajícího na Čelisti.

Leč bohužel, Black jakoby se projektu věnoval na půlku své kapacity. O nějakém překvapení ze světa Predátorů se již nedá mluvit, ale Predátor: Evoluce postrádá hlavně napětí (napínavých scén je zde opravdu pomálu a to včetně sekvencí odehrávající se v lese) a nějakou výraznější atmosféru. Některé pasáže jsou zde vyloženě slabé a divně nepravděpodobné a zmotané - viz střílečka u univerzitního hřiště nebo u havarovaného mimozemského modulu. To samé platí i o utrápených dialozích. Nepříliš povedený filmový návrat letošního roku je tu.